Kable rozruchowe

Tanie i dobre - kupiłem tanie kable z marketu a teraz muszę zrobić dobre
kable.

Mam zamiar wykorzystać przewód spawalniczy 35mm lub 50mm i porządne
zaciski.
Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?

Re: Kable rozruchowe

Ja w marketowych wymienilem same kable na 16mm. Dobre sa teraz ..
choc teraz krokodyle najslabszym ogniwem :-)

J.

Re: Kable rozruchowe

Ostatnio w sklepie z akumulatorami widziałem bardzo porządne zaciski.
Niestety po 20zł/szt. Co przy cenie gotowych kabli 35mm2 w tymże sklepie
(80zł) czyni samoróbę nieopłacalną.

Re: Kable rozruchowe

A po co? Że tak zapytam...

Re: Kable rozruchowe

A są jakieś lepsze ?
50mm wystarczy do odpalenia starego diesla

Re: Kable rozruchowe
Jasne ze wystarczą. Lepsze będą nie dwu metrowe a dwu i pół metrowe. Wiążesz w
środku i masz super linkę do holowania. A nie możesz jak cywilizowany człowiek
zrobić remont silnika, wyremontować rozrusznik i kupić nowy akumulator. Cena
dobrych kabli pozwalających od razu odpalić z innego akumulatora to połowa ceny
nowego akumulatora dobrej marki.

Re: Kable rozruchowe

Ale dobre kable przezyja wiele akumulatorow i alternatorow :-)
Poza tym nigdy nie wiesz kiedy ci w/w zawioda, wiec co najwyzej mozna
liczyc na assistance.

J.

Re: Kable rozruchowe

możesz polecić mi dobry akumulator, który wytrzyma kilka zim ? już nie
ma takich co przeżyły 8-10 lat. ostatnio kręciłem z 30 min rozrusznikiem
na kablach i nie chciał zapalić, dopiero pomogło czyszczenie filtra
paliwa, szkoda że nie widziałeś jak wygląda markowa ropa z
uszlachetniaczem tankowana na BP.
poza tym przy większym mrozie kable szybko się zwrócą, odpalisz kilka
aut na osiedlu a uzbiera się sporo piw.

Re: Kable rozruchowe
człowiek
ceny
Wiesz co zrobili znajomemu w Anglii jak z trzy letnim Fiatem pojechał na
przegląd gwarancyjny. Oczywiście wymienili mu wszystkie płyny z dobrych na nowe.
Wymienili dobre klocki i przewody elastyczne na nowe. Wymienili mu 3 letni
akumulator na nowy. Bo tak producent napisał w instrukcji. Nie polecę Ci dobrego
akumulatora bo nie masz kasy na taki tani z marketu. Jeździsz starym żęchem i
nagle pana rżniesz że dobry ( drogi ) akumulator byś kupił, tylko szkoda ze
nigdzie nie ma. A na pewno byle czego z marketu nie weźmiesz i wolisz się bujać
ze starym i zużytym akumulatorem. Chcesz dobre kable. Bylem w sklepie na ul
Gdańskiej ( Łódź ).  W sklepie sprzedają narzędzia do warsztatów samochodowych.
Moją uwagę przykuły kable rozruchowe za 500 zł. Grube żyły. Super krokodylki. W
niczym nie podobne do krokodylków na ogólnie dostępnych kablach. Kup sobie takie
rolsy wśród kabli.

Re: Kable rozruchowe

nowe

A nie mógłby ten producent pisać tego po polsku?!

Re: Kable rozruchowe
Spytaj producenta a potem opisz na grupie.

Re: Kable rozruchowe
człowiek
ceny
nowe.
dobrego
takie

nie chce mi się czytać takich psychologicznych wywodów,
nie mam starego rzęcha, ja naprawiam elektronikę w autach, ostatnio
często mam wyjazdy do odpalania na kablach - stałym klientom się nie
odmawia.

zadałem konkretne pytanie: gdzie kupić SPRAWDZONE kable/zaciski, jeśli
znasz to podaj mi sklep/producenta/model (o cenie nie pytałem!), jeśli
nie znasz to daruj sobie te wypociny i zajmij się czymś pożytecznym...

Re: Kable rozruchowe
Wiążesz w
człowiek
Cena
ceny
nowe.
dobrego
bujać
samochodowych.
krokodylki. W
takie
 Bylem w sklepie na ul
samochodowych.
krokodylki. W
takie

Re: Kable rozruchowe

To moze po pierwsze zadalbys to pytanie na odpowiedniej grupie np. jakiejs
samochodowej. A tak kolejne posty i olejne zasmiecanie grupy tematami
zupelnie niezwiazanymi....

Re: Kable rozruchowe

A czy my jesteśmy w Anglii?

Jak rozładuje ci się akumulator, bo nie domknąłeś drzwi dwa dni temu, to
co, jedziesz kupić nowy, czy podładujesz stary?

Re: Kable rozruchowe
takie

No i jak basy przenoszą ;-)

MSPANC

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: Kable rozruchowe

A ja zrobiB3%em zupeB3%nie inaczej. KupiB3%em kiepskie, tanie zaciski.
Ale pomyB6%laB3%em zanim poB3%B1czyB3%em je z kablem.
ZrobiB3%em to w taki sposF3%b, BF%e przewF3%d przechodzi przez caB3%y zacis=
k i
siEA%ga aBF% do samej szczEA%ki zacisku.
Teraz jak B3%B1czEA% akumulatory  to do klem  bezpoB6%rednio dotykajB1% si=
EA%
obcynowane przewody miedziane a nie jakieB6% stalowe szczEA%ki. Nie ma
strat napiEA%cia na dodatkowych stykach i stalowych szczEA%kach.

Re: Kable rozruchowe

o to jest dobry pomysł!

polecili mi takie zaciski masowe:
http://www.4weld.pl/galerie/6/67f7c1e37c18aa4b8c287184fe15d8935018.jpg
http://www.arweld.net/121,zacisk-masowy-400a.html
wewnątrz jest miedź po obu stronach i przewód dołącza się na końcu
zacisków, bezpośrednio do miedzianych docisków

Re: Kable rozruchowe
A ja kiedyś kupiłem w markecie chińskie.
Po zewnętrznej średnicy przewodu myślałem, że mają przekrój około 16mm^2.
Okazało się około 2,5mm^2. Jednak po ich podlutowaniu do zacisków sprawują się
nieźle. Kilka razy odpalałem już tej zimy samochód z nich bez żadnych przygód.
W moim przypadku samochód jest już 13 letni. Stoi najczęściej przez cały
tydzień na parkingu i jest używany tylko w weekend. Więc nie piszcie o
wspaniałych akumulatorach bo sam alarm przez tydzień łyknie trochę Ah tak, że
akumulator przez całą zimę jest permanentnie niedoładowany.
Zbyszek

Re: Kable rozruchowe
 > Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?

Kilka lat temu zrobiłem kable o raptem przekroju 8 mm^2 ( 2 x 4 mm^2,
takie były pod ręką ), z tanimi zaciskami i w parę samochodów udało się
tchnąć życie.

--
P. Jankisz