Kable rozruchowe

Tanie i dobre - kupiłem tanie kable z marketu a teraz muszę zrobić dobre kable.

Mam zamiar wykorzystać przewód spawalniczy 35mm lub 50mm i porządne zaciski. Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?

Reply to
tomi
William Bonawentura

A są jakieś lepsze ?

50mm wystarczy do odpalenia starego diesla
Reply to
tomi

Jasne ze wystarczą. Lepsze będą nie dwu metrowe a dwu i pół metrowe. Wiążesz w środku i masz super linkę do holowania. A nie możesz jak cywilizowany człowiek zrobić remont silnika, wyremontować rozrusznik i kupić nowy akumulator. Cena dobrych kabli pozwalających od razu odpalić z innego akumulatora to połowa ceny nowego akumulatora dobrej marki.

Reply to
kogutek

Ale dobre kable przezyja wiele akumulatorow i alternatorow :-) Poza tym nigdy nie wiesz kiedy ci w/w zawioda, wiec co najwyzej mozna liczyc na assistance.

możesz polecić mi dobry akumulator, który wytrzyma kilka zim ? już nie ma takich co przeżyły 8-10 lat. ostatnio kręciłem z 30 min rozrusznikiem na kablach i nie chciał zapalić, dopiero pomogło czyszczenie filtra paliwa, szkoda że nie widziałeś jak wygląda markowa ropa z uszlachetniaczem tankowana na BP. poza tym przy większym mrozie kable szybko się zwrócą, odpalisz kilka aut na osiedlu a uzbiera się sporo piw.

Reply to
tomi

Wiesz co zrobili znajomemu w Anglii jak z trzy letnim Fiatem pojechał na przegląd gwarancyjny. Oczywiście wymienili mu wszystkie płyny z dobrych na nowe. Wymienili dobre klocki i przewody elastyczne na nowe. Wymienili mu 3 letni akumulator na nowy. Bo tak producent napisał w instrukcji. Nie polecę Ci dobrego akumulatora bo nie masz kasy na taki tani z marketu. Jeździsz starym żęchem i nagle pana rżniesz że dobry ( drogi ) akumulator byś kupił, tylko szkoda ze nigdzie nie ma. A na pewno byle czego z marketu nie weźmiesz i wolisz się bujać ze starym i zużytym akumulatorem. Chcesz dobre kable. Bylem w sklepie na ul Gdańskiej ( Łódź ). W sklepie sprzedają narzędzia do warsztatów samochodowych. Moją uwagę przykuły kable rozruchowe za 500 zł. Grube żyły. Super krokodylki. W niczym nie podobne do krokodylków na ogólnie dostępnych kablach. Kup sobie takie rolsy wśród kabli.

Reply to
kogutek

kogutek snipped-for-privacy@vp.pl napisał(a):

A nie mógłby ten producent pisać tego po polsku?!

Reply to
w.mak

Reply to
kogutek

nie chce mi się czytać takich psychologicznych wywodów, nie mam starego rzęcha, ja naprawiam elektronikę w autach, ostatnio często mam wyjazdy do odpalania na kablach - stałym klientom się nie odmawia.

zadałem konkretne pytanie: gdzie kupić SPRAWDZONE kable/zaciski, jeśli znasz to podaj mi sklep/producenta/model (o cenie nie pytałem!), jeśli nie znasz to daruj sobie te wypociny i zajmij się czymś pożytecznym...

Reply to
tomi

A ja zrobiłem zupełnie inaczej. Kupiłem kiepskie, tanie zaciski. Ale pomyślałem zanim połączyłem je z kablem. Zrobiłem to w taki sposób, że przewód przechodzi przez cały zacisk i sięga aż do samej szczęki zacisku. Teraz jak łączę akumulatory to do klem bezpośrednio dotykają się obcynowane przewody miedziane a nie jakieś stalowe szczęki. Nie ma strat napięcia na dodatkowych stykach i stalowych szczękach.

Reply to
kilokitu

Bylem w sklepie na ul

Reply to
kogutek

kogutek pisze:

A czy my jesteśmy w Anglii?

Jak rozładuje ci się akumulator, bo nie domknąłeś drzwi dwa dni temu, to co, jedziesz kupić nowy, czy podładujesz stary?

Reply to
Nex

o to jest dobry pomysł!

polecili mi takie zaciski masowe:

ątrz jest miedź po obu stronach i przewód dołącza się na końcu zacisków, bezpośrednio do miedzianych docisków

Reply to
tomi

On Fri, 29 Jan 2010 22:57:13 +0100, kogutek napisał:

No i jak basy przenoszą ;-)

MSPANC

Reply to
Verox

A ja kiedyś kupiłem w markecie chińskie. Po zewnętrznej średnicy przewodu myślałem, że mają przekrój około 16mm^2. Okazało się około 2,5mm^2. Jednak po ich podlutowaniu do zacisków sprawują się nieźle. Kilka razy odpalałem już tej zimy samochód z nich bez żadnych przygód. W moim przypadku samochód jest już 13 letni. Stoi najczęściej przez cały tydzień na parkingu i jest używany tylko w weekend. Więc nie piszcie o wspaniałych akumulatorach bo sam alarm przez tydzień łyknie trochę Ah tak, że akumulator przez całą zimę jest permanentnie niedoładowany. Zbyszek

Reply to
Zbyszek

tomi pisze:

Kilka lat temu zrobiłem kable o raptem przekroju 8 mm^2 ( 2 x 4 mm^2, takie były pod ręką ), z tanimi zaciskami i w parę samochodów udało się tchnąć życie.

Reply to
PeJot