Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a - Page 2

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

Bo mam... zamieniłem te kable z tymi kupionymi wcześnie...
Bo kupiłem 3 kable za $12 więc te dwa kable za $50 oddałem do sklepu.

Na 100% mam ARC a co do Ethernet to nie działał w Samsungu
na starych/drogich kablach ani na nowych, tanich.
Swoją drogą ten Ethernet jest chyba przeżytkiem w erze sprzętu
z wbudowanym w skrzynkę wifi? Może dlatego TV go nie obsługuje
przez HDMI?

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a
[.....]
Nie mam pojęcia. Ale jednak rozwiązanie w postaci dwóch żył kabla HDMI
(którego i tak się używa) + odpowiedni firmware wydaje się być tańszym
oraz bardziej eleganckim niż wstawiania do każdego elementu zestawu AV
kontrolera WiFi, anteny i oczywiście odpowiedniego oprogramowania.

Ponadto dochodzą jeszcze kwestie estetyczne dotyczące topologii sieci -
np. mi bardziej odpowiadałoby gdyby do mojego routera z wyjściem na
świat był dołączony tylko jeden element zestawu AV który robiłby za
router za którym byłyby ukryte pozostałe elementy zestawu.

A tak poza tym to całe "usieciowienie" wszystkich współczesnych
elementów zestawu AV wydaje się być cokolwiek niepotrzebne. No bo po co
mi możliwość odtwarzania filmików z sieci domowej czy też z Youtube w
TV, STB i odtwarzaczu BR? Wystarczyłby TV z taką funkcjonalnością
ponieważ STB i odtwarzacz bez TV są dla zwykłego użytkownika bezużyteczne.

Re: Kable HDMI v1.3 zamiast kabli v1.4a

Zgadzam się z jednym ale - byłoby fajnie gdyby świat był idealny
i każde urządzenie umiało sobie w miarę symetrycznie te dwa
przewody wykorzystać - świat nie jest idealny i jak widać niektóre
urządzenia mimo posiadania HDMI 1.4a nie używają Ethernetu...
Dodatkowo - jakoś musisz do tego telewizora się dostać z routera,
czyli albo gniazdo Ethernet albo wifi jest musowe w jednym
komponencie zestawu. I teraz biorąc pod uwagę że większość
konsumentów nie wymienia całego zestawu i wszystkich klocków
jednocześnie masz dylemat co zrobić aby klient dokupujący
nowoczesny blue-ray player do starszego LCD z HDMI mógł też
skorzystać z dobrodzieństw internetu? Ano montujesz w blue-ray
playerze wifi... To samo z telewizorem dokupionym do starszego
zestawu blue-ray playera czy wzmaczniacza z głośnikami...

Tu się nie zgadzam bo dałoby to dodatkowe komplikacje jeśli chodzi
o sterowanie komponentami przez sieć - mam na iPhone4 program
robiący za pilota do TV i sądzę że pokomplikowałoby się gdybyś
chciał pochować urządzenia za jakimś maskującym routerem...
Nie ma takiej potrzeby, zwłaszcza w domu, gdy i tak jeden segment
sieci nie jest zwykle obsadzony w pełni 255 urządzeniami...

Nie pomyślałeś o tym, że konsument z 5 letnim zestawem składającym
się z nieusieciowionej plazmy, starego DVD i wzmacniacza głośników 5+1
może dokupić usieciowiony blue-ray player i w ten sposób korzystać
z internetu w całym zestawie. Inny ktoś z nieusieciowionym BD-playerem
może dokupić plazmę czy LED LCD z internetem. Oczywiście redundancję
widać wyraźnie gdy ktoś w tym samym roku kupuje TV, blue-ray player
i głośniki i w każdym z tych elementów zestawu jest Ethernet, wifi i co tam
jeszcze ale nie każdego stać aby wywalić w jednym roku 10000 zł na
multimedia :-)

Site Timeline