Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Witam

W sumie panikuje i mardzue ale zapytam.

Na odcinku 15m kable antenowe (5 sztuk) id膮 obok siebie (w jednym peszlu) oraz
obok energetycznych (zwykly dom 1 rodzinny).

Dalej kable SAT ida tylko obok siebie (lacznie 6m). Glupio poprowadzone wiem
ale chyba problem贸w nie b臋dzie? Dodam ze to kable klasy A++ czyli o najlepszym
ekranowaniu z dost臋pnych. Obecnie kable b臋d膮 przesy艂a膰 wy艂膮cznie sygna艂 z
informacj膮 cyfrow膮 (DVBT +SAT) bo innej ju偶 nie ma co wspomaga zapewne
odprono艣膰 na zak艂ocenia.

Instalacja typu gwiazda na multiswitchu. Czasza antenowa planowana 90cm.

Zalewa膰 betonem czy przerabia膰 :)?

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Je艣li jaki艣 brum si臋 zaindukuje to pewnie wyjdzie tylko w torze
urz膮dzenia audio.

ja bym zala艂

--
Piter

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@localhost.net...

Ja bym doda艂 peszla z pilotem dodatkowego tras膮 alternatywn膮.
Mo偶e sie przyda膰.

--

www.wojtiuk.pl

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
ale jaki brum jak sygnal jest cyfrowy?

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Sa rzeczy na niebie i ziemi, o jakich sie nawet starym g贸ralom nie sni艂o....

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

sygnal jest analogowy w kazdym calu ale niesie informacje cyfrowa ktora brumu
nie przeniesie, pelnym zdaniem. Mam nadzieje ze gorale sa teraz szczesliwi.

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Zapewne problemu nie b臋dzie, ale ja bym g艂owy nie dawa艂, 偶e brum p艂yn膮cy
ekranem kabla antenowego na pewno nie znajdzie jakiej艣 drogi do miejsca w
kt贸rym sygna艂 cyfrowy b臋dzie ju偶 zamieniony na analogowy (gdzie艣 chyba musi
by膰 zamieniony bo o ile wiem to g艂o艣niki jeszcze nie maj膮 cyfrowego
sterowania wychylenia membrany ;-) .
P.G.

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
Bez przesady, nie te poziomy sygna艂u (brumu?). Je艣li by艂by a偶 tak silny,
by gdzie艣 przechodzi膰 dalej, to z pewno艣ci膮 by nie by艂o szansy te偶
niczego odebra膰.

Ja obawia艂bym si臋 raczej czego艣 innego ni偶 przenoszenia przydzwi臋ku
50Hz. Co b臋dzie jak w okolicy czaszy antenowej pierdyknie piorun? Co
b臋dzie jak piorun pierdyknie w stacje transformatorow膮 i przepi臋cie
p贸jdzie po liniach zasilaj膮cych, wi臋c i po tej id膮cej razem z kablami
antenowymi (izolacja kabla na 400V mo偶e nie wystarczy膰). Przy takim
k艂adzeniu kabli - nie ma wielkiego sensu stosowanie listw
przeciwprzepi臋ciowych i innych cud贸w zabezpieczaj膮cych stron臋 zasilania
sprz臋tu, skoro przepi臋cie "od drugiej strony" mo偶e go zaatakowa膰.

--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

tak :)

ale powiedzmy Papkin pod艂膮czy amplituner analogowy
zapu艣ci nut臋 na max i w przerwie mi臋dzy utworami us艂yszy pykni臋cie z
pralki i poczuje audiofilski dyskonfort ;)

si臋 pyta to szukamy najgorszego scenariusza

--
Piter

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

a ja bym to te kable w peszlach/arotach. Przeciez kiedys bedziesz
chcial wymienic na nowe lub nawet cos naprawic - podloge bedziesz
kul??? Jak w scianie to prosciej, bo to troche tynku, a podloga to
parkiet/plytki i inne pokrycia!!!

--
ThinkXtra

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

ta opcja raczej odpada, beda peszle ale nie odcinki ciagle, nie da sie
wyciagnac grubego (dobrego) kabla antenowego jesli po drodze jest kilka
zakretow a w peszlu ida 3 kable :/ ciagniesz i ch...j. Przerabialem juz nawet
odcinek 3m i 4 kable SAT sie hacza/klinuja miedzy soba kreca (choc wkladane
byly rownolegle). Do kazdego gniazdka minimum 2 SAT a do glownego TV 3 SAT.
Postawil wiec inwestor na dobrej jakosci kable (by nie splesnialy po 10+
latach). Ja mam na dachu jakis no name i to bialy, dziala z 15lat juz a warunki
paskudne :-) w porownaniu do markowego kabla pod wylewka.

Kabel antenowy za 2.5zl/m ma przezyc inwestora (CU + ekran Cu/Sn, ekran AL
pokryty folia PP), erkanowany w klasie A++ (ok 120dB).
W sumie to samo ze skretka, widziales skretki gnijace w izolacji (suche warunki
pracy).

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
dyskusyjnych:5079b745$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

"Ludwik"

(ciap)
Zr贸b to co radzi艂em, (w艂a艣nie ze wzgl臋du na powy偶sze).

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Kto smaruje ten jedzie, stare jak swiat ale to to sie przyda tylko przy
wciagniu a on mi proponuje przy wyciganiu za nascie lat jak kabel straci
parametry (w co nie wierze tak bardzo).

Site Timeline