Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Witam

W sumie panikuje i mardzue ale zapytam.

Na odcinku 15m kable antenowe (5 sztuk) idą obok siebie (w jednym peszlu) oraz
obok energetycznych (zwykly dom 1 rodzinny).

Dalej kable SAT ida tylko obok siebie (lacznie 6m). Glupio poprowadzone wiem
ale chyba problemów nie będzie? Dodam ze to kable klasy A++ czyli o najlepszym
ekranowaniu z dostępnych. Obecnie kable będą przesyłać wyłącznie sygnał z
informacją cyfrową (DVBT +SAT) bo innej już nie ma co wspomaga zapewne
odproność na zakłocenia.

Instalacja typu gwiazda na multiswitchu. Czasza antenowa planowana 90cm.

Zalewać betonem czy przerabiać :)?

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Jeśli jakiś brum się zaindukuje to pewnie wyjdzie tylko w torze
urządzenia audio.

ja bym zalał

--
Piter

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@localhost.net...

Ja bym dodał peszla z pilotem dodatkowego trasą alternatywną.
Może sie przydać.

--

www.wojtiuk.pl

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
ale jaki brum jak sygnal jest cyfrowy?

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Sa rzeczy na niebie i ziemi, o jakich sie nawet starym góralom nie sniło....

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

sygnal jest analogowy w kazdym calu ale niesie informacje cyfrowa ktora brumu
nie przeniesie, pelnym zdaniem. Mam nadzieje ze gorale sa teraz szczesliwi.

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Zapewne problemu nie będzie, ale ja bym głowy nie dawał, że brum płynący
ekranem kabla antenowego na pewno nie znajdzie jakiejś drogi do miejsca w
którym sygnał cyfrowy będzie już zamieniony na analogowy (gdzieś chyba musi
być zamieniony bo o ile wiem to głośniki jeszcze nie mają cyfrowego
sterowania wychylenia membrany ;-) .
P.G.

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
Bez przesady, nie te poziomy sygnału (brumu?). Jeśli byłby aż tak silny,
by gdzieś przechodzić dalej, to z pewnością by nie było szansy też
niczego odebrać.

Ja obawiałbym się raczej czegoś innego niż przenoszenia przydzwięku
50Hz. Co będzie jak w okolicy czaszy antenowej pierdyknie piorun? Co
będzie jak piorun pierdyknie w stacje transformatorową i przepięcie
pójdzie po liniach zasilających, więc i po tej idącej razem z kablami
antenowymi (izolacja kabla na 400V może nie wystarczyć). Przy takim
kładzeniu kabli - nie ma wielkiego sensu stosowanie listw
przeciwprzepięciowych i innych cudów zabezpieczających stronę zasilania
sprzętu, skoro przepięcie "od drugiej strony" może go zaatakować.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

tak :)

ale powiedzmy Papkin podłączy amplituner analogowy
zapuści nutę na max i w przerwie między utworami usłyszy pyknięcie z
pralki i poczuje audiofilski dyskonfort ;)

się pyta to szukamy najgorszego scenariusza

--
Piter

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

a ja bym to te kable w peszlach/arotach. Przeciez kiedys bedziesz
chcial wymienic na nowe lub nawet cos naprawic - podloge bedziesz
kul??? Jak w scianie to prosciej, bo to troche tynku, a podloga to
parkiet/plytki i inne pokrycia!!!

--
ThinkXtra

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

ta opcja raczej odpada, beda peszle ale nie odcinki ciagle, nie da sie
wyciagnac grubego (dobrego) kabla antenowego jesli po drodze jest kilka
zakretow a w peszlu ida 3 kable :/ ciagniesz i ch...j. Przerabialem juz nawet
odcinek 3m i 4 kable SAT sie hacza/klinuja miedzy soba kreca (choc wkladane
byly rownolegle). Do kazdego gniazdka minimum 2 SAT a do glownego TV 3 SAT.
Postawil wiec inwestor na dobrej jakosci kable (by nie splesnialy po 10+
latach). Ja mam na dachu jakis no name i to bialy, dziala z 15lat juz a warunki
paskudne :-) w porownaniu do markowego kabla pod wylewka.

Kabel antenowy za 2.5zl/m ma przezyc inwestora (CU + ekran Cu/Sn, ekran AL
pokryty folia PP), erkanowany w klasie A++ (ok 120dB).
W sumie to samo ze skretka, widziales skretki gnijace w izolacji (suche warunki
pracy).

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?
dyskusyjnych:5079b745$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

"Ludwik"

(ciap)
Zrób to co radziłem, (właśnie ze względu na powyższe).

--
nic do powiedzenia
www.wojtiuk.pl

Re: Kable antenowe (SAT) obok siebie i obok energetycznych?

Kto smaruje ten jedzie, stare jak swiat ale to to sie przyda tylko przy
wciagniu a on mi proponuje przy wyciganiu za nascie lat jak kabel straci
parametry (w co nie wierze tak bardzo).

Site Timeline