Kabel USB do glukometru

Krzysztof Tabaczyński pisze:

witam z kabelkiem nie pomogę, ale z autopsji mogę podpowiedzieć ze nawet jak go zrobisz, to bedzie wykorzystywany, na początku, potem sporadycznie potem wcale. Tak wiec moim zdaniem gra nie warta świeczki.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2011-01-06 09:41, Krzysztof Tabaczy�ski pisze:

Ja też mam taki glukometr i jego polski dystrybutor sprzedaje kabel USB-MicroJack, tyle że w środku jest konwerter na... RS-232. Próbowałem samemu zrobić taki kabel, tyle że na prawdziwym RS-232, tzn. z jednej strony wtyczka DB-9, z drugiej microjack. Próbowałem podłączać zgodnie ze sztuką, tzn. masa jacka - masa rs-232 natomiast kanały L i R podłączałem na dwa sposoby do RX i TX. Ściągnąłem oprogramowanie ze strony producenta i w żaden sposób nie mogło ono połączyć się z tym glukometrem. Podejrzewam, że ono szuka RS-232 przez USB, ignorując porty RS-232 na płycie głównej.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

A inwertery dałeś?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Nic o tym nie wiem. Jakie inwertery?

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Wlasnie probowalem sciagnac oprogramowanie do swojeglo glukometru i otrzymalem taki oto komunikAT:

:)

Reply to
Jacek

Kabel USB-RS232 jest na ogół TTL-RS. +5V (+3.3V) to mark (1), a 0V to space (0). RS232 w komputerze jest mark -12V (lub 0, też pasuje), space +12V. Jak chcesz podłączyć jedno z drugim, potrzebujesz odwrócenie logiki.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

MAX232 i pochodne, odwraca sygnal i zamienia poziom TTL (0 - 5V) do blisko RS232 +/-12V. Podejrzewam ze jesli kabel ma konwerter USB-RS232 to na jacku ma poziomy TTL, wiele portow szeregowych bedzie z tym pracowac jesli odwrocisz sygnaly ale pewniej jesli sygnal bedzie mial te +/-8V lub troche wiecej.

Tomek

Tomek

Reply to
Tom

Dnia Thu, 6 Jan 2011 11:32:17 +0100, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

Nie wiem, jak do Twojego, ale do mojego Contoura kabel kosztuje 0,01gr netto, wiec czy jest sens robic samemu?

A co do komunikatu, to wstyd. Taka bogata firma, a nie stac na przetlumaczenie jednego zdania...

Reply to
Jacek

Tobie się wydaje, że to wystarczający opis? Chodzi Ci o Bayer ContourTS? Kabelek można kupić na sklepie internnetowym:

- akurat jest promocja i kosztuje tylko 1 grosz. A przesyłka 23.29 PLN

Dziwne, że nie można kupić oprogramowania GlucoFacts Express a bez niego sobie nie powalczysz...

Jesli chodzi Ci o inny glukometr, to bądź łaskaw podać jego typ, jeśli chcesz otrzymać od kogokolwiek pomoc.

Jasne. Tylko jeśli to Countour TS, to oprogramowanie jest bardzo ubogie - nie można archiwizować wyników i ich porównywać w przyszłości, nie ma eksportu danych. Osobiście wolę to robić po swojemu - w GoogleDocs mam arkusz kalkulacyjny, z kolorowaniem tła w zależności od wartości, z wykresami osobno dla trzech pór dnia i średniej i wtedy wiem wszystko.

Dawkowanie? W cukrzycy typu II dawkować trzeba żarcie a nie leki ;)

Instalator jest w Javie czyli nie dostaje się pliku instalacyjnego, którym można byłoby się podzielić w potrzebie z kimś innym...

Myślę, że prościej i taniej będzie zmienić glukometr na Contour TS i kupić kabelek za grosz a oprogramowanie ściągnąć za darmo.

Zgłoś się do punktu konsultacyjnego firmy Lilly (mają takie punkty przy każdej lepszej przychodni)

- oni często mają darmowe glukometry, w tym Contour TS.

Znaczy sie potem paski sa drogie ?