kabel USB

... potrzebny A konkretnie miejsce gdzie można go nabyć. jego nietypowość polega na tym że ma to być kabel z dwoma wtykami microUSB do połączenia między tabletem a głowicą USG czyli coś ala OTG Takie już znalazłem ale chciałbym jeszcze dodatkowe wejście na ładowarkę bo podłączenie głowicy uniemożliwia łądowanie tabletu. Najlepiej by to gniazdo dla ładowarki było też microUSB bo taka jest oryginalna ładowarka od tabletu. W ostateczności gniazdo ładowania może być inne np. USBC, DC, etc No a gdyby wtyk do tabletu był jeszcze kątowy 90st. to była by to już rozpusta.

Googluję po sklepach ale większość OTG to microUSB-USBA zwłaszcza z gniazdem żeńskim na pendrive

Może ktoś już otarł się o coś w tym rodzaju i podpowie dostawcę (może być z Chin)

| tablet | | micro USB |

*-----o-----* A /| micro USB /-----------. | *--------------> O | głowica USG | \-----------` | ^ micro USB (usbC)

ładowarka

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2020-04-08 o 22:19, Roman Rogóż pisze:

Może poszukaj Y kabel USB i użyj razem?

Reply to
t-1

W dniu 2020-04-08 o 22:19, Roman Rogóż pisze:

A ta głowica przez huba nie pójdzie? takiego na przykład:

mirekc

W dniu 2020-04-10 o 11:55, mirekc pisze:

- ten hub ma wejście USBC (a tablet micro)

- do podłączenia głowicy potrzeby by był dodatkowy kabel USBA-microUSB , więc zrobiła by się z tego wszystkiego straszna buła zwisająca z tabletu

- widze tam przełacznik OTG-charge więc chyba nie działa równocześnie ładowanie i OTG

na ostatnim zdjęciu jest wpięte do komórki ale normalnie pracuje z tabletem lenovo

Roman Rogóż

to kup huba na micro i z możliwością podłącznia zasilacza 5V do niego. ew. hub na normalny usbA i doteogo przejściówka otg (usbA-micro) Powinno to rozwiązać twoje problemy

Reply to
sirapacz

W dniu 2020-04-10 o 13:03, Roman Rogóż pisze:

Sorki, nie tego pokazałem. Są takie z micro, sam mam taki.

Są przejściówki w postaci „kostki”. Pełno tego, kosztuje grosze i nic się nie plącze.

Przełącznik działa tak: w położeniu „charge” zasila podłączone urządzenia z ładowarki i ładuje tablet, w położeniu „OTG” – umożliwia zasilanie urządzeń z tabletu (tryb pasywny), po podłączeniu ładowarki zasila urządzenia (odciążając baterię) ale nie ładuje tabletu.

Nie ma znaczenia, zadziała z każdym urządzeniem, ja używam z tabletem Lark 7i Win. Natomiast jest kwestia chińskiej „jakości” i trzeba by sprawdzić, żeby mieć pewność że dobrze działa. Cena niewielka (ten z micro USB jest tańszy), co szkodzi sprawdzić?

Reply to
mirekc

W dniu 2020-04-13 o 08:59, mirekc pisze:

Powiem tak W przypadku lekarzy, zwłaszcza kiedy są to przypadkowe osoby pojawiające się w sposób niekontrolowany (bez instruktażu itp) najlepiej sprawdzają się rozwiązania najprostsze nie wymagające jakiegokolwiek myślenia. To nawet nie chodzi o to że są jacyś upośledzeni, tylko że koncentrują się na czymś zupełnie innym i każdy element wymagający zastanowienia się taki jak ten hub, przełącznik w hubie, kontrolka której status mieli by sprawdzić itp powoduje, że statystycznie część osób zrobi coś źle. W przypadku prostego kabla mającego dwa końce których nie da się pomylić takiego ryzyka nie ma. Wiadomo co gdzie włożyć bo inaczej i tak nie podejdzie.

Reply to
Roman Rogóż
[...]

To może zrobić kabelek samemu? Tutaj jest filmik instruktażowy, jak zrobić kabelek do Larka.

Przypuszczam, że z Lenovo też zadziała.

Reply to
mirekc

W dniu 2020-04-14 o 09:15, mirekc pisze:

No, montaż na pająka powala :)

Ale zabiłeś mi inne pytanie. Zwarcie pinu 4 i 5 przestawia port USB tabletu w tryb OTG.

Czyli port w tablecie przechodzi w tryb hosta i włącza podawanie zasilania dla urządzenia zewnętrznego

W rozwiązaniu na YT proponuje się użyć kable transmisyjnego (bez zwartych pinów 4,5) To znaczy, że port w tablecie nie jest wprowadzony w tryb host i przyjmuje zasilanie z łądowarki, zatem dlaczego widzi podłączony pendrive jako urządzenie zewnętrzne skoro sam tez jest urządzeniem zewnętrznym ?????

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2020-04-17 o 09:23, Roman Rogóż pisze: [...]

Trochę taśmy izolacyjnej, koszulka termokurczliwa i możesz mieć elegancki i trwały montaż.

Nie jest z tym tak, jak piszesz, przynajmniej w odniesieniu do Larka. To jest tak naprawdę komputer z Windows i on nigdy nie działa jako urządzenie peryferyjne. Zwarcie pinów 4 i 5 steruje tylko podawaniem zasilania z tabletu na urządzenie USB, jak to powiedziano na filmie (odróżnienie urządzenia peryferyjnego od ładowarki).

Nie wiem jak to będzie w przypadku urządzenia Lenovo (musisz to sam sprawdzić), ale z uwagi na fakt, że analogiczny mechanizm został wykorzystany w przypadku opisanego przeze mnie wcześniej huba (a przynajmniej zakładam, że analogiczny), zaś hub nie jest dedykowany tylko dla Larka ale obsługuje wiele modeli smartfonów i tabletów ładowanych przez USB, uważam że jest duża szansa na sprawdzenie się tego rozwiązania.

Reply to
mirekc

W dniu 2020-04-14 o 08:32, Roman Rogóż pisze:

O, tu się mylisz. :)

Reply to
t-1