taśmowy - jak zabezpieczyć z zewną

Czołem. Szukam pomysłu na zabezpieczenie z zewnątrz kabla taśmowego 34 żyły, na odcinku *2 metrów*. Pierwotnie myślałem o zrolowaniu i wepchaniu w rurkę termokurczliwą, ale podejrzewam że całość wyjdzie nadmiernie sztywna. Można by też żyły wewnątrz rurki podzielić, choćby na pary. Jakieś inne pomysły, względnie namiary na źródło 2 metrów gotowca ?

Reply to
PeJot

W dniu 2015-05-13 o 08:57, PeJot pisze:

uzywałem plecionych osłon, ktore są giętkie. spróbuję dzisiaj znaleźć nazwę producenta i podesłać

@
Reply to
Artur Miller

A co się dzieje z jednoczesnością tych 30 sygnałów na długości 2 metry? Moim zdaniem mocno Ci się zbocza rozjadą i obniży to docelową prędkość transmisji, wprowadzi odchyłki fazowe - może warto przejść na transmisję sygnałów kodowanych szeregowo? Są do tego specjalne pary scalaków które instalujesz po obu stronach kabla: LVDS.

Pszemol

W dniu 2015-05-13 o 13:56, Pszemol pisze:

Nie wiem. Ale skoro producent pewnego urządzenia sprzedaje taki 2 metrowy przedłużacz ( niestety w chorej cenie ), to myślę że wie co robi.

Reply to
PeJot

W dniu 2015-05-13 o 08:57, PeJot pisze:

Jeśli potrzeba tylko lekkiej osłony to może osłony spiralne

będzie sztywne.

Reply to
Mario

W dniu 2015-05-13 o 09:07, Artur Miller pisze:

@
Reply to
Artur Miller

W dniu 2015-05-13 o 15:06, Artur Miller pisze:

Fajnie wygląda, tyle że przy potrzebnych 2 metrach bieżących raczej ze mną nie będą chcieli gadać. Pewnie stanie na jakiejś rurce z tworzywa sztucznego.

Reply to
PeJot

Am 13.05.2015 um 08:57 schrieb PeJot:

Są w sprzedaży kable taśmowe okrągłe. mają co 3 lub co 6 cali odcinek płaski, jak ściągniesz izolację. Możesz sobie zacrimpić co chcesz. Wygląda na przykład tak ło:

Waldek

Reply to
Waldemar

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:miusk1$i35$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

[...]

A nie możesz dać zwykłego kabla? Do samych złącz można dorobić jakąś przejściówkę. Wojtek

Reply to
wowa

W dniu 2015-05-13 o 16:17, Waldemar pisze:

THX, na razie stanęło na zwykłej tasiemce, ale z porwaniem na pojedyncze żyły pomiędzy wtyczkami.

Reply to
PeJot

Powitanko,

A jaka jest szerokosc tej tasiemki? Na Wolumenie sprzedaja takie oploty na metry. Wieksze koszulki termokurczliwe sa plaskie i nikt nie kaze ich podgrzewac (ew. na koncach przy wtykach). Sa tez karbowane rurki, tyle ze okragle. Wszystko zalezy od tego, na jakie uszkodzenia to moze byc narazone.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

W dniu 2015-05-14 o 11:45, Pawel O'Pajak pisze:

Ale ja tymczasem nie z DC :)

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" <PeJot snipped-for-privacy@slepyadres.pl napisał w wiadomości news:miusk1$i35$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Przed czym zabezpieczasz ten kabel? Uszkodzenie mechaniczne, woda, UV, niskie temperatury?

Reply to
yabba

W dniu 2015-05-14 o 14:04, yabba pisze:

Szuranie po blacie, warunki laboratoryjne.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" <PeJot snipped-for-privacy@slepyadres.pl napisał w wiadomości news:mj240v$ta4$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Czyli lekkie uszkodzenia mechaniczne. Możesz spróbować owinąć taśmą materiałową. Nie wiem jak się poprawnie nazywa, ale jest często stosowana do zabezpieczania wiązek w instalacji samochodowej. Kupiłem kiedyś rolkę w sklepie elektrycznym. Cena była porównywalna z taśmą izolacyjną.

Reply to
yabba

Powitanko,

Tylko konce czyms trzeba zwiazac/skleic, bo sie rozplata jak pracuje.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel O'Pajak

Użytkownik "PeJot" <PeJot snipped-for-privacy@slepyadres.pl napisał w wiadomości news:mj1tj5$lnj$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...