Kabel ekranowany do modemu/routera

Witam. Nie wiem jaki kupić kabel ekranowany, który ma połaczyć komputer z
modemem. Chodzi o dobre ekranowanie, żeby nie siało prążkami.

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

My za to nie mamy ochoty zgadywać (o jaki typ połączenia konkretnie chodzi)?

Włodek :/

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

USB? Ethernet? RS232? V35?

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

http://pl.wikipedia.org/wiki/Skr%C4%99tka_ekranowana :)
Na co ma siać? Bo u mnie zauważyłem, że bardzo sieje modem/ruter, monitor,
kabel VGA, a od skrętki nie zauważyłem włażenia na interesujące mnie
urządzenia i pasma radiowe.

Michał

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera
Tylko tam nie pisze który jest lepszy, a mi o to własnie chodzi, żeby był
dobrze ekranowany.

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

Ekranowanie na tym kablu w twoim zastosowaniu nie jest Ci absolutnie
do niczego potrzebne, uwierz. Jeśli chcesz się bawić w woodoo, pytaj
w sklepach o kabel "przynajmniej kategorii szóstej, FTP albo lepiej
STP", ale jedyną zauważalną różnicą będzie cena tego kabla oraz
problemy z jego kupieniem w sklepie "za rogiem".

J.

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera
Dzięki za info. Już jestem zorientowany. A co do skuteczności ekranowania,
to zależy na jakim forum zadaja sie takie pytanie.

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

na pewno :-) Ta grupa dyskusyjna jest jednak specyficzna o tyle, że
tu siedzą ludzie, którzy mniej więcej choć wiedzą, co daje
ekranowanie, do jakiego rodzaju sygnałów i połaczeń jego stosowanie
ma sens i co w tym wypadku jest najważniejsze, w jakich sytuacjach i
przy jakich połaczeniach ono może dać _cokolwiek_.

J.

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

Zapomniałeś dodać że "wiedzą praktycznie, a nie z książek" ;-)

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

i koszmarne problemy z "zarobieniem", albo i nie ;)

Włodek

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera
i w przypadku pasków/prążków na TV - pogorszenie sytuacji :) Bo
powstanie pętla masy po tym ekranie, przy zwykłym kablu eth sam sygnał
(wszystkie pary) idą przez transformatorek i są izolowane galwanicznie,
przy ekranowanym - ekran zwiera uziemienie obu urządzeń...

Jak ktoś tu już pisał - spróbowac izolatora galwanicznego na przewodzie
antenowym, jeśli to o modem kablowo-tv-eth chodzi.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

A takiego ekranu nie podpina się przypadkiem tylko z jednej strony?? ;)...

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera
We wszystkich gotowych przewodach (patchkordach?) stp/ftp jakie
widziałem/sprawdziłem (a leży tu obok cały karton) zawsze ekran był
elektrycznym połączeniem obu metalowych obudów wtyków rj45 na obu końcach.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Kabel ekranowany do modemu/routera
poza tym nie do końca wiadomo z czym ten ekran połączyć, uziemić z
jednej strony, aby uniknąć pętli masy, z której?

Pozdra

AS

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

Szosta kategoria to nie woodoo. Jezeli chcesz puszczac po tym kablu 1
Gbit/s, nie mowiac o 10 Gbit/s, albo sygnal telewizyjny rownoczesnie z
ethernetem (jak np. w systemie AMP), to szosta, a nawet siodma kategoria
jest niezbedna.
Oczywiscie w przypadku zwyklego domowego podlaczenia do Internetu nawet i
kat. 5 to az za duzo...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   snipped-for-privacy@ap.krakow.pl
--
Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj /

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

I o to mi wasnie chodziło :-)

J.

Re: Kabel ekranowany do modemu/routera

Domyślam sie że chodzi o modem kablowy (TV) i podłączenie ethernetem lub
USB do PC. A prążki o których wspominasz to prążki w TV analogowej.

Jeżeli Ethernet to bez jakiegokolwiek ekranowania lub ekran przerwany po
jednej stronie.

Jeżeli USB to gorzej bo musisz wstawić izolator galwaniczny na kablu
antenowym.

Szczególnie jest to problemem kiedy w budynku występuje zerowanie
zamiast uziemienia.

Adam

Site Timeline