Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm

Mam problem z kartą TV, a w zasadzie to płytą główną, mianowicie nie
posiada ona wejścia CD audio
ani SPDIF w formie 4pin (
http://www.cpu4u.com/images/CD%20AUDIO%204PIN-4PIN.jpg)
a do karty TV
mialem dołączony tylko taki kabel. Więc doszedłem do wniosku że jedynym
wyjściem będzie połączenie
tego kabla ze wtykiem typu jack 3,5mm a następnie do wejścia line-in na tylnym
panelu

Z tego typu operacją sobie poradzę bez problemu, ale mam pewne obawy,
poniewaĹź wiem Ĺźe 2 kable to
kanały i jeden kabel to masa, no i dowiedziałem się od kolegi że gdy
podłączę masę do złej żyły może
nastąpić zwarcie - z wiadomych względów chciałbym tego uniknąć.

Ze względu na to chciałbym się dowiedzieć czy każdy producent stosuje takie
same oznaczenia
kolorystyczne, ponieważ kabel który był dołączony do karty TV ma 3 żyły:
Czerwoną, białą, czarną, a
jack Czerwoną, białą i żółtą, wydaje mi się więc że czerwony i biały
to kanały, a żółty i czarny to
masa - ale chciałbym się upewnić

Pozdrawiam,

Re: Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm

białą i

Kolego, nie baw się w kolorki, tylko weź miernik i sprawdź, która żyła
do czego jest podłączona. A poza tym, jeśli to jest analog, to nic się
nie spali. Z komputerowych złącz to chyba tylko centronics jest wrażliwy
na zwarcie.

Re: Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm
do czego jest podłączona. A
złącz to chyba tylko

No niestety miernikiem nie dysponuje, ale skoro nic się nie może spalić to po
prostu połączyłem te
kabelki ze sobą (Czerwony z czerwonym, biały z białym), oprócz masy, mam
nadzieję że z tego powodu
nic złego się nie stanie?

Pozdrawiam

Re: Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm

Mogą stać się 4 rzeczy:

1. nie będzie grać w ogóle, bo wszystko jest źle podłączone
2. nie będzie grać 1 kanał, bo jest podłączony zamiast masy
3. będą grać dwa kanały, ale odwrócone, bo zamieniłeś lewy z prawym
4. wszystko będzie grać prawidłowo

W zasadzie żaden z przypadków nie wróży permanentnego uszkodzenia, więc
możesz próbować.

Re: Kabel CD audio 4pin --> Jack 3,5mm

zaroweczka i mala bateryjka (lubie zdrobnienia ;>) i sprawdz jak to jest na
jack polaczone (obudowa jack = masa), by nie lutowac ponownie. Na karcie tunera
tez zobaczysz zapewne ze kanaly, chyba 2 srodkowe, tego kabelka jak na zdjeciu
sa polaczone z duzymi polaciami miedzi, to musi byc masa... jesli stereo tuner
z nicam to jeszcze P i L by sie przydalo dobrze podlaczyc ale tu juz nie wiem
ktory bedize ktory.

PS
Wiekszosc tunerow nowoczesnych powinna przesylac tez dzwiek po PCI, wtedy
zabawa z kabelkiem odpada i masz problem z glowy.

Site Timeline