K-202 - Page 2

Re: K-202
Podam inny przykład, był sobie taki komputer WANG-2200 produkcji USA.
Zdarzyło mi się nim posługiwać już w 2 połowie lat 70. Czyli czasy bliskie
K-202
Wtedy kosztował spore pieniądze liczone w "dewizach". Tam gdzie stał, były
specjalne zapisy by mieć swój czas dostępu. Programowało się go w BASIC'u.

Niedawno przeszukiwałem internet i jest dostępne sporo dokumentacji
dotyczącej tego komputera.
Jest nawet emulator na PC ;-) Firma już dawno nie istnieje, ale swego czasu
było to bardzo
popularne ustrojstwo. Pamiętam, że miał flopy dyski 8" bez DOS'u trzeba było
sobie robić FAT
na karteczce papieru ;-) Ale śmigł całkiem przyzwoicie i wyparły go dopiero
PC klasy 386
no i komfort twardzych dysków i dyskietek z ówczesnym DOSem.

Patrząc na ten przykład, szkoda, że tak mało jest dokumentacji do K-202.
Nikt by już teraz tego nie kopiował, bo po co, ale w celach historycznych
bardzo by się przydało.
Pamiętam, że kilka/naście lat temu była akcja wyprodukowania komputera Eniac
w jednym
chipe. Tak dla sportu i na pamiątkę tamtego starego urządzenia.

No cóż.. tak sobie powspominałem....

Re: K-202

Podobnych przedsięwzięć było więcej. Brytyjczycy zbudowali replikę
swojego Colossusa, Amerykanie zamknęli Eniaca w małym chipie, a jakiś
inżynier z Lockheed Martin po godzinach w swoim garażu zmontował AGC
(komputer pokładowy kapsuł programu Apollo).

O wszystkich klonach ośmiobitowców rzecz jasna nie wspomnę, choć
Replica-1 jest tutaj dość ciekawym przykładem. :)

Mimo wszystko miło byłoby, gdyby jakaś grupa zapaleńców spróbowała coś
takiego jak K-202 odtworzyć. Tylko właśnie ten problem dokumentacji...

Re: K-202

Pewnie wsad dewizowy.

Jak przypuszczam kopia miała być zrobiona na podzespołach dostępnych w
kraju/obozie.

Krzysiek Rudnik

Re: K-202

Pamiętam zlecenia na "Ukrajawianie ...." systemu określającego położenie
statku na Zatoce Gdańskiej z dokładnością do 1m.
P.G.

Re: K-202

Cala historia zycia Karpinskiego to jeden schemat: 'wymyslam cos
zajebistego, juz mam to wprowadzac do produkcji, a tu mi noge
podkladaja i skonczonego produktu nie moge sprzedawac'. Ta sytuacja
powtarzala sie w PRLu i na Zachodzie.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: K-202

O ile prawde pisza w roznych publikacjach - to wlascicielem K202 byli de
facto angole, w pewnym momencie ponoc nawet oskarzyli polska strone o
kradziez patentow - w tym chaosie wiele watkow jest.

Re: K-202

Wielkim popularyzatorem Karpinskiego jako wielkiego wynalazcy jest S.
Bratkowski. Czy Karpinski w ogole cokolwiek w swoim zyciu skonczyl? -
on wydaje sie byc raczej wielkim mitomanem niz wielkim wynalazca. te
jego historie o ojcu co to dolnoplat wynalazl....
Ciekawe jak sie skonczylo z ta jego hodowla swin ;--)

Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Re: K-202

Chyba nie najlepiej skoro biede klepie.

Re: K-202

AKAT-1?

To faktycznie wypadałoby sprawdzić. Ja jednak bym tak jednoznacznie go
nie oceniał. Gość niewątpliwie ma dość imponujące osiągnięcia
inżynieryjne. Problem w tym, że one sukcesu nie gwarantują - po żadnej
stronie żelaznej kurtyny. Gary Kidall (twórca CP/M) zmarł dość młodo w
zapomnieniu, podczas gdy Ci, którzy się na nim wzorowali zrobili wielkie
  fortuny. :)

Czy komuś dzisiaj mówi coś nazwisko Eda Robertsa? To ten od MITS Altair
8800 - konstrukcji prze wielu uwaĹźanej za pierwszy komputer osobisty.
Gość miał tyle szczęścia, że po upadku firmy przeszkolił się na lekarza
i nie musiał hodować świń. :) Natomiast paru chłopaków, których wynajął
do napisania oprogramowania dla maszyny dziś posiada miliardy dolarów -
jest wśród nich niejaki Bill Gates. ;)

Site Timeline