JTAG w LPC11xx

Witam.
Właśnie kończę projekt płytki z LPC1114 i wyczytałem, że w tych
procesorach nie działa debugowanie przez JTAG. Proponują debugowanie
przez SWD. To po co on tam właściwie jest? Czy może mi ktoś wyjaśnić czy
nie działa debugowanie czy też programowanie? Wolałbym
programować/debugować pod OpenOCD a tak mi zostaje korzystanie tylko z
LPCLinka od LPCXpresso.

http://books.google.pl/books?id=5OZblBzjsJ0C&pg=PA374&lpg=PA374&dq=debugging+lpc11xx+jtag&source=bl&ots=m1dLgfMkMk&sig=XpS-0540SlpMfKYh0SnX0j7mbm8&hl=pl&sa=X&ei=dEzLULT1JYmF4gS254G4Bg&ved0C%EcQ6AEwAw#v=onepage&q=debugging%20lpc11xx%20jtag&f=false
"the existing NXP LPC11xx microcontrollers do not support JTAG debug.
Tak samo w manualu:
"Remark: The JTAG interface cannot be used for debug purposes."

Re: JTAG w LPC11xx

Jak spojrzysz na schemat blokowy (strona 7):
http://www.nxp.com/documents/data_sheet/LPC111X.pdf
To od razu widać, że do debugowania masz tylko SWD.

Do programowania przez JTAG/SWD jest potrzebne debugowanie, bo w
większości ARMów przesyła się kod programatora do RAMu, uruchamia go i
to on jest odpowiedzialny za operacje na flashu.

Możesz też zmontować Versaloon, który podobno obsługuje SWD pod OpenOCD.
Albo kupić J-Linka.

Re: JTAG w LPC11xx

Jakoś nie przyglądałem się uważnie temu schematowi.
Patrzyłem na opis pinów dla LPC11A14 i tam były wszystkie linie JTAGa.
Ponadto:
Debug functions are integrated into the ARM Cortex-M0. JTAG and Serial
Wire Debug (SWD) with four breakpoints and two watchpoints are supported
Pod koniec projektowania płytki zobaczyłem ostrzeżenie:
The JTAG interface cannot be used for debug purposes.

Dzięki.

A gdzieś można dostać płytki czy trzeba sobie robić żelazkiem?

Trochę kosztuje.
Na razie zostanę przy LPCXpresso a później zrobię sobie ten Versaloon.
Dzięki.

Re: JTAG w LPC11xx

Google podpowiada, że OpenOcd obsługuje też SWD przez FT2232, FT2232HL:

http://dangerousprototypes.com/docs/Bus_Blaster_v2_buffer_logic
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/stm32primer2swd/index.php?title=File:Ktlink-buffers.png

Re: JTAG w LPC11xx
OpenOCD.
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/stm32primer2swd/index.php?title=File:Ktlink-buffers.png

Pewnie jak się temu przyjrzeć głębiej to się okaże, że dla stallmanistów

nie jest wystarczająco koszerny (tak jak było ze sterownikami z FTDI) i
nie będzie dołączony do przekompilowanych paczek OpenOCD. Już to kiedyś
przerabiałem jaki chciałem do interfejsu Freddiego dać sterowniki od
FTDI aby go wykorzystać do konfiguracji Spartana. Skończyło się na
kupnie Digilenta HS1. Tak więc wliczając LPCXpresso mam już trzy usbowe
programatory JTAG :)

Re: JTAG w LPC11xx
http://sourceforge.net/apps/mediawiki/stm32primer2swd/index.php?title=File:Ktlink-buffers.png
stallmanistów

Koszerny to jest, bo chodzi na libusb i podobno można zrobić na nim
więcej niż 1 krok na sekundę :-)

Site Timeline