Jezu.. Co ja zrobiłem...

Ja p******e nie wiem jak to sie stało przekładałem moją nagrywarkę nec do innego kompa zrobiłem co potrzeba potem zamontowałem spowrotem tam gdzie była! Włączam komp... I dalej tylko smrodek i dymek! Podłączyłem jakimś szatańskim cudem wtyczkę odwrotnie!! nie weszła pewnie do konca ale styki złączyly!! Rozebrałem i tylko 2 małe elementy sie zwęgliły takie dwa czarne układziki b. małe z 6 nózkami (stabilizatory?) Da się to jakoś naprawić bo jak nie to sie załamie 500zł w plecy i to za co ze zrobiłem koledze dobry uczynek ??? POMOCY PROSZĘ !!! <płacze>

Reply to
Gibol

Użytkownik "Gibol" <pgportal_wytnij_to snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d1ngts$ogd$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Jakie 500zl ???? Nagrywarka DVD(+/-)R/RW kosztuje 220zl :-)

Ps Z opisu nie wiadomo co sie spalilo, a nie chce mi sie wyciagac swojej zeby zobaczyj co tam siedzi. Moze jakbys jakies foto zapodal...

Reply to
grze
[...] Podłączyłem jakimś
[...]

Kiedys bedac jeszcze w technikum elektronicznym kumpel na praktyce uwalil tak dysk twardy .... A ja do dnia dzisiejszego twierdze ze to jest niemozliwe! Przeciez czasem dobrze wkladana wtyczka wchodzi ciezko ..... a na opak to chyba trzebeby mlotkiem pobic :-)

TB

Reply to
Tomasz Bednarz

W hurtowni jeszcze taniej - przynajmniej jakiś Lite-On.

IMHO taniej będze kupić nową, a starą przeznaczyć na części (może np. ktoś potrzebuje głowicy z takiego samego modelu?).

BTW: chyba zdecyduję się sprzedać niemłodą ale zupełnie sprawną nagrywarkę DVD Toshiba SD-R5112. Obsługuje tylko płytki z minusem i jest "tylko" 4-krotna jeśli chodzi o DVD ('tylko' - dobre sobie - 5MB/s to teraz 'tylko' ;) )

Jakby sprawca dymka był zainteresowany, to niedługo może pojawi się na Allegro.

Reply to
Andrzej Lawa

"Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisal(a):

W produkowanym przez zaklad wojskowy, w ktorym pracowalem, urzadzeniu, byl sobie akumulator. Taki jak w samochodzie ciezarowym. Akumulator umocowano idiotoodpornie, to znaczy tak, by mozna bylo go tylko w jeden sposob wlozyc poprawnie - przewody mialy rozna dlugosc. Niestety, okazalo sie to byc niewystarczajacym zabezpieczeniem, gdyz konstruktor nie zauwazyl, iz uzytkownik moze uzyc mlota do dopasowania wyprowadzen.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Oj, bo słabiaczek jesteś i nie masz 'krzepy' w rękach ;)

Ja na szczęście też nie, ale za to udało mi się wygenerować 'dymek' z drukarki (Epson C80).

W rezultacie w którymś miejscu za bezpiecznikiem na alektronice zrobiło się zwarcie do masy (a przez bezpiecznik normalnie idą 42V z zasilacza prosto do głowicy i elektroniki nią sterującej).

Reply to
Andrzej Lawa

Donieś na niego lokalnej bojówce rydzykowców ;-P

Reply to
Andrzej Lawa

Użytkownik Gibol napisał:

"Jezu" i "p******e" - ciekawe połączenie w przeddzień Wielkiejnocy szczególnie. Myśl, chłopie, co piszesz!

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

Z wniosków jakie wyciągasz widać, że to Tobie do nich intelektualnie blisko ;-P

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa snipped-for-privacy@lechistan.SPAMPRECZ.com> napisał w wiadomości news:d1nnqv$qn1$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl... [ciap]

A co ma jedno do drugiego? Możesz wyjaśnić?

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

A.Grodecki wcześniej napisał:

hmmm, rozumiem, że gdyby po Wielkiejnocy, to spoko by mógł? P.

Reply to
PK

Użytkownik "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d1ocu3$k4k$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

a skąd taki wniosek? czyż nie mowa o tym, że po prostu _szczególnie_ i tyle? zdaje się na maturze teraz jest czytanie ze zrozumieniem....:-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Witam Rozpisujecie się nie natemat zamiast pomóc koledze " pismacy nie elektronicy " wylutuj te spalone układziki i sprubuj włączyć, może to tylko zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem. Jeżeli nie to może kolega ma taką nagrywarke sprawdz jakie to układy jeżeli na twoich nie można odczytać poszukaj w necie może są dostępne i wymień.

Oj jak ja nie lubie polonistów K.................A !!!!!!!!!

Reply to
marco

To urządzenie było DLA wojskowych produkowane? Jeśli tak to wszystko jasne :-)))

Reply to
Etnograf

Użytkownik "marco" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:d1oi4f$hbj$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl... [ciap]

:-) tak, zapewne są to jakieś tajemnicze zabezpieczenia....

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

On Tue, 22 Mar 2005 00:27:43 +0100, "Tomasz Bednarz"

Ja to zrobilem przy pomocy chinczykow. P***** zolci zamienili kabelki w wentylatorku. A ja przez niego podlaczylem twardego :-(

Użytkownik Andrzej Kamieniecki napisał:

I nie dziwi, że takie są z tym problemy :)

Reply to
A.Grodecki

możliwe. Wiem to ze swojego doświadczenia. Też myślałem, że odwrotnie wsadzić się nie da i wymieniałem dysk pod biurkiem, gdzie było ciemno jak w odbycie afroamerykanina. Okazało się, że Chińczycy zrobili dość kwadratowe wtyczki na zasilaczu i pasowało toto na odwrót bez użycia przemocy fizycznej. Spalił się dysk i wyświetlacz prędkości (znaczy z zielonego zrobił się zielonopomarańczowy, ale dalej funkcjonował, nie wiedzieć czemu. Tylko jeden sektor się spalił). Dysk oddałem na gwarancji i jakoś się udało go wymienić. Był to olbrzym, chyba 120MB miał (kompek 80286). Za te pieniądze dostanę dzisiaj 2x160GB ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Zeby mu nap*** w imie Jezusa ? :-)

[ciap]

gdyż jak wiadomo szpitale pełne są pobitych w imię Jezusa przez rydzykowców, którzy zostali wydani przez donos do lokalnej bojówki.... a poza tym w stanie wojennym tajne bojówki polowały na rodziny ubeków a Andrzej Lepper miał bliskie spotkanie z ufo....

Panowie, kupcie sobie gumowy młotek i puknijcie się w czoło

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki