Jeszcze raz prąd styków przekaźnika

Ostatnio było o prądzie minimalnym styków - jest to do znalezienia w dokumentacji. A w drugą stronę? Nie mogę znaleźć nigdzie informacji jaki jest maksymalny prąd płynący przez styki. Ale nie interesuje mnie prąd załączania - to podają, tylko ile styki wytrzymują jak są zwarte. Wiadomo przekaźnik został zaprojektowany do załączania obciążeń, ale ja mam urządzonko w którym styki zwierają bez obciążenia i dopiero potem pojawia się prąd. W drugą stronę podobnie prąd schodzi praktycznie do zera i dopiero następuje otwarcie styków. Szukałem pod "prąd topienia styków", ale nic konkretnego nie znalazłem.

Reply to
Desoft

W dniu 2019-02-08 o 23:21, Desoft pisze:

Będzie problem z samoczyszczeniem styków, nie osiągniesz minimalnego prądu przy łączeniu. Jeśli nie wyczyści przy łączeniu to łączenie nastąpi dopiero gdy wzrośnie prąd i wtedy maksymalny prąd łączony z tabelki wychodzi... Możesz założyć że prąd łączenia zapewnisz wtedy bierzesz rezystancję styków max i sprawdzać kiedy ugotujesz styki. Zawsze możesz zapytać producenta, kiedyś pytałem o szczegóły Relpol i odpowiedzieli w następnym dniu roboczym.

Reply to
jacek

Może chodzi tobie o obciążalność prądową stałą zestyku? Looknij - takie rzeczy podają, przykładowo:

Tomalo

W dniu 2019-02-12 o 09:54, Tomalo pisze:

Tak na zdrowy rozum, to prąd po załączeniu powinien być większy od prądu łączeniowego. Podczas załączania 20A - a potem już tylko można 10A?

Chociaż.. to co sugerujesz brzmi przekonywująco.

Reply to
Desoft

Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3uq5v$4fd$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... W dniu 2019-02-12 o 09:54, Tomalo pisze:

O co chodzi z tym pradem za/łączeniowym ?

Moze po prostu producent podaje jedna wartosc, wiadomo - przez chwile mozna przeciazyc, ale to juz na odpowiedzialnosc klienta.

Tyrystory i triaki - o, tam jest ciekawie.