Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowieni e wątku - Page 2

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowieni e wštku

Ale kiedys mozna bylo kupic sok z malin. A teraz "o smaku
malinowym" :-)

J.

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wštku

Sok z malin? Mam wrażenie, że coś takiego w ogóle nie istnieje
w przyrodzie. Może syrop? Ale też sobie nie przypominam, by
jakaś jednostka gospodarki uspołecznionej to produkowała
(w takich ilościach, by dało się normalnie kupić w sklepie).

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wštku

W przypadku herbatki, czyli jak rozumiem suchego czegoś do zaparzania,
to jeszcze weźcie pod uwagę, że tam jest susz. Czyli owoc bez wody. Ile
maliny (żywe, świeże) zawierają wody? 80%, 90% ?

--
DJ

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wštku

I hibiskus. Malinowy może być aromat. Syntetyczny :)

Bo w kapitaliźmie się produkuje dla pieniędzy, nie dla ludzi. W
komuniźmie się produkowało dla ideologii. Też nie dla ludzi.

A ironizujesz, czy piszesz serio... bo smileya nie widzę.

No właściwie to problem masłopodobny nadal jest, i to właśnie za czasów unii...
Dobre śmietankowe, grafika identyczna jak na opakowaniu masła, małymi
literkami "tłuszcz do smarowania pieczywa" zawartość 40% utwardzane
tłuszcze roślinne - takie podbieranie klienta jest najczęściej. Ktoś
kto nie czyta drobnego druku da się naciągnąć.
Raz trafiłem na produkt o nazwie masło, które też miało roślinne w
znacznej ilości.
Czasem unia nie przewiduje w normach że masłem można nazwać wszystko co
zawiera powyżej ileś % tłuszczu mlecznego?

--
DJ

Re: (OT) Jeszcze raz o ĹźarĂłwkach 100W, wznowi enie wĹĄtku

Z Wikipedii:

"Masło – tłuszcz jadalny w postaci zestalonej, otrzymywany z mleka
krowiego, a właściwie ze śmietany. Nazwa masło jest zastrzeżona dla
produktów bez domieszek tłuszczów roślinnych o określonej minimalnej
zawartości tłuszczu (co najmniej 80% dla masła chłodniczego i extra, 72%
dla masła śmietankowego)."

No to raczej nie mogłeś trafić na masło zawierające tłuszcze roślinne.

Re: (OT) Jeszcze raz o ĹźarĂłwkach 100W, wznowi enie wĹĄtku

Wikipedia jedno, unia moĹźe co innego...

Byłem tegoż samego zdania.
Jednak w rękach dzierżyłem produkt o nazwie masło, w formie osełki,
producent Jagr. W składzie było "tłuszcz 82%" bez wzmianki jaki. Jednak
bez trudu było czuć tłuszcze syntetyczne, i to raczej w ilości
przeważającej.
Lipę mamy nie tylko w masowych produktach elektronicznych. W masowej
produkcji żywności również.

--
DJ

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowi enie wštku

1. Czy to bylo przed Unia, czy po ?

2. Jesli po .. czy to na pewno bylo "maslo"

http://www.jagr.com.pl /

Oprocz masla w 7 wersjach jest tez:
Ekstra   z  Warlubia
Ekstra Śmietankowy
Osełka Śmietankowa
Dobry  Śmietankowy
Osełka dobra i delikatna

J.

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowi enie wštku

Gdzieś był to 2007 rok, więc zdecydowanie po.

Tak, było to masło, dlatego fakt ten utkwił w pamięci... Jakby nie
było, to po prostu puknąłbym się w czoło że kupiłem produkt "z
przymiotnikami w nazwie", i o sprawie zapomniał.
http://www.jagr.com.pl/gfx/mstoloselk.gif
I co ciekawe kupowałem kilkakrotnie wcześniej (bo lubie się
przyzwyczajać do wypróbowanych produktów), aż za którymś razem trafiło
się na zupełnie inną zawartość. Licho wie czy taką operację zrobili
celowo, w ramach "zwiększania konkurencjyności rynkowej", czy
przypadkiem im wyszło - szarża mixa poleciała na pakowaczkę masła.
Więcej tego produktu nie kupowałem.

Na takie nazwy od dawna jestem wyczulony :)

--
DJ

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowi enie wštku

To ten słynny semisyntetyk?

Re: (OT) Jeszcze raz o ĹźarĂłwkach 100W, wznowi enie wĹĄtku
Odnoszę dokładnie takie samo wrażenie.
 W dodatku olej roślinny czuc "na ugniatanie" kostki masła.
JaC

-----

przeważającej.

Re: (OT) Jeszcze raz o ĹźarĂłwkach 100W, wznowi enie wĹĄtku
On 2009-10-20 16:51:57 +0200, =?utf-8?B?xIXEh8SZxYLFhMOzxZvFusW8?=

To już zależy od temperatury - czasem wystarczy że nastawią w sklepie
lodówkę niżej...
Poza tym - wystarczy zemulgować więcej wody, i też nie sprawdzisz tą metodą.

--
DJ

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wštku

Musze za to Unii podziekowac, bo teraz przynajmniej nie ma klopotow z
zakupem masla. Maslo to maslo, a nie wyrob maslopodobny.

jesteB6% pewien ?:))

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku

Ja pamietam cos w stylu "sok pomaranczowy", przepis: dwie pomarancze,
kilo marchwii i costam jeszcze. Smaku nie kojarze juz, moze to i dobrze
;D Wyrobow z marchwii nie omieszkam sprobowac, dzieki. A o smazonych,
zielonych pomidorach wiedzialem, probowalem, nie moj gust smakowy.

--
butek
Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku

Ten sok domowej roboty jest zajebisty!

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku

Zygo przez male z, zarzuc przepisem, ja juz nie odkopie z matczynego
archiwum, z ciekawosci i nostalgii bym sobie zrobil ;D

--
butek
Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
Butek pisze sam sobie odpowiadajac:

Swoja droga jak juz sie tak rodzinnie i wspomnieniowo tu zrobilo to moze
ktos z Was poleci jakis latwo dostepny opamp single supply, ktory mi
ladnie wzmocni "bzzz" z odbiornika 40khz, tego takiego
tanio-i-z-chin-i-w-kazdym-sklepie za kilka zlotych, z jak najmniejsza
iloscia elementow zewnetrznych, obudowa DIP (zanim cos zaczne zelazkowac
to lubie zlozyc na bboardzie)? Myslalem nad tl082, moze cos lepszego sie
znajdzie?

--
butek
Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowieni e wątku

Jak chcesz "wspomnieniowo" to mam takie coś: MAA504 ;-)

Włodek

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku

Właściwie to ja nie wiem po co smak soku marchewkowego mącić jakimiś
dodatkami. On i bez tego dobry. Teraz sok z marchewki można nabyć
w każdym sklepie (na ogół z dodatkami), ale za komuny tego nie było.
Wtedy to ja przywoziłem sobie z Czechosłowacji. Tam był.

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowieni e wątku

...np ciasto z dyni. Jest znakomite, podobnie, jak marchewkowe. Oba naleza
do moich ulubionych. :)

k,

Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku

Trochę z innej beczki -- na Islandii podają tort ze śledzi.
A w Polsce spotkałem się z ciasteszkami ze skwarek. Jedno
i drugie oczywiście na słodko.