Jeszcze raz o myciu PCB

No więc właśnie pierwszy raz przymierzam się do mycia PCB po montażu. Płytka gotowa wygląda tak ;

no i zastanawiam się, czy myć całą, po zmontowaniu wszystkiego, czyli jak jest na zdjęciu. Bo trochę martwię się o złącza - czy potem da się to porządnie wysuszyć. Znaczy mam na myśli te czerwone ( micromatch) i szare/niebieskie (ze śrubami).

Mycie w myjce utlradźwiękowej oczywiście, płyn dedykowany Kyzen A4651US, potem płukanie w wodzie destylowanej oczywiście. Aha, no i dip switch - czy mycie nie będzie ryzykowne dla niego ?

Niby można po prostu wlutować złącza i switch po myciu, ale z kolei zostaną mi resztki topnika. Trochę bez sensu. Z drugiej strony, jak ma się wdać jakaś korozja, to może lepiej...

Jak myślicie ?

Reply to
sundayman

W dniu 2013-09-27 22:46, sundayman pisze:

Gdzie kupujesz ten płyn?

Ja bym mył w całości.

Reply to
Mario

sundayman

No nie mam możliwości jakiegoś specjalnego suszenia pod próżnią. Myjka jest, płyn jest, i na razie tyle.

Ale z tym suszeniem właśnie na razie to marnie. Zastanawiam się, jak to najlepiej zrobić. Suszarkę zabrać żonie, czy jak :) Teraz nie mam czasu na wielkie kombinacje, ale w przyszłości to bym chciał to jakoś mieć rozwiązane... Jakieś suszarki czy jak ?

Reply to
sundayman

W dniu 2013-09-27 23:28, sundayman pisze:

Dzięki

Reply to
Mario

baniaczek 5L, koncentrat do rozcieńczania 1/5 chyba , kosztuje ok. 400 zł.

Reply to
sundayman

Użytkownik sundayman napisał:

To pomarańczowe K1 to przekaźnik? Nie znam środków myjących które zamierzasz użyć, my stosujemy zwykły izopropanol, nie myjemy w okolicy elementów mechanicznych ruchomych np wibratory, pstryczki i mikrofony bo są potem sklejane i nie idzie tego wyczyścić. I Tobie tę zasadę polecam.

Reply to
AlexY

Pan Mario napisał:

Problem bardzo stary i są na ten temat poglądy różne:

W dniu 2013-09-27 23:28, sundayman pisze:

Nastepny sie spuszcza jakby to był prom kosmiczny, izopropanol i po sprawie aty tu jakies plyny chuje muje dzikie węże chcesz stosować.

Reply to
LeonKame

że też ci się skojarzyło :)

Reply to
sundayman

Witam,

W dniu 2013-09-27 22:46, sundayman pisze:

A ja bym nie mył w myjce całości.

Przede wszystkim - czy przekaźnik jest szczelny? Widzę wentyl. Co producent napisał o myciu? Bezpieczniki szczelne? Ja np. nie chciałbym, aby topik w bezpieczniku pływał w wodzie... Ten 4x20 to chyba za szczelny nie będzie. ;) Ten SMD chyba podobnie. DIP-switch - ja akurat mam złe doświadczenia z myciem tego. Są specjalne wersje DIP-switchy przeznaczone do mycia, mają fabrycznie naklejoną folię która zapewnia szczelność. Same złącza to już kwestia doświadczenia...

Osobiście z żadnym razie nie włożyłbym tego do myjki ultradźwiekowej. Wymienione elementy montowałbym po umyciu.

Reply to
Dykus

sundayman napisał:

Panie doktorze, bo mnie się wszystko z jednym kojarzy.

Ja myję po zmontowaniu wszystkiego, suszę suszarką do włosów. Jakoś wszystko do tej pory działa, dip switche, złącza, potencjometry, przekaźniki itp.

Reply to
Jakub Rakus

a zobaczymy w dataszicie... To jest ten;

hm. wg nich to jest wersja "flux proof" (RT 424012) a jest też RT E.... i to jest wtedy "wash tight". Ale to sądzicie, że "flux proof" nie jest też "wash tigh" ?

No ostatecznie przed myciem zatkam ten jakby otworek na górze...

bezpiecznik to nie problem, nie będzie włożony w podstawkę. SMD też wyjmę z podstawki.

DIP-Switch mogę przed myciem zakleić takim glutem silikonowym (potem odchodzi bez problemu).

No już teraz nie mam wyboru, płytki są już obsadzone całkowicie, będę myć w całości...

A tak w ogole, zastanawiam się, czy płytkę po myciu w tym preparacie Kyzena należy w ogóle płukać w wodzie koniecznie ? Może wystarczy to wysuszyć po prostu ?

Potem płytka będzie jeszcze lakierowana (plastik 70) dla zabezpieczenia przed wilgocią.

Reply to
sundayman