jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL

Przepraszam ze jeszcze raz pisze ale ten układ nie daje mi spokoju., układ
ma współpracować z modułem BT zasilanym 3,3V wyjście Tx i Rx , na wyjściu
być TTL 0-5V . Użyłem 74HC14 zasilanym 5V . Obniżenie napięcia Rx zrobiłem
na zenerce 3v3 i oporniku . Pytanie brzmi czy 74HC14 rozpozna jako jedynkę
3,3 V i da na wyciu 1 (5V) ?
Marek S

Re: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL

Jak na wejściu rozpozna jedynkę, to na wyjściu będzie zero.
A co do rozpoznawania poziomu 1, to przy sygnale wejściowym 3,3V będzie
to na styk. ST podaje, że próg dla 1 logicznej przy zasilaniu 4,5V może
wynieść nawet 3,15V. Przy 5V będzie jeszcze wyżej. Lepiej użyj układu z
serii HCT.

Re: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL

dyskusyjnych:irt6gj$q5n$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Jak rozpozna "jedynka" to za zadne skarby nie da "jedynki" na wyjsciu.
Po drugie malo to w necie PDF-ow tego ukladu zeby takimi pytaniami tu
zasmiecac.
Czyzby kolejny "identyfikator..." ??

Re: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL
logiczne że połączę go w dwa przerzutniki Schmitta , pytam czy bedzie
uznawał 3,3V za logiczną jedynkę
M.S

Re: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL

Należy przyjąć, że nie. Może dany egzemplarz tak uzna, ale przy drobnych
zakłóceniach zacznie głupieć, podobnie przy zmianie napięcia
zasilania... Daj układ HCT, one "widzą" jedynkę od 2V wzwyż...

  Konop

Re: jeszcze raz konwersja TTL i LVTTL
Czemu nie użyjesz logiki o poziomach TTL? Wtedy '1' jest od trochę ponad
2 woltów.

W jakim celu?