Jestem pelen podziwu

Powitanko,

Coz takiego budzi moj podziw? Ano, dokonalem sekcji programatora pralki.
Ooo jap*: krzywki, koleczka, styki, sprezynki, zapadki, silniczek.
Czy ktos moze mnie oswiecic, czemu takich rzeczy nie robi sie na procku
jak Pan Bog przykazal? Toz to nawet procka nie trzeba, jakiegos EPROMa
pogonic wolnym taktem.
Wiem, ma sie zepsuc. No dobra, ale koszt produkcji takiego
elektromechanicznego programatora to pewnie 2 rzedy wielkosci wiecej niz
PCB z prockiem. Pralka z 1998r, wtedy nie tylko byla juz
elektrycznosc;-), ale i EPROMy byly i procki (choc nie pamietam od kiedy
z flashem na pokladzie).
Szczesliwego Nowego Ro(c)ku:-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma szkodliwo spoeczn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro髒ek)

Pralki z takimi programatorami pracowaly do smierci technicznej
pozostalych elementow czyli bebna, silnika, grzalki - znam egz.
majace po 20 lat i dzialajace nadal.

Re: Jestem pelen podziwu
Pan Pawel O'Pajak napisa:

Pralk ostatnio kupowaem w zeszym roku, poprzednia si zepsua (wida
miaa si zepsu, te髒 bya z XX wieku). Raczej tam k籀eczek, zapadek,
spr髒ynek i krzywek pdzonych silniczkiem nie ma, bo nic si nie krci.
Podejrzewam wic, 髒e jest procesor. Pralka z tych niezbyt drogich.
Wszystkie co je ostatnio widziaem tak maj.

Re: Jestem pelen podziwu

Bya praca dla maych polskich rczek ;)

Jak kupowaem pralk w 2010r to te髒 nie do koca byem pewny czy
wywietlacz nie jest mechaniczny jak na dworcu pkp. A byem bardzo
czujny.

Zobacz kiedy pozbyli sie FDD z kompa, port籀w serial i drukarki. Ile lat
sie cisn w pudeku zasilacza ATX.

--
Piter

Re: Jestem pelen podziwu

Jeszcze nie tak dawno pracowaem w fabryce, kt籀ra robia wspaniae,
pasujce na szyn DIN, regulowane, dostosowane do 3 i 4 przewod籀w i z
innymi bajerami - elektromechaniczne automaty automaty schodowe (do
gaszenia wiata - 髒eby nie byo niejasnoci).

Dla konserwatywnego niemieckiego klienta.
--
Grzexs

Re: Jestem pelen podziwu
Pan Grzexs napisa:

I my mamy w to uwierzy? Przecie髒 jak si zgasi wiato, to dopiero
powstaje niejasno.

Re: Jestem pelen podziwu
U髒ytkownik "Pawel O'Pajak"  napisa w wiadomoci

A firma jaka ? Niektore mogly nowoczesnch technologii nie opanowac ..

U mnie polar wytrzymal ze 20 lat. Przeciekac zaczal, a programator
nadal sprawny.

A jak sie flash rozprogramuje ? :-P

A S202 tez juz byly ? :-)
Bo procek to jadro systemu, ale pamietaj ze potrzebujesz:
-przekazniki/triaki do sterowania urzadzeniami ... w tym indukcyjnymi,
i nie powinny sie zepsuc.
-cos do zadawania wlasciwego programu ... klawiatura numeryczna ? Oby
nie bylo "zbyt trudne w obsludze" dla przecietnej pani domu :-)
  enkoder absolutny ?
-jakis wskaznik postepu by sie przydal,
-zasilacz,
-trzeba to wszystko zmontowac gdzies - plytka itp.
-powinno byc bezpieczne porazeniowo nawet w dosc ekstremalnych
sytuacjach, typu pekniecie weza i tryskajaca woda.

I wszystko razem ... chyba jednak drozsze od mechanicznego
programatora, ktory ma pare blaszek wycinanych na prasie i troche
czesci z wtryskarki ... szczegolnie jak projekt juz opracowany
wczesniej  ...
I jest sprawdzony i chodzi dosc niezawodnie ... i nie przeszkadza mu
chwilowy zanik pradu, ani pracujaca obok suszarka ..

J.

Re: Jestem pelen podziwu
Pan J.F napisa:

No to w tej mojej, co ja p籀 roku temu kupiem (produkcja polska), jest
pokrcany przecznik 16-pozycyjny do wyboru programu, drugi kilkupozycyjny
do wyboru prdkoci wirowania i cztery przyciski. Jest wywietlacz cyfrowy
LED, kt籀ry robi za "wska驕nik postpu" (nie 髒e taka zaawansowana elektronika
wskazuje na postp, tylko po prostu wida na nim ile minut zostao do koca
prania). Na przerwy w zasilaniu jest odporne -- wznawia pranie, gdzie si
skoczyo. Dro髒sze od mechanicznego na pewno nie byo.

Re: Jestem pelen podziwu
U髒ytkownik "Jarosaw Sokoowski"  napisa w wiadomoci

A jak pradu zabraknie na dluzej, ktos zdazy pranie wyciagnac, a potem
prad wroci ? :-)

Teraz moze nie, a w 1998 ?

J.

Re: Jestem pelen podziwu
Pan J.F napisa:

Bdzie tak samo jak z mechanicznym programatorem.

Podejrzewam, 髒e w 1998 zrobienie od zera fabryki pralek z elektronicznymi
programatorami mogo ju髒 by tasze. Ale kontynuacja starej produkcji
opacaa si bardziej.

Re: Jestem pelen podziwu
Dnia 02 Jan 2013 20:14:59 GMT, Jarosaw Sokoowski napisa(a):

W machanicznnym programatorze masz decyzje - wlaczasz lub krecisz przed
wlaczeniem.
A tu ?

J.

Re: Jestem pelen podziwu
Pan J.F. napisa:

Ja nawet krciem po wczeniu. Ale ja to brutal jestem.

A tu mog albo wrazi bielizn nazad do dziury i kontynuowa pranie,
albo anulowa program (nie wiem jak, nie przewiduj takiej potrzeby,
ale co o tym byo w instukcji).

Re: Jestem pelen podziwu

A tu ekranik z komunikatem - "wyjeto wsad, dokonczenie prania anulowane"

Re: Jestem pelen podziwu

Elektronicznemu te髒 nie przeszkadza zanik prdu, ale oczywicie mog by
r籀髒ne konstrukcje.

--
Cezary Grdys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Jestem pelen podziwu
Dobry wiecz籀r

W czasach _pyrlu_ taki elektromechaniczny programator mo髒na byo
reaktywowa kanibalizujc kilka innych. W tym susznie minionym
okresie, obfitujcym we wszelkie niedostatki taka technologia miaa
swoje zalety - bez potrzeby "zaatwiania" nowego byo mo髒na przywr籀ci
do 髒ycia urzdzenie nawet w bardzo prymitywnych warunkach. Wbrew
pozorom, miao to swoje zalety. Poza tym - skutecznej naprawy m籀g
dokona facio w bereciku, dysponujcy jedynie wkrtakiem. W tamtych
czasach EPROMY, sromy i inne takie to byy opowieci o 髒elaznym wilku.
Mnie ciekawi co innego - kt籀ra z obecnych aktulnie na rynku pralek
posiada stycznik (lub przeka驕nik) zaczajcy grzak? Gros uszkodze
elektromechanicznych programator籀w to byy wypalone styki segmentu
sterujcego zasilaniem grzaki. Pamitam artykuy w "MT", "Zr籀b sam"
czy innych, podobnych wydawnictwach, opisujce zaaplikowanie
przeka驕nika R15 czy jakiego maego stycznika w obwodzie grzaki.
Ciekawe, jak jest teraz :-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Jestem pelen podziwu

Pomys mia rewelacyjn skuteczno, do tej pory si zastanawiam
dlaczego nie montoano ich fabrycznie. Wszystkie Polarowskie pralki w
rodzinie dostaway na dobry pocztek stycznik w obwodzie grzaki i
rzeczywicie koczyy 髒ywot jak bben przegni na wylot. Programatory
nadal byy sprawne. Miaem jeden przypadek, 髒e poleg silniczek
napdzajcy programator.
--
Pozdrawiam Marcin Konstaczak (mkonst)
marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl

Przepraszam, ale chyba popenie "palc籀wk" ;-). Ot籀髒, jak 髒yj, to
nie syszaem, aby w pralkach przegni bben. Przecie髒 to bya
kapitalnej jakoci nierdzewka, surowiec o znaczeniu niemal髒e
strategicznym ;-) Gniy, a i owszem, koty - zewntrzne, nieruchome
osony bbna, zawieszone na amortyzatorach.

BTW - brak stycznik籀w / przeka驕nik籀w tumaczono, w zale髒noci od
"etapu reform" ;-> a to brakiem podzespo籀w, a to wzgldami
ekonomicznymi, a to w kocu - og籀lnym "tryndem" ;-/

Serdecznie pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Re: Jestem pelen podziwu

Masz racj, mylaem zbiornik a napisaem bben.
Wszystkie gniy w tym samym miejscu na czeniu poni髒ej grzaki.
--
Pozdrawiam Marcin Konstaczak (mkonst)
marcin(kropka)konstanczak(malpa)neostrada(kropka)pl
Re: Jestem pelen podziwu
U髒ytkownik "mkonst"  napisa w wiadomoci grup

Jest w tym jeden niuans - ten o ktorym pisalem nie mial przekaznika, a
i tak przetrzymal beben czy co tam sie uszkodzilo...

J.

Re: Jestem pelen podziwu
Pan Krzysztof Kucharski napisa:

W tym髒e _pyrlu_ zepsua nam si prawie nowa jugosawiaska (no, teraz
to by bya konkretnie soweska) pralka. Facio w bereciku, co do niej
przyszed, wymieni programator. Pracowicie odczy te dziesitki
drucik籀w i wpi w nowy, a ja si dziwowaem, 髒e wszystko pamita i si
nie pomyli. Stary programator zostawi. Sam p籀驕niej zdiagnozowaem, 髒e
awarii ulega cewka elektromagnesu przerywajca napd jakiej sekcji
w czasie grzania wody. Mo髒na j byo wymieni po odkrceniu jednej rubki,
nawet bez wycigania programatora z pralki. P籀驕niej jak si _pyrl_ pogbi,
to ja ten sprawny programator (cewka nie bya spalona, tylko zacisk na
prewodzie si obluzowa) podarowaem komu w potrzebie.

Skoro obecnie aktualnie na rynku s wycznie te z elektronicznymi,
niemechanicznymi programatorami, to chyba ka髒da.