Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

Dzień dobry wieczór bardzo.
Ano, jak tytuł wskazuje, potrzebuję stabilizatora, możliwie niskiego zrzutu,
czyli LDO, czy jak go zwał, w obudowie TO3 (w innych obudowach znalazłem),
5V, 5A, a przynajmniej 4.5, chcę jednak mieć zapas. Wejście ok. 8.5, wyjście
w zakresie TTL, prąd j.w. Napięcie dodatnie.
Poguglałem, ale nic swoistego.
Nawet takie coś znalazłem, czyżby firma niekumata? (nie o cenę chodzi, tylko
o obudowę...) Układ byłbym w stanie "zagospodarować", ale, czy ufać
sprzedawcy, który jawnie myli obudowę TO220, z TO3? (Sam układ mi pasuje, bo
jest "małego zrzutu").
Niby szukając znalazłem LM323K, z tabeli wynika, ze w zasadzie by uciagnął,
ale nie chcę ryzykowac po pierwsze, wtórnego przebicia, po drugie
niestabilności (praca na granicy, lub nawet z nieco przekroczonymi
parametrami), zbyt cennym dla mnie jest urządzenie, które ma byc tym
zasilane, już i tak zostało uszkodzone przegrzanym zasilaczem (na
stabilizacji traciło się prawie 50W, i to się niesamowicie grzało! Nie
miałem jednak wyboru i musiało tak być, dziś mam wybór i chcę to porządnie
zrobić), nie chcę, aby padło do reszty, na razie usterka to tylko
niedogodność, jej usunięciem zajmę się później. Na razie od 10 lat z hakiem
leży w szafie.
Jakiś mający chyba ludzi za nic (a moze za idiotów? A moze tylko
przewrażliwiony jestem, a człowiek jest niewinny?) sprzedawca z Opola, na
Świstaku oferował LM309K, reklamując jako 5V, 50W, co by sugerowało i 10A
(co by mi cholernie pasowało), tymczasem ma niewiele ponad 1A, a max moc
strat, to 20W, więc nawet po zsumowaniu użytecznej i stratnej nijak 50W nie
wychodzi...
Pozostaje mi chyba nabyć LM1084 użyć, ale to jest TO220 (zmieszczę, koko
spoko, i się nie spali, ale stokroć wolałbym TO3, bo taki mam radiator).
Nawet nie o cenę chodzi (zresztą znalazłem za 8 złotych, a pewnie są tańsze,
inni zaś powyżej 30 PLN chcieli), jestem w stanie wysupłać, tylko o to, zeby
było jak to "zagospodarować" i żeby stabilne było.
W związku z tym pytanie - czy istnieje TO3, 5V +-TTL, absolutnie minimum
4.5A, ale lepiej przynajmniej 5A, może być więcej, byle rozmiar nie
spuchł...?
Jeśli tak, to pod jakim symbolem go znajdę, jeśli nie... to wezmę LM1084,
trudno...?

Uśmiech o podpowiedź :)

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)
Jak Tak bedziesz sprzedawal problem to mozesz dlugo czekac na trafna
odpowiedz i Twoje dywagacje sa OKDP. Moze bys tak przynajmniej podał co
masz na wejsciu???
Pozdro,
WuPeS

[...]

Hello WuPeS,

[......]

Jeszcze ze trzy razy...

 RoMan
Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

... niech równiez przeczyta.
Tam pisze co jest na wejsciu.

--
Irokez

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

No, jest, 8.5V. Obecnie jest to podlaczone, ze napiecie jest 17V, wiec latwo
policzyc, ze do 5V wytracalo sie cos kole 50W z okladem, a to wiaze sie z
niesamowicie silnym grzaniem (przypalil mi sie przez to lezacy tuz pod
zasilaczem kontroler obrazu, zamiast czystej bieli, jest niezbyt mile
miganie i niepelna jasnosc, ciemniejsze kolory gra dobrze). Na szczescie mam
latwa mozliwosc obciac to o polowe (polaczenie strony wtórnej trafo z
szeregowego na równolegle... to i prad mozliwy wzrosnie), stad wskazane
8.5V, jesli stabilizator poradzi sobie ze zrzuceniem mniej, niz 3.5V, czyli
bedzie zapas na stabilizacje "i kawalek do tego", to bedzie swietnie. Przy
pradzie 4-4.5A, zamiast tracic nawet ponad 50W, stracone bedzie10-15, a to
juz latwo da sie ochlodzic.
Padniety kontroler, powiedzmy, zalatwie w nastepnym kroku, najpierw trzeba
zalatwic zasilanie, zeby grzejacy sie zasilacz nie przypalil "nowego" (moze
ktos ma gdzies w przydasiach i na Allegro, itp., opyli?) kontrolera.
Chyba mnie czeka jednak zalozenie LM1084 (to bym i galaz 12V wymienil tez na
LM1084), moze spróbuje jakis pecetowy zasilacz adaptowac, co nie robi jajec
z powodu niedociazenia (byl juz zastosowany, ale z niedociazenia w koncu
padl..., trzeba by cos odporniejszego dobrac)... Byle nie bylo problemów z
wzajemnym sianiem, bo to ma z radiostacja wspólpracowac.

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

Daj L200 + co tam chcesz na TO3.
Patrz rysunek 30.
http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/TECHNICAL_LITERATURE/APPLICATION_NOTE/CD00003773.pdf

Jest liniowy wiec nie sieje, pradu jaki tam trannzystor znajdziesz i jeszcze
max prad mozesz ustawic aby zwarciem nie uwalic, a jak dasz na wspólnym
radiatorze L200 to i zabezpieczenie termiczne masz.

--
Irokez

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

http://www.st.com/internet/com/TECHNICAL_RESOURCES/TECHNICAL_LITERATURE/APPLICATION_NOTE/CD00003773.pdf

Jak sie nie da inaczej, to pewnie tak zrobie. Co do radiostacji, chodzilo
tez o uklad w druga strone, aby jej silne pole nie rozkojarzylo
stabilizatora. I nawet nie uszkodzenia urzadzenia
(http://www.starekompy.pl/c128dm.html ) sie obawiam, wytrzymalo np.
tygodniowe próbkowanie zastosowanego starego zasilacza pecetowego, tylko
tego, ze ten mi sie po prostu bedzie restartowac.
Zabezpieczenie zwarciowe raczej chyba nie bedzie potrzebne (zreszta sam
uklad powinien to chyba miec), a jesli, to ewentualnie bezpiecznik i prosty
uklad odlaczajacy calosc, gdy zaniknie jedno z napiec (jest jeszcze
przemienne 9V, ale to biore ze zwyklego trafo i z nim sobie w pelni
poradze).

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.
Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

Drugie zdanie po przywitaniu :))

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

Ciężko coś takiego znaleźć bo przy takim prądzie to już jest piecyk. Ale
skoro musisz na liniowym, to może weź coś słabszego i dodaj tranzystor.
http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/MC7800-D.PDF Fig.11

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

niby jest coś takiego - LM338
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm338.pdf

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

Prąd galanto, z zapasem, jaki mi trzeba (więc wezmę układ pod uwagę)... ale
to układ regulowany. Regulacji bardziej chcę uniknąć, niż konieczności
zastosowania stabilizatora w obudowie TO220, jednak chyba wezmę LM1084, ma
niski zrzut i wymagany prąd... I nie ma regulacji, której się trochę
obawiam, ze względu na ewentualność występowania silnych pól w.cz., wiem,
Ĺźe
niektóre zasilacze cipieją, gdy w pobliżu załączy się nadajnik.
Dzięki za sugestię, biorę jej ewentualność pod uwagę.

Re: Jest taki stabilizator? (TO3, 5V, 5A)

No tak, pogodziłem się, że trochę pójdzie w ciepło...

No właśnie, tego bym wolał uniknąć (choć miejsce jest), o ile się da. Tak
zrobiłem w pierwszym podejściu, ale nieco pogorszyło mi to stabilność
(chociaĹź w ogĂłle to chodzi).
Mam 2n3055, więc nie problem... ale jednak, im mniej elementów, tym
lepiej...