Jest jakis higrometr elektroniczny ?

Witam
Szukam czegoswpostaci higrometru, ktory zachowywalby sie np jak termistor
itp. Czyli nie ientersuje mnie zaden wyswietlacz, a odczt moglbym dokonywac
np liniowo (inna rezystancja) lub nawet skokowo, czy tez z pomiarem 2-3
wybranych skokow wilgotnosci.
Jest cos takiego ?

Fantom

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?

tak, tylko musisz mierzyć pojemność. No i do 100% nie sięga, trzeba trochę
kombinować, by się dało.

Waldek

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?

Aha. Czyli pomiar pojemnosci - troche gorzej.
Mozesz wskazac konkretny produkt ?

Fantom

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?

Np Philips 2322 691 90001, znany też pod nazwą Philips H1. Mierzy między 10
i 90%. Jak chcesz mierzyć do 100% to musisz zwiększyć temperaturę w komorze
pomiarowej gdzie jest sensor i obniżyć w ten sposób punkt rosy i przeliczyć
na odwrót. Zmienia pojemność od 100 do 150pF (mniej więcej). Aha,
temperaturę musisz też mierzyć.

Waldek

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?

Poszukaj pod hasłem SHT a nawet SHT11.

--
Desoft

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?

A jakie zastosowanie ?
Bo jest stary sprawdzony sposob na psychrometr - dwa termometry,
jeden mokry.
Tylko wymaga regularnego dolewania wody destylowanej.

J.

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twoje potrzeby.
Ja używam HIH-4000 z Elfy:
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/datasheets/apHIH4000.pdf

dziadek Ben
[beztego w adresie]

Re: Jest jakis higrometr elektroniczny ?

ja uzywałem HIH 3610

http://content.honeywell.com/sensing/prodinfo/humiditymoisture/009012_2.pdf
--
VSS