jednoczesne wlaczenie kilku komputerow - Page 2

Re: jednoczesne wlaczenie kilku komputerow

Dla mnie zaden tylko zaplacic 880 + VAT za mozliwosc wlaczania stycznikow
przez LAN tracac mozliwosc kontroli pobieranego pradu nie wydaje sie
optymalne.
Prosciej i taniej byloby zastosowac jakis modul pod USB lub RS232
dla mastera, ktoryby zalaczal styczniki. Nie wiem tylko na jakim poziomie
autor watku ma wiedze i mozliwosci techniczne.
Mozliwe ze najlepsze dla autora watku rozwiazanie to 2 zaproponowane przez
Ciebie
listwy podlaczone pod 2 rozne fazy. Mniej komplikacji
elektryczno-mechanicznych
dajac jednoczesnie kontrole nad pobierana moca oraz mozliwosc zasilania z 2
faz.

Bez opinii autora oraz okreslenia budzetu na ta przerobke nie ma mozliwosci
wywnioskowac nic wiecej.
--
pzdr, j.r.

Re: jednoczesne wlaczenie kilku komputerow

Zglaszany tu przez kogos pomysl uaktywnienia w BIOSie automatycznego
startu po powrocie zasilania jest chyba idealny. Jesli nie - plyt
r贸wnolegle bym raczej nie laczyl, raczej rzad przekaznik贸w lub
transoptor贸w uruchamiajacych poszczeg贸lne komputery.

Problemem moze byc r贸wnoczesny start tylu duzych komputer贸w z jednej
linii zasilajacej, jesli mozesz to ja rozbij, jesli nie - pomysl
moze nad nier贸wnoczesnym startem. Mialem tu troche doswiadczen z
pewna serwerownia - 16 dosc sporych serwer贸w, w kazdym po dwa
zasilacze i calosc pierwotnie pracowala z jednego obwodu.
Bezpiecznik mial spory zapas a mimo to po padzie zasilania, jaki sie
tam kiedys wydarzyl nie dawalo sie tej sciany komputer贸w za zadne
skarby wlaczyc. Komputery startowaly samoczynnie po powrocie
zasilania i... i dupa. Ich r贸wnoczesny start skutecznie wywalal owo
zasilanie. Potrzebne bylo wyciagniecie wtyczek polowy serwer贸w i
stopniowe zalaczanie, a potem byla przer贸bka instalacji :-)