jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Producent tego nie podaje, wiec pytam na grupach, pytanie dotyczy dwoch
UPSow:

APC Back-UPS ES 400VA
http://www.apc.com/products/resource/include/techspec_index.cfm?base_skuBE%400-CP&tab=models&total_watts20%0

APC BACK-UPS CS 350VA
http://www.apc.com/products/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=BK350EI&total_watts20%0

ile wynosi pobor mocy przez samego UPSa w trybie normalnej pracy (na
zasilaniu AC 230V)? czy moze jesli producent tego nie podaje, to mam
rozumiec ze Pwe = Pwy? i sprawnosc wynosi 100%?

pozdrawiam,
R.M.

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Prawie,
jeśli Uwe jest w normie to wyjście jest zwierane przekaźnikiem z wejściem,
dodać jednak musisz trochę mocy na elektronikę monitorującą oraz na
ładowanie akumulatora.
--
pzdr, j.r.

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

interesuje mnie tylko sytuacja, gdy wszystko dziala na poprawnym AC, a
akumulator jest naladowany w pelni

wlasnie ciekaw jestem ile pobiera ta elektronika

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC
Nie wiem ile w takich małych upsach, ale w 1000, 1400VA - około 2VA,
czyli niecałe 2W.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

A to nie wystarczy podłączyć do prądu samego UPSa i zmierzyć?
Na pewno jest to niewielka moc, więc to są laboratoryjne rozważania, a w
laboratorium powinny być stosowne przyrządy pomiarowe ;)
--
Olek

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC
JAk pójdę spać, to załącze mojego smarta przez licznik energii
elektrycznej( taki normalny z PRLu a nie z biedronki) zobaczymy ile
nakręci do 18 - do powrotu z pracy. napisze wieczorem
ToMasz

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

smarty mają przetwornice onlinową, nie zwierają na sztywno wejscia z
wyjsciem ...

@

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC
chmm to dobrze czy źle? domyślam sie ze dla sprzętu dobrze, dla
sprawności źle?

ToMasz

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

to dobrze i źle :) dla sprawności nieciekawie, bo popędzasz cały czas spory
kawał elektroniki, dla sprzętu dobrze, bo podczas pracy na bateriach ups
daje czysty sinus a nie coś poskładanego z trapezów z pierdylionem
harmonicznych.

@

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC
pi razy oko wyszło mi 21W. co ciekwe, obojętnie czy jest on załączony
czy wyłączony, zużywa tyle samo enegii (znaczy ładuje akumulatory jak ma
tylko 230V podane) Akumulatory to 2x18Ah wiec to tak jak "akuś" z małego
samochodu..

ToMasz

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Chmmm. No nie wiem. Mam smarta 1400 i klepie przekaznikami w trzech
sytuacjach. Zanik napięcia, zawyżone napięcie, zaniżone napiecie. W sytuacji
normalnej "przelatuje" przez przekaźnik chyba raczej.

Marek

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

"chyba raczej" ;-)

@

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Ciekawa teza.
Moje jakos sa line-interactive. Sam falownik jest wpiety rownolegle do
wyjscia i pracuje dwukwadrantowo (czyli jako prostownik dla aku tez).

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Mierzyłem kiedyś smarty 1000 i 2200, brały około 20W i 25W.
BACK UPS biorą raczej o rząd mniej.

a.

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Mój smart 1400 bierze 22W.
Mam jeszcze 500CS i elektromana 650. Moge zmierzyć wieczorem.

Marek

[...]

Nie wiem, ile te, ale mogę ci podać dane dla dwóch innych. Back-UPS ES 700
pożera około czterech, a RS 550 około sześciu watów. To się może wydawać
dziwne, ale 550 ma układ odcinający zasilanie do kilku gniazd jeśli komputer
zostanie wyłaczony. Jesli chodzi o zużycie, to najlepsze są UPS-y
CyberPowera.

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

dziekuje, takich informacji wlasnie potrzebowalem, a orientuje sie ktos
moze ile pobieraja CyberPowery?

Re: jedno pytanie odnosnie zasilacza UPS - APC

Z serii BR około trzech watów. DX okolo czterech, więc to już jest poziom
zielonego (ES700) APC.

Site Timeline