Jammery GSM GPS

Dosc popularne sa na allegro jammery zagluszajace sygnal GSM GPS. Chyba tylko zlodziejom takie cos jest potrzebne do kradziezy samochodow wyposazonych w lokalizator gps/gsm. ALe mniejsza o to. Majac w samochodzie lokalizator gsm/gps da pokonac jammery tak aby urzadzenie bylo jednak w stanie wyslac sms-a z lokalizacja?

Pzdr

Reply to
miumiu

Nie tylko. Przydają się do testowania wykrywaczy jammerow:). Albo sterowników zawierajacych moduły GSM w scenariuszach pracy ze słabym lub zanikającym zasięgiem (efekt obecności jammera to zgłoszenie braku zasięgu sieci przez moduł GSM).

Bardzo trudno, taki jammer w kilka sekund odetnie komunikacyjnie moduł GSM w promieniu kilkunastu metrów od jego anteny. Cała sztuka polega na tym by jak najszybciej wykryć obecność jammera zanim moduł GSM uzna zakłócenia za zbyt silne i zaprzestanie próby komunikacji zgłaszając brak zasięgu. Z tego co pamiętam moduły GSM Telita miały zewnętrzną sygnalizacje wykrycia jammera, nie wysyłały SMS ale na uarcie dawały odpowiedni komunikat usc. Można wtedy (jeśli moduł jest. np czescia lokalizatora pojazdu) np. uruchomić dodatkową syrenę alarmową.

Reply to
Marek

W dniu 25.04.2018 o 10:38, Marek pisze:

I potrafił odróżnić słaby zasięg od jammera?

Reply to
Zbych

W dniu 25.04.2018 o 14:00, HF5BS pisze:

Ale co ci z tego, że aplikacja wie, gdzie jest, skoro nie może wysłać smsa?

MJ

Reply to
Michał Jankowski

W datasheet był rozdzial "active jammer detection” , jak to odróżniało nie wiem. Jak miałem te Telity (510) to wtedy nie miałem jammera więc nie testowałem tej funkcji.

Reply to
Marek

Dlatego w rasowym monitoringu pojazdów raportuje się każdy brak heartbeat'a od lokalizatora (z przyczyny utraty zaaiegu lub jammera) do osób zainteresowanych.

Reply to
Marek

No to zainteresowany obudzi sie rano, i dowie, ze auto mu ukradli przed 2-ga w nocy.

Bo po paru takich wczesniejszych informacjach pewnie wylacza dzwonek na noc :-)

No coz, moze to i dobre, moze kiedys przypadkiem zainteresowanego powiadomia jeszcze jak auto bedzie stalo na parkingu ...

Mozna sie podszyc pod siec.... za kilka dolarów. Wtedy moduł bedzie sobie wysyłał SMSy czy dane ... w proznie.

Ostatnio głośno o tym projekcie:

c.

Reply to
cezar

Przy jammerze gsm wylatuje również wifi.

Reply to
Marek

W próżnię czy brak zasięgu - nie ma znaczenia. Centrum monitoringu widzi, że pojazd zniknął z zasięgu i powiadamia.

Reply to
Marek

Śmierć frajerom.. No i co ta oczywistością chciałeś powiedzieć? Jak go nie stać na AC i wybiera monitoring pojazdu to musi się liczyć że lepszej metody nie ma.

Reply to
Marek

W dniu 2018-04-25 o 14:29, Marek pisze:

Taa monitorowany, co ci to da jak wg auta właściciel wsiadł?

i odjechał w siną dal, a właściciel smacznie spał.

Reply to
Janusz

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

2.4, czy 5 bardziej?
Reply to
HF5BS

5 nie wiem.
Reply to
Marek

5 GHz... chyba, że zakłócacz i tu zrobi. No i tu trudniej znaleźć coś darmowego. Odpaliłem monitoring tego, co mi lata w otoczeniu, tylko mój router emituje 5 GHz, a UPC Wi-Free na razie na 5 GHz nie widzę.
Reply to
HF5BS