jakos prosto fat na avr ?

Walcze walcze i cos mi nie idzie :/ Musze zmajstrowac obsluge fat(32) na avr na karcie mmc/sd, predkosc nieistotna, byle dalo sie zapisywac. Potrzebuje wylacznie umiec otworzyc plik (lub stworzyc jesli nie istnial), dopisywac do niego dane (czyli go "przedluzac" i zamykac go. Jak juz mi dziala jakos obsluga karty (chyba, bo moze na level-konwerterze 3.3-5v mam przeklamania?)- to z fatem mam jaja calkowite. Zwlaszcza gdy okazuje sie ze na karcie juz cos istnieje, lub trzeba dopisywac do pliku "pofragmentowanego" - nie da sie prosto inkrementowac sektorow... Moze ktos ma cos zrobione na avr (atmega16/32) z prawidlowa obsluga fat, w avr-gcc ?

Reply to
BartekK

BartekK napisał(a):

(...)

Ja na ARM-ie używam portu:

są pod AVR-a tak że powinno Ci śmigać ;)

Reply to
Maksymilian Dutka

Maksymilian Dutka napisał(a):

Dzieki, juz sie wczytuje i inkluduje, zobaczymy.

Reply to
BartekK

BartekK napisał(a):

Chmm, widze tam ewidentne uczepienie sie atmega128, za ta cene i komplikacje, to ja chyba wole wsadzic odrazu lpc2xxx ;)

Reply to
BartekK

BartekK napisał(a):

Możliwe że do atmega32 się niemieści ;)

Reply to
Maksymilian Dutka

mega32 ma tylko 2KB ram, a tu by sie przydalo kilka buforow na sektory dysku po 512B :-)

Choc przy ambitnym programie .. moze wystarczy jeden ?

Może coś takiego ci pomoże:

Swego czasu zakupiłem książeczkę

Pamięci Masowe w Systemach Mikroprocesorowych

Autor: Paweł Marks

Powiem szczerze, że nie mam bladego pojęcia czy to działa, ponieważ nie skonstruowałem tego urządzenia osobiście. Jednak Autor na AVR ATMega8515 robi listingi procedurek na FAT 16 i 32. Z tym, że kontrolerek ten pracuje również z zewnętrzną pamięcią po to by zorganizować trochę buforu. W książce tej opisuje również jak się podłączyć do dysków, pamięci, itp. Może to Ci się przyda ?

Reply to
AdelA

robi³em obs³ugê fAT - read only - do swojego eBooka. Wiele Ci nie pomogê, mia³em do dyspozycji 128kRAM w 4 bankach na szynie ATMega128, wiêc mog³em sobie wczytaæ ca³y FAT do pamiêci... No i mia³em okre¶lon± kartê (32M) wiêc wiedzia³em, ¿e ten FAT tam wejdzie.

POszukam listingu, gdzie¶ musi w archiwum moim b³±dziæ, przynajmniej porównasz sobie obs³ugê MMC/SD...

--
Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl

Sprawdz:

Opis po niemiecku, ale co tam. FAT + MMC lub CF

U mnie dziala na Mega32 (rejestrator GPS na CF)

Reply to
jankcn

Dnia 23.01.2007 BartekK napisa³/a:

Projekt siê zwie: FAT16-32 Library V1.01

--
                                 ******  Krzysztof Piecuch ******
                                         sp9rqa@radioam.net
 Click to see the full signature
Reply to
K.L Piecuch

K.L Piecuch napisa³(a):

Dzieki (wszystkim), mam nadzieje ze jest to lepiej dopracowane niz fat z Procyon

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
 Click to see the full signature
Reply to
BartekK

Dzieki sliczne. Ja potrzebuje w zasadzie sam zapis, ale trudno uczyc sie pisac nie umiejac czytac :) Pozatym nie wiem jaka karta bedzie - ma byc w miare prosto i uniwersalnie, dziura na karte i cokolwiek sie wsadzi to ma dzialac - stworzyc sobie plik (jesli go jeszcze nie ma) i zapisywac na karte do tego pliku to co potrzebuje. Na upartego mogblym uzyc CF/ATA ale to wiekszy problem ze zlaczem, wiecej I/O a soft wcale prostszy nie jest.