Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Witam.

Mam akurat pacjenta 6 mils o duzej powierzchni, więc jesli ktos jest
zainteresowany zeby sobie podejrzeć z bliska jaką mają jakośc to:

http://sebobialy.net/plytka/top.jpg
http://sebobialy.net/plytka/bottom.jpg

Oba pliki po ok. 7MB.

Jak się chce komuś liczyć po pikselach ile faktycznie mają ściezki w
okolicy procesora to skanowane w 1200dpi. Niestety skaner wiekowy więc i
jakośc do d.

Ale na oko solder maska brudna (pył pod lakierem), scieżki chyba za
cienkie (na oko 6 mils wychodzi mi grubiej na termotransferze..., muszę
dokładnie je pomierzyć ), opis rozmazany tu i tam (np. brak opisu gniaza
USB), cyna gruba, szczegĂłlnie to upierdliwe na padach TQFP.

Plytka robiona jako prototyp, źródło Eagle.

Czy ktoś robi lepiej od gamy ;) ? Jakościowo uważam to za takie sobie.
Lepiej to znaczy troche drożej, ale dokladniej. A może to jest całkiem
nieĹşle?

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
Hello Sebastian,

Prototypy zamiawiam na http://prototypy.com

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

Ok, ale w czym sa lepsi? Lepsza jakość czy cena ?

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
Hello Sebastian,

Nie znam jakości prototypów Gamy - do tej pory robiłem u nich małe
serie małych płytek. Ale zdjęcia zachęcająco nie wyglądają. Ostatnio
robiłem dwustronne prototypy w Satlandzie (czyli prototypy.com) i
jakość ścieżek, wierceń, metalizacji, cynowania i masek była bardzo
dobra. Nie robiłem opisów.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

Potwierdzam. Również robiłem u nich trochę płytek. Dwustronne z
metalizacją i soldermaską. Bez opisów. Jestem bardzo zadowolony zarówno
z jakości płytek jak i z samej realizacji usługi.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Chyba tak, bo gama podaje minimum 8/8.

Ja bym powiedział, że nie ma co wybrzydzać. W satlandzie i faldruku
cynowanie robią po soldermasce, więc wygodniej się to lutuje i maska nie
splywa (i nie pęka jak na twoim skanie). Z kolei gama bardzo ładnie
potrafi wycentrować otwory w padach, faldruk trochę "zezuje".

ps. autorouterem robiłeś tą płytkę?

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Tak, lenistwo ;) Brak wylanej masy, nieoptymalny układ elementów itd ;)
Jak to w prototypie...

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

.. zakręty pod kątem 90', za cienkie ścieżki gdzie w ogóle ciasno nie jest,
itp :-)

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Swoją drogą - jaki program posiada mozliwie najsensowniejszy autorouter
do projektów jak widac na tej płytce ? Eagle jest jakis głupawy mocno,
trzeba odsuwać elementy od procesora żeby sobie poradził z wyjsciem
sygnałów inaczej poddaje się zbyt wczesnie. Zastanawiam sie czy to cecha
wszystkich autorouterów czy też są sprytniejsze.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Wybacz ale nawet do plytek z setkami elementow i ukladami BGA powyzej
500 nozek malo kto profesjonalnie uzywa autorouterow.

Mi np pod procka z DDR2 i kilkoma ukladami peryferyjnymi zajmuje
narysowanie plytki  kilka tygodni ale mam gwarancja ze PCB jest
narysowane zgodnie ze standardami i bedzie dzialac.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Wybacz, ale ta płytka taka nie jest ;) Jest na tyle trywialna, że w
pierwszej wersji była jednostronna z paroma mostkami.

Do czasu kiedy przyjdzie Ci pomysł zmiany DDR2 na SDRAM ... Zmierzam do
tego, że autorouter pomimo swoich wad zrobil mi płytkę w parę godzin.
Zrobienie jej ręcznie to 3-4 dni "wieczorami". Majac automat mogę bez
obaw wsadzić do ukladu jeszcze 3 inne elementy i puscić go na nowo. Dla
takiego układu jak mój powiniene dać radę każdy autorouter. Dlaczego
więc mam go nie uzywać skoro jest?

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Bo widzisz jakie są efekty jego pracy :-)

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

W pare godzin nudzenia się mam prototyp gotowy? Eee to super ;)

Mam stosunek obojetny do autorouterów bo nie miałem styczności z nimi na
poważnie. Nie moge jednak wykluczyć że autorouter z eagle jest po prostu
mizerny i są lepsze, ale nie znam. Dlatego dopytuje, zwykla ciekawość.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Specctra. Ale teraz to sie juz chyba inaczej nazywa. Dla prostych plytek
nie oplaca sie, dla mocno skomplikowanych plytek pisanie pliku .do
zajmuje tyle, ile zrobienie plytki recznie.

Jesli jeszcze chcesz zeby na plytce byla przetwornica, troche analogowki
i to wszystko zeby nie dzialalo jak nadajnik RMF FM i odbiornik Warszawa
1, to niestety trzeba to recznie robic.

--
Jerry1111

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Ta twoja plytka to dla byle routera kilka minut.

:):):)

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

A własnie ze nie. Eagle meczył się z tym około 4 godzin. Nie potrafił
kończyć w 100% zawsze zostawały jakieś niepołaczone elementy. Pomogło
zejście z siatką routingu do .. 1 milsa. Wtedy dał rade. Nie wiem czemu,
Eagle nie jest mój i nie robie w nim na codzień. Zapewne nie potrafie
uzywać tego wynalazku poprawnie.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Sciagnij sobie jakies demo protela i skoncz projektowac plytki z
otworami w ksztalcie siedmiokata.

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

To jakaB6% kiszka. Protel 99 zrobiB3%by to w kilka minut. I Kicad teBF%.

--20%

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

To jakaB6% kiszka. Protel 99 zrobiB3%by to w kilka minut. I Kicad teBF%. =
Poza20%
tym jak nie chce to nie zmuszaj go BF%eby zrobiB3% wszystkie poB3%B1czen=
ia. Z20%
reguB3%y widaE6% co trzeba przesunB1%E6 albo przeB3%oBF%yE6% BF%eby daB3%
o siEA%20
poprowadziE6% pozostaB3%e B6%cieBF%ki. Te kilka B6%cieBF%ek zrobiB3%byB6%
 w te 4 godziny20%
gdy czekaB3%eB6% na nastEA%pnB1% prF3%bEA% autoroutowania.

--20%

Re: Jakośc płytek drukowane.pl / ga ma

Kicad przestraszył mnie już nie raz "intuicyjnoscią rozumianą inaczej".
Co prawda mogę wylać kubel pomyj na Eagle, ale jest mu najbliżej do
zdrowo rozsądkowego podejścia przy projektowaniu i obsludze GUI. Kicad
śmierdzi innowacjami w GUI z lat 60-tych. Protela za malo używalem, ale
też mu było daleko od wspóczesnych rozwiązań GUI.

A nie mógłby tego sam zrobić ;)? Ja tylko mowie: element x możesz
rozmieścić gdzie bądz w obszarze Y. Element z jak najbliżej w, ale nigdy
w obszarze H itd.

Ale ja robiłem wtedy coś innego :P Tu własnie jest zysk.

Site Timeline