Jakośc płytek drukowane.pl / gama

Witam.

Mam akurat pacjenta 6 mils o duzej powierzchni, więc jesli ktos jest zainteresowany zeby sobie podejrzeć z bliska jaką mają jakośc to:

Oba pliki po ok. 7MB.

Jak się chce komuś liczyć po pikselach ile faktycznie mają ściezki w okolicy procesora to skanowane w 1200dpi. Niestety skaner wiekowy więc i jakośc do d.

Ale na oko solder maska brudna (pył pod lakierem), scieżki chyba za cienkie (na oko 6 mils wychodzi mi grubiej na termotransferze..., muszę dokładnie je pomierzyć ), opis rozmazany tu i tam (np. brak opisu gniaza USB), cyna gruba, szczególnie to upierdliwe na padach TQFP.

Plytka robiona jako prototyp, źródło Eagle.

Czy ktoś robi lepiej od gamy ;) ? Jakościowo uważam to za takie sobie. Lepiej to znaczy troche drożej, ale dokladniej. A może to jest całkiem nieźle?

Reply to
Sebastian Biały

Prototypy zamiawiam na

Ok, ale w czym sa lepsi? Lepsza jakość czy cena ?

Reply to
Sebastian Biały

Nie znam jakości prototypów Gamy - do tej pory robiłem u nich małe serie małych płytek. Ale zdjęcia zachęcająco nie wyglądają. Ostatnio robiłem dwustronne prototypy w Satlandzie (czyli prototypy.com) i jakość ścieżek, wierceń, metalizacji, cynowania i masek była bardzo dobra. Nie robiłem opisów.

Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Chyba tak, bo gama podaje minimum 8/8.

Ja bym powiedział, że nie ma co wybrzydzać. W satlandzie i faldruku cynowanie robią po soldermasce, więc wygodniej się to lutuje i maska nie splywa (i nie pęka jak na twoim skanie). Z kolei gama bardzo ładnie potrafi wycentrować otwory w padach, faldruk trochę "zezuje".

ps. autorouterem robiłeś tą płytkę?

Reply to
Zbych

Tak, lenistwo ;) Brak wylanej masy, nieoptymalny układ elementów itd ;) Jak to w prototypie...

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Sebastian Biały" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpfumt$2ak$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Gama na stronie ma napisane, że robi od 8 milsów więc ja bym się nie spodziewał, że 6 milsów wyjdzie tak samo dobrze. Policzyłem te piksele tak mniej więcej wychodzi ok. 8 pikseli, 8/1200*1000=6,6mils. Wziąłem jedną ze ścieżek idących do góry od TQFP z warstwy bottom.

Brak opisu to bym się burzył, gruba cyna - niestety różnie im to wychodzi. Na tej płytce jakoś sporo tej cyny. Gdy ostatnio robiłem zamówienie płytek z układem SO-20 pady były płaskie. Na przestrzeni lat natomiast zamawiam małymi partiami płytki z jednego projektu i za każdym razem jest inaczej. Czasem pod soldermaską pomarszczona miedź/cyna, czasem właśnie dużo cyny, a czasem bardzo ładne - przedostatnio w wakacje 2009 dostałem takie piękne.

Michał

Potwierdzam. Również robiłem u nich trochę płytek. Dwustronne z metalizacją i soldermaską. Bez opisów. Jestem bardzo zadowolony zarówno z jakości płytek jak i z samej realizacji usługi.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

tutaj masz dośc długi watek o plytkach

wilkxt

.. zakręty pod kątem 90', za cienkie ścieżki gdzie w ogóle ciasno nie jest, itp :-)

Reply to
Pszemol

Swoją drogą - jaki program posiada mozliwie najsensowniejszy autorouter do projektów jak widac na tej płytce ? Eagle jest jakis głupawy mocno, trzeba odsuwać elementy od procesora żeby sobie poradził z wyjsciem sygnałów inaczej poddaje się zbyt wczesnie. Zastanawiam sie czy to cecha wszystkich autorouterów czy też są sprytniejsze.

Reply to
Sebastian Biały

Wybacz ale nawet do plytek z setkami elementow i ukladami BGA powyzej

500 nozek malo kto profesjonalnie uzywa autorouterow.

Mi np pod procka z DDR2 i kilkoma ukladami peryferyjnymi zajmuje narysowanie plytki kilka tygodni ale mam gwarancja ze PCB jest narysowane zgodnie ze standardami i bedzie dzialac.

Reply to
Madrzejszy od radia.

Wybacz, ale ta płytka taka nie jest ;) Jest na tyle trywialna, że w pierwszej wersji była jednostronna z paroma mostkami.

Do czasu kiedy przyjdzie Ci pomysł zmiany DDR2 na SDRAM ... Zmierzam do tego, że autorouter pomimo swoich wad zrobil mi płytkę w parę godzin. Zrobienie jej ręcznie to 3-4 dni "wieczorami". Majac automat mogę bez obaw wsadzić do ukladu jeszcze 3 inne elementy i puscić go na nowo. Dla takiego układu jak mój powiniene dać radę każdy autorouter. Dlaczego więc mam go nie uzywać skoro jest?

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

Bo widzisz jakie są efekty jego pracy :-)

Reply to
Zbych

W pare godzin nudzenia się mam prototyp gotowy? Eee to super ;)

Mam stosunek obojetny do autorouterów bo nie miałem styczności z nimi na poważnie. Nie moge jednak wykluczyć że autorouter z eagle jest po prostu mizerny i są lepsze, ale nie znam. Dlatego dopytuje, zwykla ciekawość.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "Sebastian Biały" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hpir8m$15h$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

wskakując w słowo... Przy totalnym braku czasu lub chęci na routowanie - czy jakaś firma może zrobić prototypową PCB tylko na podstawie schematu ? Daję schemat w Eaglu i jakieś ograniczenia np. oczekiwany czy max. rozmiar płytki, zarezerwowane miejsca na jakieś otwory lub specjalne położenie pewnych elementów.

Roman

Reply to
Roman

Specctra. Ale teraz to sie juz chyba inaczej nazywa. Dla prostych plytek nie oplaca sie, dla mocno skomplikowanych plytek pisanie pliku .do zajmuje tyle, ile zrobienie plytki recznie.

Jesli jeszcze chcesz zeby na plytce byla przetwornica, troche analogowki i to wszystko zeby nie dzialalo jak nadajnik RMF FM i odbiornik Warszawa

1, to niestety trzeba to recznie robic.
Reply to
Jerry1111

Ta twoja plytka to dla byle routera kilka minut.

:):):)

Reply to
Madrzejszy od radia.

A własnie ze nie. Eagle meczył się z tym około 4 godzin. Nie potrafił kończyć w 100% zawsze zostawały jakieś niepołaczone elementy. Pomogło zejście z siatką routingu do .. 1 milsa. Wtedy dał rade. Nie wiem czemu, Eagle nie jest mój i nie robie w nim na codzień. Zapewne nie potrafie uzywać tego wynalazku poprawnie.

Reply to
Sebastian Biały

Ja spróbowałem czy Kicad zrobi mi połączenia autorouterem. Nawet wyszło nie gorzej niż twoje a miałem 400 połączeń do zrobienia:) Daj sobie spokój z szukaniem lepszego. I tak nie będziesz pakował się w wydatek na grube tysiące zł żeby robić sobie mało skomplikowane prototypy. Jedna zasada - jeśli już musisz autorouterem. Spróbuj najpierw połączyć masy i zasilania - zwłaszcza jeśli masz cyfrówkę i analogówkę na jednej płytce. Ustaw żeby autorouter nie zrywał twoich połączeń i zapuść ten autorouter. Ale może niekoniecznie żeby preferował ścieżki 8mils jak masz tak rzadko upakowaną płytkę.

Reply to
Mario