jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i d ościennych

szukam jakiegoś urządzenia, może instrukcji
w jaki sposób wykrywać zwarcia zarówno pełne i niepełne

miałbym już gotowy przykład do sprawdzenia,
znajomej "prąd ucieka w ścianę" wg. elektryka spółdzielni
płaci ona prawie 500zł, w teorii powinna płacić max. 250-300zł
przydałoby się wyszukać miejsce problemu i je usunąć
licznik naturalnie już wymieniony, na dwutaryfowy

naturalnie nikt nie kwapi się nic z tym zrobić
położyć całą instalację na nowo, to nie mały koszt
na który jej poprostu nie stać

jeden odcinek jej już wymieniłem (w gniazdku w łazience było 100V)
no ale to po napięciu znalazłem bezproblemowo, chodzi tu o inne,
mniejsze "przecieki", czyli doziemianie się przewodów w ścianach

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

Reflektometrem.

--
Irokez

Re: jakim przyrządem szukać zwar ć miedzyprzewodami i dościennych

A sprawdzałeś pobór prądu przez całe mieszkanie po wyłączeniu wszystkich
odbiorników?
Jeśli rachunki płaci co 2 miesiące, to upływność jest rzędu 1.2A, prawie 300W!
Jeśli rachunki miesięczne, to 600W !
To się w pale nie mieści, raczej ktoś prąd kradnie.
Przy takiej mocy ściana musiałaby być gorąca, bo przecież izolacja kabla nie
może być uszkodzona na długości kilku metrów, tylko raczej miejscowo.
Pomacać, albo termometrem zmierzyć, jak ma być dokładnie

Re: jakim przyrzšdem szukać zwarć miedzyprzewodami i doœciennych

Izolowac obwody, mierzyc i myslec ?

A czemu dwutaryfowy ? Pradem grzeje ?

Nie znalazles, bo jesli bylo 100V to nie dlatego ze spadku na
przewodzie bylo 120V. Pozar bys mial.
Cos na stykach pewnie.

J.

Re: jakim przyrzšdem szukać zwarć miedzyprzewodami i do?ciennych

ja nie grzeję prądem i też mam dwutaryfkę,
nie staram się a jest 17zł taniej
dzienna 332KWh / nocna 192KWh - płacę 287,48zł

przy całodobowym byłoby: 524KWh - 304,33zł

Re: jakim przyrządem szukać zwarć mie dzyprzewodami i dościennych

A co to znaczy "w teorii"?? Może jakieś urządzenie jest zwalone i stąd
ten pobór?? Może znajoma po prostu więcej zużywa i tyle?? Wystarczy mieć
zużytą lodówkę, która chodzi non-stop, żeby trochę nabić. Wystarczy
ciągle używać suszarki, pralki, żelazka i też się nabije :). Żaden
elektryk nie potrafi oszacować zużycia prądu nie znając dokładnych
zwyczajów lokatorów...

Bardziej prawdopodobne od upływności w przewodzie jest też kradzież prądu.
Trzeba zlokalizować który obwód tyle pobiera - tzn. od tego trzeba
zacząć. Proponuję wyłączyć WSZYSTKO w domu (wyjąć wtyczki z gniadzek
itp) i popatrzeć na licznik. Jeśli rzeczywiście jest tam jakaś
upływność, to licznik będzie dalej migał/kręcił diodą/tarczą. Wtedy
wyłączając S-ki/bezpieczniki odnajduje się obwód, dalej to już w danym
obwodzie trzeba mieszać (rozłączać go w kolejnych puszkach itp).

Jeśli to kradzież prądu, to bardzo prawodopodobne, że podpięte jest
urządzenie typu pralka - działa stosunkowo rzadko, ale bierze spory
prąd, więc trzeba trafić w odpowiedni moment z pomiarami, żeby to
wykryć... Dlatego polecam takie zabiegi robić regularnie - wychodząc do
pracy, na noc, wyjeżdżając - wyłączać co się da i notować stan licznika
przed wyjściem i po powrocie do domu...

Druga sprawa - trzeba sprawdzić urządzenia w domu. Proponuję kupić sobie
licznik energii (taki wtykany do kontaktu) i podłączać do tego
urządzenia (grupy urządzeń) i patrzeć ile biorą... Polecam taki system -
przez tydzień obserwujemy jedno urządzenie bądź jedną grupę urządzeń. Po
tygodniu zmiana i tak wszystkie większe urządzenia w domu (o ile licznik
wytrzyma). Potem mnożymy to zużycie przez ilość tygodni, sumujemy i
porównujemy z licznikiem... Wiadomo, że idealnie tego nie policzymy
(uśrednianie, pewnych rzeczy nie da się tak zmierzyć itp), ale coś się
człowiek dowie... Choćby tego ile kasy wydaje na prasowanie, szuszenie
włosów, gotowanie, na lodówkę itp...

Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że nie ma żadnej upływności ani
żadnej kradzieży, tylko ktoś po prostu sporo prądu zużywa i tyle...

Konop

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

    O to, to. Mi stara lodówka (i to wcale nie jakiś POLAR, czy coś
ruskiego) zużywała 1,5 kWh/dobę, po wymianie na sprzęt typu A++ zużycie
dobowe spadło do
0,35-0,45 kWh/dobę w zależności od pory roku.

    Jeśli korki są w mieszkaniu, a licznik poza to pierwsze co bym zrobił,
wykręcił korki i poobserwował licznik, jeśli się kręci to spółdzielnię za
pysk i niech robią.
Jeśli zużycia w takim stanie brak, to niestety trzeba poobserwować i
oszacować dobowe zużycie we własnej instalacji. Najlepiej miernikiem
zużycia, jakich pełno teraz do kupienia. Czasami wskazania tegoż mogą
zadziwić
np. widziałem już TV, który podczas pracy pobierał 80W, a w trybie czuwania
35W.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

O , dobrze ze mi przypomniales ze mam gdzies od miesiaca
zapiety rejestrator pod lodowke - wlasnie zrobilem odczyt :))
12 letnia Ardo z oddzielnym zamrazalnikiem
- srednia tygodniowa 9,5kWh, sredni czas pracy 51%,
co by dalo ~1,3kWh/dobe - kiepsko do tego co piszesz.

Tak mi sie wlasnie wydawalo ze ostatnio cos za czesto/dlugo pracuje :]
- pewnie sprezarka dokancza swoj zywot, bo raczej nie sadze
aby ulotnil sie czynnik chlodzacy.
Coz, trzeba bedzie pomalu myslec o nowej, albo nowym agregacie.

Pozdrawiam

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

    Moja stara to też było ARDO i też objaw był taki jak u Ciebie.

    Teraz zależy na co postawisz - energooszczędność, czy wygodę i lość
bajerów w lodówce, bo te rzeczy ewidentnie nie idą w parze w przypadku
lodówek.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć mie dzyprzewodami i dościennych

1,3 * 0,27 * 365 ~ 128 zł / rok -
Nowa nie zwróci się nawet za 10 lat.

Mirek.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

A gdzie ty masz kWh po 0,27 zł?
Ja też bym tak chciał. U mnie cena kWh kształtuje się wokół 0,50 zł/kWh.
I nie wciskaj mi kitu o taryfie  nocnej, bo też taką mam, ale zużycie
lodówki to raczej wg ceny średniej należało by liczyć.

No chyba, że dałeś się zrobić na "gołą" cenę kWh, ale dolicz do tego opłatę
przesyłową, jakościową i wtedy pogadamy.

Podsumowując - z czystym sumieniem możesz te swoje wyliczenia pomnożyć x2.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

Niech by bylo i x2 wyjdzie ok. 250/rok czyli jakies 5 lat dla ceny
przecietnej lodowki
jednak ta nowa tez nie bedzie dzialac za friko ;)

Pozdrawiam

Re: jakim przyrządem szukać zwarć mie dzyprzewodami i dościennych

i tak długo ;)

Mirek.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć mie dzyprzewodami i dościennych

A tego, że nie doliczyłem zużycia nowej lodówki już nie zauważyłeś?
Wyluzuj i policz sobie sam.

Mirek.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

No ale co ma to do zaniżenia ceny kWh? Amortyzację lodówki w cenie kWh
ukryłeś?

Zrozumiał bym, jakbyś od 1,3 kWh odjął 0,5, czy 0,6 kWh. Ale ty zwyczajnie
jakąś śmieszną cenę kWh policzyłeś.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć mie dzyprzewodami i dościennych

A ja bym zrozumiał, gdybyś zwyczajnie napisał gdzie jest błąd a nie o
wciskaniu kitu i zrobieniu się na gołą cenę.

Mirek.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

    No bo przecież po to to jest. Do robienia ludzi w jajo. Zamiast mi
powiedzieć ile zapłacę za energię elektryczną, to mówi się: zapłaci pan "x"
za energię, do tego "y" za jej przesłanie i "z" za jej jakość. Ponadto
doliczymy panu "xa" opłaty stałej i "xb" za okres rozliczeniowy.

    To tak jakbym poszedł do piekarni i dowiedział się, że za chleb to
zapłacę 1,50 zł, do tego dojdzie opłata za transport 0,80 zł, dodatkowo 0,20
zł za to, że mąka była pierwszej jakości, a raz w miesiącu doliczą mi opłatę
zmienną, w zależności od tego ile tego chleba kupię. Czym więcej tym opłata
będzie większa. Przecież to chore jest.

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

Oj wiem - potrafie liczyc,  0,27 ?  chyba ze kolega w ZE pracuje :D
A napisalem "pomalu" bo nie wiadomo ile jeszcze agregat pozyje
skoro juz pracuje 51% czasu i sam zauwazylem
ze znacznie wydluzyl sie cykl pracy w stosunku do tego co pamietalem.
Jest jeszcze jeden aspekt - cisza, choc akurat ten egzemplarz
"nie warczy" specjalnie glosno ;)

Pozdrawiam

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

Po prostu amperomierzem :) Powyłączaj wszystko co się da i włączaj
amperomierz w gałęzie instalacji. Znajdziesz w ten sposób tą gałąź która ma
upływność. Ale IMO nie ma żadnej upływności a kobiecie się coś tam zdaje :)
--
Jacek

Re: jakim przyrządem szukać zwarć miedzyprzewodami i dościennych

Mały off top :)
Rok temu znajomy wprowadzil sie do nowo pobudowanego mieszkania w bloku , po
roku zorientowal sie ze placi troche duzo , po przeprowadzce wiadomo ciezki
sprzet na grube kW  pracuje , wiec nie dziwil sie ze rachunki sa spore ale
remont sie skonczyl a duze rachunki pozostaly wiec od niechcenia pyta sie
sasiada zza sciany ile on placi za prad , sasiad na to ze grosze 10-20zl m-c ,
szpece po 6-9 m-cach zorientowali sie ze zle podlaczyli liczniki , kto im dal
 uprawnienia na masowe pieprzenie roboty :)

radze zrobic to samo , zapytac sasiada obadac okolice , wylaczyc wszystko i
patrzec na licznik