jakiego typu przewód dla USB?

Ponieważ w przypadku kilku urządzeń USB (dysk zewnętrzny 2,5" bez dodatkowego zasilacza, urządzenia z akumulatorem Li-Ion) spotkałem się z problemem zbyt dużego spadku napięcia na typowym przewodzie USB (czy to przedłużaczu A-A czy też przewodze A-B bądź A-mini USB) to postanowiłem zrobić samemu tego typu przewód ale z żyłami o większym przekroju. Stosowne wtyczki można kupić. np. w Mariteksie ale jakiego typu przewodu użyć by komunikacja z komputerem przebiegała prawidłowo? Jakąś skrętkę dwuparową, skrętkę CAT 5 czy coś jeszcze innego?

Reply to
badworm

W dniu 2012-06-15 23:06, badworm pisze:

Bez powodu ładujesz się w robotę, którą już ktoś zrobił. Kup po prostu markowy przewód USB, a problemu nie będzie. Czy to jest "normalny" pobór pradu 0.5A, czy nawet mocne przegięcie w stronę 1A - na przewodzie markowym, w którym żyły zasilające mają zgodną z normami średnice - nie ma problemu spadku napięcia. Testowane na przewodach typu "przedłużacz" A-A o długości 3m - chińszczyzna miała przy poborze 0.5A spadek napięcia 1.5V - zdecydowanie za dużo. Przewody "najtańsze ale markowe" typu belkin, assman, cośtam jeszcze - spadek poniżej 0.1-0.15V - i nie wystąpił już nigdy problem z dyskami 2.5" czy cd/dvd na usb.

Reply to
BartekK

Dnia Sat, 16 Jun 2012 14:10:04 +0200, BartekK napisał(a):

Kupiłem taki porządniejszy przedłużacz USB 1,8 m (ok. 20 zl, zapakowany w okrągłe pudełko-kapsel na płyty CD, przezroczyta izolacja) i efekt ten sam. Dysk USB podłączony do niego krótkim przewodem USB (tym, co był w zestawie) A-mini B wariuje. Kto tutaj kiedyś pisał, że generalnie problem ze spadkami napięcia wynika ze specyfikacji USB, która nie przewiduje jednakowy przekrój dla wszystkich 4 żył.

Reply to
badworm

W dniu 2012-06-16 16:06, badworm pisze:

Przewód z zestawu też często jest mocno-marny... Ja badałem temat na np tych kablach

- tylko że 3m długości.

Reply to
BartekK

W dniu 2012-06-16 16:06, badworm pisze:

Mam sporo kabli różnych, trochę ich ciąłem. Bartek dobrze Ci radzi. To, jak kabel wygląda z zewnątrz, nic nie znaczy. Sam przedłużacz kabla USB to nie jest najszczęśliwszy pomysł. Wiesz, parę Hz tam jest, po drodze złączki, zmiana typu kabla... Ja się staram dawać albo jeden kabel o odpowiedniej długości, albo jakiegoś huba, najlepiej zasilanego, po drodze. Jak muszę łączyć kable - to jednego (i to dobrego) producenta i typu. No i samego dysku trzeba być pewnym, zanim się zacznie zwalać winę na kable. Wiem, co piszę - trochę i kabli i dysków przeszło przez moje ręce. Łącznie z bardzo markowymi dyskami, które po wgraniu plików po kilka GB potrafiły zmienić odrobinę ich zawartość (nawet przez ethernet) i mało markowymi obudowami, które nie sprawiają najmniejszych problemów.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Dnia Sat, 16 Jun 2012 23:20:29 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

Komputer mam pod biurkiem, przedłużacz pozwala na wygodne korzystanie z portów bez włażenia pod biurko.

Jeśli uda mi się kupić jeden dobry przewód USB A-mini B 1,8 m to byłoby optymalnie - portów mam dosyć, będzie jeden dedykowany do urządzeń o większym poborze prądu.

Jeden dysk to Seagate 200GB (z tych najtańszych), drugi to Samsung

160GB. Fakt, są wolne ale na krótkim kabelku działają bez problemu.
Reply to
badworm
.

Jeśli podłączasz dyski USB2 i nie wyrabia się prądowo to może kup przedłużacz USB3? Tam muszą być grubsze kable ze względu na większy wymagany pobór prądu.

IYIS

Reply to
MS

W dniu 2012-06-17 17:03, badworm pisze:

Ale hub dodatkowo pozwoli na podłączanie np pendrajwa bez włażenie pod biurko, i na dodatek obok dysku. Koszt jest może większy niż porządnego kabla, ale też więcej daje.

To nie chodzi o ilość portów. Dobry hub (z łatwym i solidnym montażem, żeby się nie przesuwał przy podłączaniu) po prostu pozwala na więcej, unikasz problemów z zasilaniem itp.

Na kablu Belkina 1.8m z małym USB podobne działały bez pudła. Tylko już takich kabli nie ma, są nowe, jeszcze ich nie sprawdziłem. Ale i tak uważam, że hub w takim zastosowaniu jest po prostu bezkonkurencyjny.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz