jakiego typu przewód dla USB?

Ponieważ w przypadku kilku urządzeń USB (dysk zewnętrzny 2,5" bez
dodatkowego zasilacza, urządzenia z akumulatorem Li-Ion) spotkałem się z
problemem zbyt dużego spadku napięcia na typowym przewodzie USB (czy to
przedłużaczu A-A czy też przewodze A-B bądź A-mini USB) to postanowiłem
zrobić samemu tego typu przewód ale z żyłami o większym przekroju.
Stosowne wtyczki można kupić. np. w Mariteksie ale jakiego typu przewodu
użyć by komunikacja z komputerem przebiegała prawidłowo? Jakąś skrętkę
dwuparową, skrętkę CAT 5 czy coś jeszcze innego?
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: jakiego typu przewĂłd dla USB?
Bez powodu ładujesz się w robotę, którą już ktoś zrobił. Kup po prostu
markowy przewód USB, a problemu nie będzie. Czy to jest "normalny" pobór
pradu 0.5A, czy nawet mocne przegięcie w stronę 1A - na przewodzie
markowym, w którym żyły zasilające mają zgodną z normami średnice - nie
ma problemu spadku napięcia.
Testowane na przewodach typu "przedłużacz" A-A o długości 3m -
chińszczyzna miała przy poborze 0.5A spadek napięcia 1.5V - zdecydowanie
za dużo. Przewody "najtańsze ale markowe" typu belkin, assman, cośtam
jeszcze - spadek poniżej 0.1-0.15V - i nie wystąpił już nigdy problem z
dyskami 2.5" czy cd/dvd na usb.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: jakiego typu przewĂłd dla USB?

Kupiłem taki porządniejszy przedłużacz USB 1,8 m (ok. 20 zl, zapakowany
w okrągłe pudełko-kapsel na płyty CD, przezroczyta izolacja) i efekt ten
sam. Dysk USB podłączony do niego krótkim przewodem USB (tym, co był w
zestawie) A-mini B wariuje. Kto tutaj kiedyś pisał, że generalnie
problem ze spadkami napięcia wynika ze specyfikacji USB, która nie
przewiduje jednakowy przekrój dla wszystkich 4 żył.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: jakiego typu przewĂłd dla USB?
Przewód z zestawu też często jest mocno-marny...
Ja badałem temat na np tych kablach
http://merlin.pl/Przedluzacz-USB-A-A-Belkin-Bulk-Pro-1-8-m_Belkin,images_big,24,AKBLKBKUPA1.jpg
- tylko że 3m długości.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: jakiego typu przewĂłd dla USB?

Mam sporo kabli różnych, trochę ich ciąłem. Bartek dobrze Ci radzi. To,
jak kabel wygląda z zewnątrz, nic nie znaczy.
Sam przedłużacz kabla USB to nie jest najszczęśliwszy pomysł. Wiesz,
parę Hz tam jest, po drodze złączki, zmiana typu kabla...
Ja się staram dawać albo jeden kabel o odpowiedniej długości, albo
jakiegoś huba, najlepiej zasilanego, po drodze. Jak muszę łączyć kable -
to jednego (i to dobrego) producenta i typu.
No i samego dysku trzeba być pewnym, zanim się zacznie zwalać winę na
kable. Wiem, co piszę - trochę i kabli i dysków przeszło przez moje
ręce. Łącznie z bardzo markowymi dyskami, które po wgraniu plików po
kilka GB potrafiły zmienić odrobinę ich zawartość (nawet przez ethernet)
i mało markowymi obudowami, które nie sprawiają najmniejszych problemów.

Pozdrawiam

DD

Re: jakiego typu przewĂłd dla USB?

Komputer mam pod biurkiem, przedłużacz pozwala na wygodne korzystanie z
portów bez włażenia pod biurko.

Jeśli uda mi się kupić jeden dobry przewód USB A-mini B 1,8 m to byłoby
optymalnie - portów mam dosyć, będzie jeden dedykowany do urządzeń o
większym poborze prądu.

Jeden dysk to Seagate 200GB (z tych najtańszych), drugi to Samsung
160GB. Fakt, są wolne ale na krótkim kabelku działają bez problemu.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: jakiego typu przewód dla USB?
.

Jeśli podłączasz dyski USB2 i nie wyrabia się prądowo to może kup
przedłużacz USB3?
Tam muszą być grubsze kable ze względu na większy wymagany pobór prądu.

IYIS

Re: jakiego typu przewĂłd dla USB?

Ale hub dodatkowo pozwoli na podłączanie np pendrajwa bez włażenie pod
biurko, i na dodatek obok dysku. Koszt jest może większy niż porządnego
kabla, ale też więcej daje.

To nie chodzi o ilość portów. Dobry hub (z łatwym i solidnym montażem,
żeby się nie przesuwał przy podłączaniu) po prostu pozwala na więcej,
unikasz problemĂłw z zasilaniem itp.

Na kablu Belkina 1.8m z małym USB podobne działały bez pudła. Tylko już
takich kabli nie ma, są nowe, jeszcze ich nie sprawdziłem. Ale i tak
uwaĹźam, Ĺźe hub w takim zastosowaniu jest po prostu bezkonkurencyjny.

Pozdrawiam

DD

Site Timeline