są różnice pomiędzy PC-towymi zasilaczami

qwerty wrote: [ciaach]

Pojmuj? pojmuj?, ale po powrocie do domu i zastanowieniu si? my?l?, ?e to nie w tym problem. Skoro mo?na tak zrobi? p?yt? (MSI), ?e dzia?a z ka?dym posiadanym przeze mnie zasilaczem to po co producenci robiliby 'na z?o??' i konstruowaliby bardziej wybredne p?yty. Poza tym najstarsza p?yta (pierwszy standard) dzia?a i ze starym zasilaczem i z najnowszym, a ma k?opoty ze '?rodkowym'. Czyli wychodzi, ?e s? dwa 'starsze' standardy i to jeszcze zupe?nie niekompatybilne i najnowszy ale za to zgodny z najstarszym. To mi tak jako? bez sensu wygl?da.

MArek

Reply to
ToTylkoJa

Witam Nie chodzi mi o rozróżnienie na AT i ATX (bo tu wiem jakie są z grubsza różnice) ani prosty podział na 300W lub 350W. Mój problem pojawił się po wymianie płyty głównej na nowego Asusa z P4 E660. W żaden sposób nie chciała startować z poprzednim zasilaczem który poprawnie działał z poprzednią płytą(MSI z athlonem 3000). Tym sposobem musiałem nabyć kolejny zasilacz (modekom 350W) z którym ta płyta startuje i działa. Z ciekawości wygrzebałem jakąś starą płytę (jeszcze P III 933) i jakiś stary zasilacz do niej i zacząłem porównywać. Wyszło mi tak MSI z athlonem startuje na każdym zasilaczu czyli starym ATX 300W, tym którym miałem Amtec 400W i nowym modekomem 350W. Stare P III startuje na swoim starym zasilaczu, ale już nie chce na Amtec 400W a z nowym modekomem startuje ale zgłasza brak -5V (zgodne z prawdą - modekom połakomił się na jeden kabelek oszczędności i nie podaje -5V na złącze). No i wreszcie nowy Asus który startuje tylko na modekomie 350W. No i tu pytanie czym te zasilacze się różnią że niektóre płyty z nimi nie startują. Czy przy starcie nie wystarczająco szybko generują wymagane napięcia? Tak na wszelki wypadek jak płyta nie startowała to naciskałem 'reset' ale to nic nie pomagało. Jakieś pomysły na co zwrócić uwagę. Wszelkie sugestie mile widziane. Pozdrawiam MArek

Reply to
ToTylkoJa

ToTylkoJa pisze:

Jest kilka standardów atx. ;)

Reply to
qwerty

Taaaa ATX i ATX 2 czyli deczko dłuższa wtyczka z możliwością odpięcia dodatkowych 4 kabelków dla gniazd w starszych płytach. Ale jak to ma się do napięć i startowania płyt.

MArek

Reply to
ToTylkoJa

To, że w nowych zasilaczach są mocne linie 12V, a w starszych procek był zasilany z linii 5V, więc one były mocniejsze.

Reply to
qwerty

Dnia Fri, 01 Feb 2008 12:34:13 +0100, ToTylkoJa napisał(a):

Nikt ci nic mądrego nie powie. Po prostu nie wiadomo. Teoretycznie jak płyta jest ATX i zasilacz jest ATX to razem maja psi obowiązek działać. A w praktyce bywa różnie. Ja bym winił czasowe różnice w pojawianiu się napięć na wyjściach bądź jakieś kijowe rozwiązania w obwodach służących do odpalania zasilacza.

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski pisze:

Bo jest kilka standardów ATX. Ciężko to pojąć?

Reply to
qwerty

Dnia Fri, 01 Feb 2008 14:31:09 +0100, qwerty napisał(a):

Doprawdy? Wiesz, standard ma to do siebie że jest jeden :)

Reply to
Jacek Maciejewski

[ciach]

Będę się upierał że to nie kwestia obciążalności prądowej +12V. Amtek 400W ma na +12V taki sam 'amperaż' co modecom a na +3.3V nawet lepiej. A jak sobie patrzyłem na te płyty to w każdej procek jest zasilany ze stabilizatora będącego na płycie głównej który 'na oko' pracuje z +12V z takiego dodatkowego 'kwadratowego' złącza. Bo procki to już od bardzo dawna nie działają na +5V. Tak że prędzej to co ktoś zasugerował - złe pojawianie się napięć.

Reply to
ToTylkoJa
[...]

I co w tym dziwnego? Dziwne jest raczej to, że w ogóle w standardzie ATX występuje to napięcie - byłem przekonany, że nie.

Jacek Maciejewski pisze:

Ciekawe...

2.01:
:
:
qwerty

Chyba, że powstanie drugi. Na przykład ATX 2.0.

Dnia Fri, 01 Feb 2008 16:24:14 +0100, qwerty napisał(a):

Z pierwszego linku: "These changes take into account support for the next generation of ATX motherboards, while maintaining compatibility with the first generation."

Reply to
Jacek Maciejewski