Jakie macie hobby?

Witam uprzejmie,

Jakie macie hobby poza elektroniką?
Tak po prostu mnie ciekawi (myślę, że innych też to zainteresuje), co
elektronicy porabiają poza zajmowaniem się elektroniką.

Robbo

Re: Jakie macie hobby?
To ja, nieśmiało, pierwszy i nieco przewrotnie: to właśnie moje hobby,
zupełnie niezwiązane z zawodem (poza używaniem tejże) :)

--
butek
Re: Jakie macie hobby?

Mnie za to ciekawi jak radzicie sobie z elektroniką w domu. Tajna
szafa? Tajny pokój na poddaszu? Ile na to poświęcacie czasu. Jak
godzicie to hobby z obowiązkami w domu. Przecież elektronika to bardzo
wciągające i czasochłonne zajęcie. Po za tym bałaganiarskie i
niebezpieczne dla domowników normalsów.

--
Piotr

Re: Jakie macie hobby?

Mieszkam sam, ale wiem jaki syf potrafię zrobić, jak coś robię, więc
w domu oprócz małej narzędziówki z podstawowymi rzeczami nie mam nic
z tym związanego. Całość mam w pawilonie, wynajętym przez kumpla
(mieliśmy zajmować się projektowaniem i produkcją elektroniki, miała
być z tego kasa, ale realia są jakie są, póki co nie mam na to czasu,
bo muszę zarabiać realną kasę, a nie hipotetyczną, i nie wiem, jak to
dalej będzie wyglądało). Mam też wynajęty schowek pod schodami (w bloku
gdzie mieszka rodzina), taka mała piwnica, ale tam jest duża wilgoć,
nie wyobrażam sobie trzymania tam np. oscyloskopu.

Ile jest. Jak jest coś do zrobienia, to po pracy (robota 9-17 a potem albo
do domu, albo do pawilonu, wtedy o 20 stamtąd wychodzę, jestem w domu ok.
20:30, trochę czasu dla siebie i spać).

W domu nie ma elektroniki i nie chcę tego zmieniać :) wystarczy że młodość
spędziłem w "warsztacie" (z pokojem miał mój pokój tylko tyle wspólnego,
że teoretycznie był to pokój, w praktyce wiadomo jak jest). Inaczej nigdy
się nie odpocznie. Otoczenie ma większy wpływ na samopoczucie niż to się
wydaje, wielu hobbystów tego nie dostrzega (i są cały czas zmęczeni).

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Jakie macie hobby?

Święta prawda, ja jestem zdrowszy odkąd zwaliłem wszystkie projekty z
biurka.
Nie denerwuje mnie, że to nie dokończone czy tamto. Czasem pogrzebie w pudle
wyciągne jakąś płytkę i dolutuje coś albo napisze kawałek kodu - ale to już
jak mam konkretnie chęć. Nic mnie nie straszy.

Łukasz

Re: Jakie macie hobby?

Ostatnio montuję elektroniczny wtrysk i turbo do starego mercedesa.
Wcześniej doprowadziłem klimę do porządku co wymusiło na mnie zgromadzenie
wszystkich gratów do tego celu.  Czasem naprawiam stare silniki samochodowe.
W przerwach nakładam politure na stary zegar czy obudowe radia.
Jak się trafi renowuję profesjonalne audio lampowe. Robię zdjęcia cz-b,
teraz mam fajny obiekt bo roczne dziecko.
Na boku spawam różne półki i podstawki.
Suma sumarum hobbów mam tyle, że nie mam na nie czasu i kolejkuję jedne
kosztem innych.
Na emeryturze myśli mi się huśtawka i wtedy będę się tylko bujał i bujał.

Łukasz

Re: Jakie macie hobby?
(ciap)

Pospawana własnoręcznie :-)

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Jakie macie hobby?

Muszę Cię zmartwić - nierealne :-)
Jak już człowiek ma zajęcie inne od pracy zarobkowej, to brak tej
ostatniej tylko redukuje ilość wolnego czasu. Co może wydawać się
swojego rodzaju paradoksem i tematem na pracę doktorską.

    Zbyszek
Re: Jakie macie hobby?

U wszystkich?

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Jakie macie hobby?

Nie.

    Zbyszek
Re: Jakie macie hobby?

Uff ;-)

--
Włodek

http://dino.inosak.org

Re: Jakie macie hobby?

U krótkofalowców :)

sp5gof

--
Gof
http://www.chmurka.net /

Re: Jakie macie hobby?

Do emerytury mam jeszcze kawałek czasu ale faktycznie patrząc po moim ojcu
to musi być prawda. Bo to chyba odkłada się sprawy do zrobienia na
emeryturze no i okazuje się, że jest ich tak dużo... Ostatnio, jak urodziło
mi się dziecko (rok temu) przestałem liczyć dni, liczę tygodnie. I znów
piątek i znów nie zrobiłem...

Łukasz

Re: Jakie macie hobby?

grzebię w starych samochodach (swoich i cudzych ;)

--
Piter

Re: Jakie macie hobby?

Oryginalne hobby. Nie wiem, czy dużo jest chętnych na coś takiego,
ale o jednym można przeczytać tu:

http://www.chevroletpedia.org/2009/03/14/put-to-rest-in-a-1967-chevy-pickup /

Re: Jakie macie hobby?

Przepraszam bardzo ale nie aż w tak starych. Miałem na myśli 20-30 lat

--
Piter

Re: Jakie macie hobby?

W takich okolicznościach wszyscy bardziej interesują się wiekiem
właściciela, a nie samochodu.

Re: Jakie macie hobby?

Ale masz zgodę właścicieli? :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Budowlanka w wykonaniu własnym samodzielnym? Nic tak nie cieszy oka, jak
samodzielnie zrobione "coś z niczego" - najpierw doktoryzacja z tematu
(co by zrobić to fachowo i zgodnie z wszelkimi zasadami) a potem np
postawione ściany, samodzielnie okafelkowane, samodzielnie podwieszone
sufity, położone instalacje itd.

Kiedyś to mechanika samochodowa, ale minęły bezpowrotnie czasy gdzie
dało się coś samemu porzeźbić i tym startować, więc sens też uleciał.
Teraz czasy homologacji, zamkniętych specyfikacji, gotowych kitów...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: Jakie macie hobby?

Zależy ile lat ma ten samochód. W swoim Sienolocie (Fiat Siena, 1998)
i motocyklu (2001) to co tylko mogę robię sam, mam małe zaufanie do
mechaników. A i satysfakcja większa, i lubię się grzebać w takich
rzeczach.

--
Gof
http://www.chmurka.net /