Jakie akumulatorki AA - Page 2

Re: Jakie akumulatorki AA

Ale czemu ? Po miesiącu zastanawiania się już miałem kupować.

Co z nią jest nie tak ?

Re: Jakie akumulatorki AA

Masz jakiś tańszy ?
P.G.

Re: Jakie akumulatorki AA

Sanyo, zwykłe ( nie Eneloopy ): na kilka kompletów o różnych
pojemnościach padają pojedyncze sztuki ( ubytek pojemności ). Pod tym
względem Eneloopy trzymają się nieźle.

--
P. Jankisz
Re: Jakie akumulatorki AA

dlaczego nie eneloop - wlasnie ktos radził ze wlasnie ktorej z tych nowych
rodzajów, bo lepiej nadaja sie do aparatów itp. (nie ma spadku napiecia tak
duzego, jak w standardowych aku)

Re: Jakie akumulatorki AA

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co właśnie zacytowałeś.

Nie o spadek napięcia tutaj chodzi, spadek napięcia jest skutkiem, a nie
przyczyną.
Standardowe akku ulegają samorozładowaniu. W uproszczeniu można przyjąć, że
między ich elektrodami płynie niewielki prąd (pojedyńcze mA), co doprowadza
do samoczynnego rozładowania akku, po jednym (kilku) miesiącach. Czym
pojemność ogniwa większa i czym badziewniejszy producent, tym ten efekt
zachodzi szybciej.

    Akku nowej generacji są tego efektu (prawie) pozbawione, co powoduje, że
po roku, czy nawet 2-3 jeszcze posiadają w sobie zgromadzoną energię.
Oczywiście proces ten w nich również zachodzi, ale gdzieś tak 20-50x razy
wolniej niż w standardowych akku.

    Okupione to zostało niestety mniejszą pojemnością. Ale lepiej mieć pełne
akku 2000 mAh, niż puste (z powodu samorozładowania) 2700 mAh.

Re: Jakie akumulatorki AA
Użytkownik Marcin Wasilewski snipped-for-privacy@adres.pewnie.je.st ...

ok, ale w koncu lepsze beda do aparatu zwykłe SANYO (tez porzadne pod tym
wzgledem) czy nowe SANYO ENELOOP duzo lepsze pod tym wzgledem ale o
mniejszej pojemnosci? Rozumiem, ze lepiej kupić te nowe ENELOOP i koniec?

Re: Jakie akumulatorki AA

jak długo nie robisz zdjeć to kup eneloop , a jak czesto to zwykłe. Ja
pstrykam praktycznie codziennie wiec długie trzymanie mam w nosie, a ważna
jest dla mnie pojemność.
Zresztą kto trzyma akumulatorki nieużywane przez pół roku a potem NAGLE musi
być gotowy do ich robienia? Troche przesady w tym jest - ale jak
wspomniałem - wtedy lepsze bedą eneloopy.

b.

Re: Jakie akumulatorki AA

A mi się wydaje, że potrzeba zrobienia zdjęć zawsze powstaje nagle - na
przykład wstaję w styczniu a tu taka piękna szadź na drzewach, ale jak
słońce przygrzeje to już będzie po ptokach, albo kiedyś locha z małymi na
placu zabaw przed domem.
Miałem w aparacie 4 zwykłe akumulatorki Sanyo 2500 i prawie zawsze jak był
potrzebny to okazywało się "Lo battery". Kupiłem Eneloopy 2000 jakieś 1,5
roku temu i od tamtej pory dopiero raz albo 2 razy je ładowałem - aparat
zawsze gotowy do zrobienia zdjęć - nie ma porównania. Niedawno kupiłem drugi
zestaw, bo zorientowałem się, że trzymanie na zapas kompletu zwykłych jest
pozbawione sensu.
P.G.

Site Timeline