Jakich ARMów używacie.

(...)

Architektura Cortex-M powina spelnic Twoje oczekiwania ,np. Cortex-M4 pracuje z zegarem ~150MHz -> LPC4310FET100 USB, Ethernet i cale stado innych peryferii na pokladzie.

Poroponuje jednak przesiac sie na "jakis" RTOS czytaj eCOS ->

:) OS dostarczy Ci wymagana warstwe abstrakcji separujac aplikacje od platformy sprzetowej - dostep do sprzetu nastepuje przez standardowe API OSa. W ten sposob unika sie modyfikacji aplikacji podczas migracji miedzy platformami (oczywiscie teoretycznie) Co do wielowatkowosci jak juz ktos sugerowal nikt nie kaze z tego dobrodziejstwa korzystac. W przypadku eCos scheduler jest jedna z opcji konfiguracyjnych systemu i mozna jak najbardziej uzywac tego RTOS bez wielowatkowosci - typowa mikrokontrolerowa petla glowna w mainie i odpytywanie podprogramow.

(...)

To se ne wrati. Kombinacja linux + gcc/make/gdb(np. insight) + dowolne IDE jest calkowicie wystarczajce.

pozdrawiam

Reply to
brak

Jeszcze lepszym przykładem jest IMO Sourcery G++:

Oczywiście wybieramy bezpłatną wersję lite ponieważ jako IDE używamy Eclipse'a. :-) Yagarto też jest oczywiście OK. Poza tym w razie potrzeby można sobie własnoręcznie skompilować tool chain, tzn. gcc & co. Nawet pod Windows - trzeba tylko zainstalować MinGW/MSYS i poczytać trochę dokumentacji. :-)

Reply to
JDX

Dziękuję Ci oraz innym za nakreślenie mi sprawy ARM-ów. Na razie zainteresowałem się układami Cortex M4.

R.

Reply to
Robbo

A czemu nie FreeRtos?

Reply to
Mario

W dniu 2010-12-21 22:08 Mario napisał(a):

AFAIR FreeRtos jest bardzo ubogi w standardowo dostarczane sterowniki. Czy coś się może zmieniło w tym temacie w ciągu ostatniego roku czy dwóch? No i co ma FreeRtos gotowego dla Cortexów M4 od NXP?

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-12-23 00:43, Adam Dybkowski pisze:

Ja wybrałem FreeRtos bo Ecos nie wymieniał żadnych LPC w liście hardwaru:

A Freertos miał wersję na Cortexy M3 z NXP LPC17xx z Eth i USB oraz sterownikami CMSIS do wielu peryferiów na pokładzie, Choć przysnam że czasami wolę samemu odwołać sie do sprzętu nić używać CMSIS bo ciągną za sobą mnóstwo kodu i obawiam się, że nie panuję nad zajętością zasobów. Ale to takie moje skrzywienie po latach pisania w asemblerze. Cortexów M4 niestety nie znalazłem

Mario

To raz + przejrzysta, modularna architektura systemu, w ktorej kazdy "kawalek kodu" np. sterownik jest konfigurowalnym i dolaczanym na żądanie modulem.

czego? pwd ecos/packages/hal/arm

czego? ls -al lpc* lpc24xx: total 1 drwxr-xr-x 4 jerzdy users 96 2010-11-06 00:16 ./ drwxr-xr-x 21 jerzdy users 512 2010-11-06 00:16 ../ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 ea2468/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 var/

lpc2xxx: total 1 drwxr-xr-x 10 jerzdy users 272 2010-11-06 00:16 ./ drwxr-xr-x 21 jerzdy users 512 2010-11-06 00:16 ../ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 lpcmt/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 mcb2100/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 olpce2294/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 olpch2294/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 olpcl2294/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 p2106/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 phycore229x/ drwxr-xr-x 3 jerzdy users 72 2010-11-06 00:16 var/

Co zrobic open source - chcesz miec port systemu to zrob go sam. BTW. Komercyjna wersja jak najbardziej ma juz odpowiednia paczke :

Cortex-M3 NXP LPC17xx: LPC1768, LPC1758 Keil MCB1700 Evaluation Board

Port na Cortex-M4 od Fresscala jest "w drodze"

brak

Domyślam się że piszesz tu o ecosie.

Skoro w liście hardwaru wymienili konkretne rodziny Atmeli, Cirrusów, Samsungów, Freescale i STM to mogli wymieniec tez rodziny NXP. Domyślałem się, że może gdzieś są upchane w ARM7TDMI ale skoro się specjalnie nimi nie chwalili to uznałem że wsparcie dla NXP mają dość słabe.

Nie chciałem robić sam. Ściągnąłem system a przykładami kupiłem dokumentację i zacząłem pisać i uruchamiać aplikacje a nie system. Gdy ograniczenia licencyjne będą dla mnie uciążliwe to kupię wersję komercyjną. ALe ta na GPL wydaje się dla mnie całkiem sensowna bo nie wymusza na mnie robienia aplikacji na GPL a jedynie zmusza do publikowania ewentualnych zmian w składnikach systemu.

No i muszę najpierw kupić a potem się do niej przymierzyć. BTW ile kosztuje licencja ecospro?

Czyli nie ma

Reply to
Mario