Jakich ARMów używacie.

Jak w temacie, ciekawi mnie jakie ARMy są najczęściej używane przez
konstruktorów elektroników w Polsce.

Re: Jakich ARMów używacie.

NXP LPC17xx z rdzeniem Cortex-M3. WczeB6%niej teBF% NXP ale z rdzeniem AR=
M7.

--20%

Re: Jakich ARMów używacie.

U mnie jest tak samo. :-)
Wcześniej LPC2148, teraz przeskakuję na 1768.
Popularne (a w moim otoczeniu nawet popularniejsze) są też Cortexy od ST
STM32F10x

--
Piotrek.
http://www.pitlab.com

Re: Jakich ARMów używacie.

1. AT91SAM7XC512 użyty był ze względów na moduł szyfrujący i gotowe
przykłady działającego ethernetu (FreeRTOS i Ethernut)
2. STM32F103VCT6 bo potrzebowałem dwóch interfejsów I2S (chociaż mają
poważnego buga do którego ST nie przyznaje się) i szybkiej akwizycji danych
równoległych z wykorzystaniem DMA
Poza tym LPC2138 do dydaktyki, bo takie zostały mi przypisane.

Michał

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
wirusow 5687 (20101209) __________

Re: Jakich ARMów używacie.

A co to za bug?

Re: Jakich ARMów używacie.

I2S w trybie _slave_ totalnie olewa sygnał WS (lewy/prawy). Nieważne, czy
jest nadajnikiem, czy odbiornikiem. W erracie napisano tylko, że może się o
jeden bit przesunąć i to tylko w I2S3. Interfejs startuje poprawnie tylko
wtedy, gdy się go skonfiguruje i uruchomi przed nadejściem pierwszej ramki
sygnału I2S. Wystarczy jakiekolwiek zakłócenie na zegarze lub WS i ramka
rozjeżdża się i nie potrafi z powrotem zsynchronizować, a po to jest WS. Nie
mówiąc o tym jak sygnał I2S wlatuje sobie przed uruchomieniem interfejsu.
Zgłosiłem to via polski oddział z kawałkiem mojego kodu. Odpowiedzią było,
że mam zły kod. No to przetestowałem i wysłałem dokładnie demo ze strony ST,
które przesyła dane między własnymi interfejsami I2S2 i I2S3 wykazując ten
sam błąd, co dodatkowo zademonstrowałem filmem z oscyloskopu. Ponad rok
minął i odpowiedzi nie uzyskałem. W międzyczasie zaproponowano, abym
przetestował na najnowszym (wówczas) układzie STM32F107 montowanym na
rozdawanych na TechDays 'Motylkach' (produkowanym w pierwszej połowie 2009r.
z bugiem bootloadera...). Niestety to samo. Nie wiem, czy poprawili to już,
czy nie. W każdym razie odpowiedzi nie otrzymałem, a że nie jestem nachalny
to i nie męczyłem panów z polskiego ST. Po zastosowaniu sample rate
convertera koszt urządzenia wzrósł, ale dzięki temu I2S chodzi w trybie
master i urządzenie - tfu, tfu - działa.
Jak się okazuje, nie tylko ja wykryłem ten błąd. Na forum ST są takie wątki:
http://tinyurl.com/2g6omgl
http://tinyurl.com/29jq8lm
http://tinyurl.com/23gsh8y
Wydaje mi się, że był jeszcze jeden, dłuższy, ale nie mogę go teraz znaleźć.

Michał

Re: Jakich ARMów używacie.

WyglB1%da na to, BF%e maB3%o ludzi uBF%ywa ARMF3%w :)

--20%

Re: Jakich ARMów używacie.

Smutne, ale na to wychodzi.

Re: Jakich ARMów używacie.

Ale pytanie nie brzmiało "czy używacie ARM-ów?". Reszty się domyślcie.

e.

Re: Jakich ARMów używacie.

Pytanie byB3%o skierowane do tych ktF3%rzy uBF%ywajB1% ARMF3%w. SpotkaB3%
o siEA% z20%
nikB3%ym odzewem. Reszty siEA% domyB6%l.

--20%

Re: Jakich ARMów używacie.

nikłym odzewem. Reszty się domyśl.

Zamiast wniknąć w to, co napisałem, postanowiłeś się odszczeknąć. OK.
Niech będzie.

BTW, używam ARM-ów. Mógłbym wskazać kilka osób, które nie odpowiedziały i
też używają ARM-ów.

e.

Re: Jakich ARMów używacie.

Na pytanie kto stosuje ARM tak samo mogB3%yby paB6%E6 tylko dwie - trzy =

odpowiedzi. Jak ktoB6% nie ma ochoty pisaE6% jaki procek  ARMa stosuje to=
20%
tak samo moBF%e nie chcieE6% pisaE6% na pytanie "Kto stosuje ARMa".

To szkoda BF%e nie odpisali. MoBF%e czB3%owiek musi zdecydowaE6% jakie wy=
braE6% i20%
informacje kto co stosuje (i dlaczego) mogB3%yby mu pomF3%c.

--20%

Re: Jakich ARMĂłw uĹźywacie.
In the darkest hour on Fri, 10 Dec 2010 19:44:31 +0100,

Co w dalszym ciągu nie będzie oznaczało, że mało.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
[ 15:48:54 user up 12650 days,  3:43,  1 user, load average: 0.50, 0.01, 0.93 ]

Re: Jakich ARMów używacie.

Malo prawdopodobne zeby ktokolwiek dysponował taką statystyką, może coś
do powiedzenia mialy by statystyki sprzedaży w jakiejś firmie, ale nie
wiem czy ma ktoś dostęp.

Ja używam SAM7 i jak na razie może byc, choć wolałbym więcej UARTów i
odwieczny problem braku ram na moje potrzeby. Z powodu debilnej polityki
cenowej Atmela dryfuję akutalnie w kierunku LPC badając teren.

Re: Jakich ARMów używacie.

AT91SAM7S256
AT91SAM9261
Ogólnie wszystko ze stajni Atmela. Ale ostatnio patrzę przychylniejszym
okiem na texasowe OMAPy.

Re: Jakich ARMów używacie.
Używam Atmel AVR32.
Czy powinienem używać ARM zamiast AVR32?

Pytam, bo mało wiem o ARM.
AVR32 wybrałem ze względu na taktowanie
60MHz -- takie akurat było mi potrzebne do
przekształtnika o dużej częstotliwości ze sprzężeniem
zwrotnym.

R.

Re: Jakich ARMów używacie.

Ja tam się nie znam, ale do przekształtników to są avr'y z serii
at90pwm* - masz tam "Power Stage Controller" z pętlą PLL, która daje 64MHz.

Re: Jakich ARMów używacie.

to raczej chyba powinieneś pomyśleć o TMS320F28xx

--
Pozdr.
Michał

Re: Jakich ARMów używacie.

Taaa... i miec cos 80 cykli interrupt latency (i jeszcze 100 ktore
dodaje DSP Bios). ;-)

Wiem, wiem - to dobry procek jest. Z drugiej strony AVR32 ma chyba
instrukcje MAC, wiec moze sie nadac do prostrzych filtrow.

--
Jerry1111

Re: Jakich ARMów używacie.

Procesor należy dobierać do konkretnego projektu, a nie na zasadzie "bo
lubię". Mimo to dodatkowo należy zawsze uwzględniać pracę potrzebną na
przyswojenie nowej platformy. Dlatego IMHO lepszym rozwiązaniem w wielu
przypadkach (niekoniecznie w tym twoim konkretnym) są procesory ARM.
Jedna firma wymyśliła jądro (ARM) ale już kilkadziesiąt chyba firm
produkuje konkretne procesorki. Jedne mają swoje hale produkcyjne, inne
korzystają z usług wyspecjalizowanych fabryk. W każdym razie gdy
wejdziesz w ARMy to już łatwo będzie przeskakiwać pomiędzy producentami
- czy to Atmelem, czy TI, ST, NXP, Samsungiem czy Intelem. Kwestia
jedynie innych sterowników urządzeń I/O. Dodatkowo o cenie procków ARM
stanowi skala ich produkcji - są spotykane obecnie praktycznie w każdym
telefonie komórkowym. Nie można powiedzieć tego natomiast o
mikrokontrolerach AVR32, które są zdane jedynie na łaskę lub niełaskę
Atmela. Dodatkowo możliwości wyboru konkretnej kostki też są ograniczone.