zastosować

Witam Padł mi zasilacz od scanera.Jakim zasilaczem np. z Allegro mogę go bezpiecznie zastąpić? Foto poniżej:

Dziękuję

Reply to
KaBe

Użytkownik "KaBe" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:4f95920b$0$1231$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jakimś 12V stałego przy 1,25A no do 2A, jak tam się trafi. Widzę, że to zwykłe trafko z prostownikiem, bez stabilizacji która pewno jest w skanerze.

Reply to
Irokez

KaBe pisze tak:

PiteR

jak widać dobierają wtyczkę...

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 2012-04-23 19:44, PiteR pisze:

---------------------------- A czy o takich parametrach może być??

INPUT-100-240V~0,5A 50-60HZ OUTPUT-12V-1,25A

Reply to
KaBe

W dniu 2012-04-23 20:08, KaBe pisze:

Jak ma odpowiednią polaryzację (te kółeczka z + i -) to tak.

Reply to
Grejon

Irokez snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

jest w skanerze.

Źle widzisz i udzielasz porady mogącej spowodować uwalenie skanera w przypadku zastosowania niestabilizowanego zasilacza. Taki 12-woltowy, ponad 1A zasilacz może bez obciążenia dawać ok 18V i jeśli najpierw podłączony do sieci to "kop" z jego elektrolitu w momencie wtykania rurkowej wtyczki w skaner może uszkodzić sprzęt. Dodatkowo skaner w czuwaniu pobiera niewiele prądu a w czasie skanowania wielokrotnie więcej, więc związane z tym wahania napięcia też nie byłyby bezpieczne.

Zasilacz z obrazka KaBe to impulsowy stabilizowany zasilacz 12V/1.25A, typowy do takich zastosowań.

Ostatnie, jakie spotykam, niestabilizowane zasilacze do urządzeń elektronicznych były stosowane przed ok 10 laty do analogowych bezprzewodowych telefonów a później chyba tylko do tandetnych "komputerowych" kolumienek ze wzmacniaczykami w środku i innych "zabawek". Od dawna stosuje się impulsowe zasilacze stabilizowane - tańsze (i znacznie lżejsze) od transformatorowych i bezpieczniejsze dla zasilanego nimi sprzętu.

Ten zasilacz znaleziony przez KaBe

a będzie dokładnym odpowiednikiem zepsutego. Producent gwarantuje długi czas życia.

Reply to
Wmak

Użytkownik " Wmak" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:jn4ki9$3ij$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jakie zdjęcie taka porada... Z profilu to bym jeszcze wyczaił po grubości.

Mój skaner Plusteka ma (miał, bo zmieniłem na Epsona) 24V niestabilizowane, więc to nie reguła. Do jakiego skanera zasilacz też zero informacji.

Tak więc porada zgodna z szczegółowością zapytania :)

Pozdrawiam.

Reply to
Irokez

czy taki może byc?