Jaki uC proponujecie ??

Witam ,

Najpierw opiszę co projektuję. Jest to rodzaj karty pomiarowej z 32
przetwornikami A/D (próbkowanie 50MHz/kanał) , dane z tych przetworników są
zbierane i transmitowane poprzez PCI do peceta. Wstępna obróbka danych jest
robiona na FPGA z pewnych względów. Pecet też ma kupę roboty : dalsza obróbka
zawiadowanie transmisją i takie tam..  Jednocześnie muszę w tym samym czasie
kontrolować pewne inne parametry innych układów , które są na pokładzie PCB.
Wpadłem na pomysł wykorzystania jakiegoś uC , któremu mógłbym zmieniać dane do
kontroli reszty , a więc musi być reprogramowalny w układzie, czas programowania
rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>51%2kB.

Jakoś nic mi się nie udało wyguglać.. Jak coś macie , proszę o link.

Pozdrawiam ,

MH

Re: Jaki uC proponujecie ??
programowania

Mógłbyś się zdecydować, czy ten uC ma mieć pamięć programu, czy danych
 >= 512kB. O ile z pamięcią programu nie będzie problemu, to tak duży
RAM będziesz musiał dołożyć na zewnątrz. Nie podałeś żadnych wymagań co
do prędkości, ilości linii I/O, A/D, interfejsów komunikacyjnych,
magistral itp.

Re: Jaki uC proponujecie ??

Do kontroli innych urządzeń , które są na pokładzie PCB dane mogą być w
przestrzenie programowej. Ich ewentualna zmiana będzie następować tylko przy
reprogramowaniu uC , np. przez SPI.

Prędkość "byle jaka" , nawet 1MHz wystarczy. A/D nieistotne. Interfejs do
reprogramowania np. SPI , 16-24 lini I/O powinno wystarczyć.

Pozdrawiam ,

MH

Re: Jaki uC proponujecie ??
Re: Jaki uC proponujecie ??
http://www.st.com/stonline/stappl/st/com/selector/index.html#querycriteria=RNP13911%69.0
http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp?family_id60%5&OrderBy=part_no&Direction=ASC

Jutro to przetrawię. Jeżeli będę miał pytania , pozwolę sobie pozawracać głowę
jeszcze raz.. Tak czy inaczej , dzięki !!

[...]

Oj chyba się z czasem programowania w 2s nie wyrobi.
Ja bym raczej poszedł w kierunku procka, który potrafi uruchamiać
program z pamięci RAM (czyli odpada większość LPC i SAMy). Wtedy czas
reprogramowania wyjdzie super szybko - a bootloader może program wciągać
choćby i z SPI.

Re: Jaki uC proponujecie ??

http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp?family_id60%5&OrderBy=part_no&Direction=ASC

Oczywiście chodziło mi o zewnętrzny RAM. W środku jest za mało (a miało
być min. 512KB AFAIR).

Re: Jaki uC proponujecie ??
http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp?family_id60%5&OrderBy=part_no&Direction=ASC

Rozważałem takie roziązanie już wcześniej. Problem jest taki , że musiałbym
modyfkować zewnętrzny ram via FPGA i  zaczyna mi trochę robić się za dużo I/O.
Jasne , można dać większy FPGA , ale to już zaczyna niebezpiecznie kosztować.

MH

Re: Jaki uC proponujecie ??

http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp?family_id60%5&OrderBy=part_no&Direction=ASC

Ależ oczywiście nie podłączasz RAMu prosto do FPGA. Prockowi dajesz
reset i gadasz z jego bootloaderem (przez co lubisz - SPI, UART itp).
Procek sam wciska odebrane dane do RAMu. I teraz dwie wersje - albo
weźmiesz procka z Flashem, któremu dodatkowo można podczepić SRAM (i
wtedy dowolnie wymyślasz jego bootloader aby gadał z FPGA, może być
nawet magistralą 4 lub 8-bitową + stroby) - albo w drugiej wersji
bierzesz procka bez wewn. Flasha i korzystasz z możliwości bootloadera
ROM'owego.

Zresztą napisz gdzie właściwie chcesz trzymać n alternatywnych wsadów do
procka? Za każdym razem pobierane są z komputera gadającego z FPGA?

Re: Jaki uC proponujecie ??

Do rozważenia !!

Dokładnie tak..  Wracając do głównego wątka , jaki proceg sugerujesz ??

MH

Re: Jaki uC proponujecie ??

A jak często będziesz to reprogramować? Czy Flash wytrzyma? Moim zdaniem
lepszy byłby procek z zewnętrzną pamięcią programu, wtedy dajesz tam RAM
i tyle... No ale jeśli ma to służyć do zmiany programu 2x na dzień, to
flash pewnie wystarczy....

  Konop

Re: Jaki uC proponujecie ??
programowania

Jestes pewien że musisz przeprogramowac całe 512kB za każdym razem bo
oprogramowanie jest aż tak różne ? Może jednak chcesz mieć staly program
i robić update jedynie parametrów bądź jakiś malych kawałków?

Re: Jaki uC proponujecie ??
programowania

Dokładnie tak!!  Problem w tym , że sam program jest bardzo mały , reszta to
dane.

MH

Re: Jaki uC proponujecie ??
Pewnie to wziales pod uwage ale pozwole sobie napisac ze rok ma jakies
31mln sekund, co w powiazaniu z (z glowy pisze) stu tysiacami
programowan, daje jakies 310 sekund. Te 310 sekund to czas co ile
reprogramowujac uklad ubije mu flash w rok. Ale pewnie sam scalak
bedzie mial staly bootloader a program bedzie w ram...

--
Lukasz Sczygiel

Re: Jaki uC proponujecie ??

32 kanaB3%y (8 bitF3%w) * 50 MHz 3D% 1,6 GB/s
PrzepustowoB6%E6 najszybszej magistrali PCI: 533 MB/s, i to jest
magistrala 64-bitowa taktowana zegarem 66 MHz. WidziaB3% kto takie w
ogF3%le? Typowe majB1% 32 bity.

Re: Jaki uC proponujecie ??

32 kanały (8 bitów) * 50 MHz = 1,6 GB/s
Przepustowość najszybszej magistrali PCI: 533 MB/s, i to jest
magistrala 64-bitowa taktowana zegarem 66 MHz. Widział kto takie w
ogóle?

Serwery.

Re: Jaki uC proponujecie ??

U mnie jest jeszcze gorzej !!  32 kanały (12 bitów)  , co daje 2,4GB/s...
Stąd jak wcześniej napisałem wstępna obróbka jest wykonywana hardwarowo w FPGA ,
resztę robi pecet. Aż tak rąbnięty nie jestem , żeby popełnić tak sztubacki
bląd..

MH

Re: Jaki uC proponujecie ??

Skoro juz tyle wepchnales w to FPGA to jakis algorytm kontrolny
zakodowany na sztywno tez sie tam zmiesci. Zwlaszcza, ze jak piszesz,
"program jest bardzo maly, reszta to dane".

JD

Re: Jaki uC proponujecie ??

,
bląd..

Szczerze mówiąc średnio wyobrażam sobie podłączenie do jednego FPGA
32 przetworników @ 12 bit i koszących @ 50Ms/s.
Albo wychodzi mi bardzo dużo pinów (>400), albo nierealnie wysokie częstotliwości
na multipleskowanej magistrali do nich.

Re: Jaki uC proponujecie ??
FPGA ,
bląd..
częstotliwości

50Msps to jest wolno jak na FPGA. 400 pinow to 'srednio' - sa mniejsze,
sa wieksze (800-1000 pinow). Interfejsy szeregowe na drozszych FPGA daja
rade 3.125 i 6.25Gbps (serdes jest w FPGA). Nie da sie tego zrobic na
najtanszym Cyclone1, ale nie trzeba tutaj siegac po najdrozsze FPGA.

--
Jerry1111

Site Timeline