jaki tv - plazma czy led? - Page 3

Re: jaki tv - plazma czy led?
A co to za wynalazek? Google milczą.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Powtarzam za kimś kto siedzi w sklepie i gapi się dniami na dziesiątki
telewizorów.

Marek

Re: jaki tv - plazma czy led?

Uwierz mi, Marku, od gapienia się w telewizory inteligencji mu nie przybywa.

Re: jaki tv - plazma czy led?
UBF%ytkownik Pszemol napisaB3%:

Ale od szkoleF1% firmowych przybywa - tej marketingowej. Znaczy dobrze20%
wyszkolony sprzedawca kaBF%dy kit bez mrugniEA%cia oka sprzeda klientowi =

byle mu ten chB3%am wcisnB1%E6. WidaE6% goB6%E6 stosowna wiedzEA% jedna=
k posiada -20%
potrafi bajki wiarygodnie opowiadaE6%, ludzie jak widaE6% wierzB1%.

--20%
Darek

Re: jaki tv - plazma czy led?
 LCD z gory odrzucilem. Na placu
już wybrałeś: panasonic plazma
nie wiem czy ta informacja Cie nie zabije, ale telewizory LCD mają
podświetlenie zrealizowane za pomocą śwetlówek. natomiast telewizory tzw
LED o których piszesz to zwykłe telewizory LCD(ktore odrzuciłeś)
podświetlane diodami elektroluminescencyjnymi. TAk wiec różnica jest
nikła, moze tylko w konsumpcji energii...

ToMasz

Re: jaki tv - plazma czy led?

Dajesz się wpuścic marketoidom?

Ja radziłbym poczekać , dozbierać forsy, albo kupic na raty wiekszy.
Telewizor 40' sugerują ogladac z 1m
Plazma jest bardzo dobra, poki słonce na nią nie swieci
Jak masz bardzo jasno, to kup LCD prądożerne ze świetlowkami
TV LED , to tylko podswietlenie LED telewziora LCD.
Małe zuzycie pradu to mała jaskrawość
Świetlowki tez maja tryb eko, czyli słabiej swieca i mniej prądu żrą

Multimedialność? Kazdy dzisiejszy TV ma wszystko co potrzebujesz

Re: jaki tv - plazma czy led?

?? Słyszałeś o efektywności świecenia?
Sugerujesz że świetlówka bierze mniej prądu od żarówki
to znaczy że będzie słabiej świecić?

Energooszczędność LED polega właśnie na tym samym,
świecą tak samo jasno jak świetlówki pobierając mniej
prądu, wbrew temu co mówi sprzedawca chcący się pozbyć
starych modeli TV z podświetleniem świetlówkowym.

Re: jaki tv - plazma czy led?

ile mniej? bo ja pod koniec ubiegłego roku wymieniłem swietlówkę na
diody w stosunku 3-1 dla swietlówki. Ciemno jak w szopie...
NAwiazujac do bełkotu medialnego, zarówka diodowa 3.6W miała oświetlać
pokój. tyle ze drobnym druczkiem dopisali ze to nastojowe oświetlenie.

ToMasz

Re: jaki tv - plazma czy led?

Niestety jeden LED innemu LEDowi nie równy.

Porównuj na przyszłość ilość produkowanych lumenów.

Re: jaki tv - plazma czy led?
UBF%ytkownik Pszemol napisaB3%:
 na

LED pF3%ki co przegoniB3%y BF%arF3%wki halogenowe - ale do lamp wyB3%adow=
czych20%
(czy nisko czy teBF% wysokoprEA%BFnych) jeszcze im daleko.
W telewizorze to zapewne nie sprawnoB6%E6 B6%wiecenia a sprawnoB6%E620%
rozprowadzenia tego B6%wiatB3%a daje oszczEA%dnoB6%ci wiEA%ksze w przypad=
ku20%
podB6%wietlania LED - gEA%stsze rozB3%oBF%enie elementF3%w B6%wiecB1%cych=
 to mniejsze20%
nierF3%wnomiernoB6%ci, mniejsze nierF3%wnomiernoB6%ci to mniejsza koniecz=
noB6%E620%
przytB3%umiania w obszarach najjaB6%niejszych - moBF%na sporo B6%wiata za=
oszczEA%dziE6%.

--20%
Darek

Re: jaki tv - plazma czy led?

PrzecieBF% B6%wietlF3%wki jako BC%rF3%dB3%a B6%wiatB3%a majB1% podobnB1% =
sprawnoB6%E6 co LEDy.

--20%

Re: jaki tv - plazma czy led?

Być może, ale technologie LEDów wciąż się rozwijają i są z roku na
rok lepsze, poza tym świetlówki świecą naokoło i trzeba używać
skomplikowanych reflektorów aby skupić to światło
rozproszone w różnych kierunkach w potrzebnym kierunku.
Przy omawianiu cienkiego telewizora, nie ma tam miejsca na
duże reflektory paraboliczne, więc dużo światła produkowanego
przez rurki za LCD się po prostu marnuje.
W przypadku LED, całe światło wychodzi dosyć dobrze
skupionym przez soczewkę stożkiem o kącie rzędu 20'
więc aby oświetlić tak samo LCD wystarczy mniej światła,
a zatem mniej mocy elektrycznej zużytej na świecenie.

Re: jaki tv - plazma czy led?

I co - pod kazdym pixelem jest osobna LED, czy jakos tak zrobili ze
jedna swieci dokladnie przez kilka pikseli ?

Licznik i tabliczka znamionowa potwierdzaja ?

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Są dwa typy podświetleń LEDowych. Masz LEDy za LCD,
jak w małych wyświetlaczach tekstowych np. 2x20...
I są też tzw. EdgeLED, gdzie LEDy umieszczone są wokół
krawędzi telewizora, sprawiając że cały panel może być węższy.
Ledów jest znacznie mniej niż pikseli, ich światło jest w miarę
równomiernie rozproszone i wiązki nachodzą na siebie.
Są też telewizory z dynamicznym manipulowaniem takimi
LEDami, w których sterownik "wiedząc" że lewa strona obrazu
jest bardzo ciemna może wyłązyć/przygasić podświetlenie
na tym obszarze aby zwiększyć dynamiczny kontrast TV.
Widziałeś już TV z parametrem dynamicznego kontrastu
określonym jako nie 20000000:1 tylko "infinite"? :-)

Odp: jaki tv - plazma czy led?

Cienkich nie ma ze świetlowkami. Po co mi cienki telewizor z zajebiście
grubą nogą?

Jeszce duzo czasu minie zanim OLED trafi do telewizorow wielkogabarytowych
LEDów podświetlających LCD jest mało, tysiące w najlepszych TV
Porównaj do pikseli TV HD 1920*1080*3 =~6 milionow

Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?

Dlatego wlasnie OLED a nie LED, ze nikt nie zamierza tych diod liczyc.
Zrobi sie taki wielki uklad scalony, podobnie zreszta jak LCD TFT ..
tez nikt nie wypomina ile to mln tranzystorow trzeba zlutowac.

A nawiasem mowiac to telewizory wielkogabarytowe z LED sa juz od paru
lat, ale sam jestem ciekaw ile to kosztuje. Musi mocno potanialo,
skoro oplaca sie wystawic na ulicy i reklamy puszczac.

J.

Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?

:-)

Ale to jest inna klasa TV. To są wielkie ekrany i tam nie zdziwiłbym
się gdyby jako piksele robiły zwykłe jasne dyskretne LEDy fi 3mm...

Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?

5 albo 8 mm :-)

J.

Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?

Fajne tam prądy w sterownikach muszą hulać...
Z pewnością walą w LEDa impulsowo np. 1A i prąd średni 20mA
aby dać jasność większą, większą przenikliwość na większą odległość.

Re: Odp: jaki tv - plazma czy led?
dokładnych pomiarów nie robiłem ale w samochodzie z radiem fm
z syntezą z odległości ok 20-30m od telebimu ok 3m przekątnej
słychać na częstotliwościach stacji radiowych zawartość obrazu.
Zakłócenia skojarzyłem po chwili gdy oczojebna reklama mnie oślepiła
słysząc jednocześnie trzask w radiu.
--
pzdr, j.r.

Site Timeline