Jaki to LED!!!

Witam!!!
Mam pytanko. Może ktoś wie jaki typ diod LED znajduje się w modułach
sygnalizacji obecności napięcia 230V montowanych na szynę TH35
Muszą to być chyba diody świecące przy małych wartościach prądów
Pozdrawiam

Re: Jaki to LED!!!

A czemu małym prądem?? I co to znaczy małym?? 10mA? 5mA? 1mA??
Obstawiam, że są to zwykłe, najzwyklejsze LEDy z prądem na poziomie 10mA
i tyle. Zasilane przez jakiś kondensator, rezystor i plus co najmniej
jedna dioda.

  Konop

Re: Jaki to LED!!!

O ile co do LED-ów obstawiasz prawdopodobnie dobrze, to jeśli chodzi o
układ zasilania możesz być w błędzie. Są kontrolki uniwersalne pracujące
od chyba 12V z miniaturową przetworniczką.

e.

Re: Jaki to LED!!!

Zgodzę się, są. Ale z tego, co widziałem, to są też takie, które mają
podane napięcie. I pytanie, które dla kogo są "typowe" :D

  Konop

Re: Jaki to LED!!!

typowe są neonówki :D

e.

Re: Jaki to LED!!!

Normalna dioda LED to nie jest.
Tak się składa, że z trzech diod jedna jest dobra. Jak wlutowałem dwie
ogólnie dostępne to świecą ale duuuużo słabiej.
Konkretnie chodzi o LK 713 firmy F&F
Dodam jeszcze, że diody oryginalne mają końcówki dłuższe około 1 cm od
moich.
Co do zasilania, to dioda prostownicza i dwa rezystory szeregowo z LED