jaki termistor ?

Pytanie lamerskie, ale nie zajmam się tym, a zanim posprawdzam dataszity to
na pewno któryś z kolegów
będzie wiedział "z głowy". Mam niewiadomy termistor - w temperaturze 20c ma
około 13kohm.
To jaki to będzie "nominalnie" ?

Re: jaki termistor ?
Podgrzej do 25st C i zmierz. Prawdopodobnie 12kohm.
http://www.selie.pl/79844063/termistory_ntc,p787003620

--
pzdr, j.r.

Re: jaki termistor ?

Charakterystyka termistora ma większe nachylenie.
Ja obstawiałbym 10 kohm w 25 st.

Re: jaki termistor ?

Napisałem to "z wyczucia" na podstawie własnych doświadczeń.
W podanym wcześniej pdf'ie Vishay'a, na str 84 są dane
termistora 10kohm /25* - przy 20* ma 12.448 kohm.

Tak więc dalej obstawiam nominalną wartość poszukiwanego
termistora na 10 kiloomów.

Re: jaki termistor ?
No ja powiedziałem, że to 20c, bo tak mi pokazywał termometr w samochodzie :)
Ale niekoniecznie tak dokładnie musiało być...

Ok, sprawdzę 10K.

Re: jaki termistor ?

Gwoli jasności, 10K jest ok , dzięki za poradę :)

Site Timeline