Jaki stabilizator...

Witam!

Jako ze potrzebne mi okolo 10 V do ukladu analogowego (konstrukjaca sonaru) to wymyslilem ze jako zrodlo zaadoptuje prostownik samochodowy,ktory daje mi 12V.I z tad moje pytanie jaki stabilizator + kondesatory musze zastosowac aby uzuskac na wyjsciu okolo 10V napiecia stabilizowanego?

Chodzi mi o najprostrzy sposob aby to zrealizowac. Moze jakis uklad z 7815?

Jesli chodzi o prad to 2A mi starczy ;)

Rafal Kula

Reply to
ToR

NS podaje dropout 1.1 V a w praktyce w układach przypadkowych producentów nie trafiło mi się większe niż 1.7V. To jest oczywiście minimalny przy którym 78xx pracuje poprawnie. Tu nie jest ważne jaki jest dropout tylko ile będzie w praktyce spadku napięcia na stabilizatorze.

Nie da rady bo większość 78xx ma max 1A czasami 1.5A. Trzeba by 7810 podeprzeć np TIP127 lub innym PNP albo dać LM317. Napięcie z prostownika jest znacznie większe niż 12V. Aby naładować akumulator trzeba mieć z 15V pod obciążeniem. Tak czy inaczej mamy grzałkę w porywach do 10W - to trochę dużo. Lepiej przetwornicę.

Pozdrawiam MD

"Ja nie myślę, ja dyskutuję na pcoa" (c) Artur Karaźniewicz

Reply to
Mariusz Dybiec