przełącznik

Witam.

Mam taki problem z doborem przełącznika: jest układ który ma 4 pozycje tzn. potrzebuje zwierać ze sobą w czterech pozycjach po 2 styki jak na poniższym rysunku:

" " " " " " " " " " " " " " " " | lub | lub | lub | " " " " " " " " " " " " " " " "

problem w tym że tych układów mam 3 (potrzebuje więc przełącznika z trzema sekcjami, mam nadzieje że dobrze się wyrażam, musze równocześnie przełączać 3 układy) i styki muszą wytrzymać 6 amperów. Nie spotkałem nic co spełniałoby moje wymagania na ten prąd. A może jakieś inne sugestie, na przekaźnikach to byłby chyba zbyt złożony układ.

Pozdrawiam.

Reply to
Viki

No więc potrzebujesz 12 przekaźników z jednym stykiem zwiernym, załączanych po 4 na raz w 3 grupach, bądź 3 przekaźników o 4 stykach zwiernych (dobrz napisałem? bo mi się mózg nieco lasuje :) Wszystko to poganiasz ze zwykłego, małosygnałowego przełącznika x4.

Reply to
Jacek Maciejewski

Coś mi sie wydaje że ta opcja z 3 przekaźnikami nie ma prawa działać.

Reply to
Viki

Oj sorki, wszystko gra:) To mnie się mózg nieco lasuje.

Reply to
Viki

A musi to zwierac osobne obwody czy jeden styk moze byc wspolny ?

A duze napiecie ? Bo niby typowe przelaczniki obrotowe maja mniejszy prad, ale po stykach sadzac to powinny wytrzymac ..

Jeszcze zostaje mozliwosc 4 przelacznikow klawiszowych podobnych do isostatow - choc oryginalne 6A nie przeniosa.

Czemu ? 4 przekazniki i jeden przelacznik obrotowy ..

Podczas sterowania z jednego przełącznika mogą występować krótkie momenty, w których mogą być załączone jednocześnie 2 przekaźniki tzn. ten, który był do tej pory załaczony potrzebuje chwile czasu zanim "puści", zaś może już złapać następny. To są ułamki sekund, ale czasami wymagane jest to, żeby w ten sposób nie działały. Jeżeli zastosujesz przekaźniki lub styczniki ze stykami pomocniczymi możesz połaczyć je w układzie, który zapobiega załączeniu jednoczesnemu 2 lub więcej przekaźników. Cała zabawa polega na tym, że cewki przekaźników zasilane są dodatkowo poprzez styki (NC "normalnie zwarte") innych przekaźników. Zatem wybrany przekaźnik nie zadziała aż do momentu, kiedy pozostałe przekaźniki nie "puszczą".

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

Użytkownik "Viki" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dfme0a$5q4$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Jak jedna sztuka, to masz problem.:-) Jak więcej , to hurtownia elektryczna, zamówienie, oczekiwanie i masz ...

SP9LWH

coś takiego może ??

Jeffrey

Reply to