Jaki oscyloskop wybrać

Witam

Postanowiłem kupić oscyloskop. Wybór padł na Rigol DS1052e lub Owon SDS6062. I
tu właśnie pojawił się problem ponieważ nie mogę się zdecydować.

Rigol przekonuje mnie lepszym próbkowaniem, niższą ceną i dużą pozytywnych
liczbą opinii użytkowników tego urządzenia np na elektrodzie.

W Owonie natomiast jest lepszy wyświetlacz, większa pamięć, szersze pasmo i
możliwość zainstalowania baterii.

I tu pytanie do Was, czy moglibyście mi pomóc z wyborem lub ewentualnie polecić
inny model do ok 1800 zł dostępny na polskim rynku.
Oscyloskop będzie używany amatorsko do budowy urządzeń z wykorzystaniem
mikrokontrolerów AVR.

Re: Jaki oscyloskop wybrać
Także zastanawiałem się między Owonem a Rigolem pół roku temu. Nawet byłem w
Poznaniu w Merze, aby naocznie pobawić się Owonem. Byłem w NdN w Warszawie
pobawić się Rigolem.
Owon ma zalety - duży wyświetlacz (jednak widoczność pod kątem jest kiepska,
a sama grubość kreski to chyba dwa piksele, tak więc nie zyskuje się raczej
większej rozdzielczości). Owon ma zasilanie bateryjne, czego nie ma Rigol.
Jednak Owon pachine tanim Chińczykiem i rozczarowuje przy wyjęciu z pudełka.
Rigol sprawia wrażenie sprzętu wyższej klasy. Ostatecznie kupiłem Rigol
DS1102D. NdN kiedyś prowadził sprzedaż także Owona, jednak ostatecznie z
tego zrezygnowali i zostali przy Rigolu. Wybór należy do Ciebie.

R.

Re: Jaki oscyloskop wybrać

Może miałeś w ręce model PDS. Rownież słyszałem że te stare Owony wyglądają
jakby się miały rozpaść, seria SDS jest podobno (podobno bo nie używałem) lepiej
wykonana .

Re: Jaki oscyloskop wybrać
Bawiłem się zdaje się Owonem MSO. Nie wiem nic o tych modelach SDS. Wiem, że
to może być kosztowne/uciążliwe, ale najlepiej zobaczyć osobiście Rigola i
Owona. Ja byłem w Merze w Poznaniu, ale nieco przy okazji, gdyż akurat tam
robiłem automatyzację w jednym zakładzie. Mieszkam w Warszawie, więc do NdN
miałem blisko, aby zobaczyć Rigola. Można spróbować takiej ewentualności,
aby Mera przesłała Owona do jakiejś hurtowni elektrycznej, w Twoim miejscu
zamieszkania, z którą współpracuje. Nie wiem jednak, na ile to jest w
praktyce możliwe. Ja miałem tak zrobić, miałem już sprawę dogadaną, jednak w
ostatniej chwili Mera jakoś się wycofała z tego. Jednak możesz spróbować.

R.

Re: Jaki oscyloskop wybrać
Jeszcze mi się przypomniało, że istniała możliwość w Merze, aby kupić Owona
i móc oddać, jeśli się nie spodoba.

Re: Jaki oscyloskop wybrać

Mam od około dwóch lat Rigola DS1052E. Przez ten czas zero jakichkolwiek
problemów, no i łatwo go przerobić na wersję 100MHz :-) Mogę śmiało go
polecić.

Re: Jaki oscyloskop wybrać

Jest też promocja w NDN na tego Rigola - za dodatkowe 1 zł + VAT dają w
zestawie nie byle jaki multimetr: aktualnie Sanwa PC5000a a pół roku
temu, gdy kupowałem swojego Rigola, dawali Finest'a 707. Dzięki temu
kupując oscyloskop wymieniłem też multimetr, co miało nastąpić tak czy
siak. Co prawda ten Finest to nie to samo co Brymen ale za złotówkę to
nawet "chińczyka" można by wziąć :)
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Jaki oscyloskop wybrać

Sam niedawno pytałem o oscyloskop na tej grupie- możesz przeszukać
archiwum. Było to w sierpniu. Sam nic nie kupiłem, bo podjąłem decyzję,
żeby trochę dozbierać... Ale ogólnie, to na Owony nie patrzę ;)... biorę
pod uwagę albo Rigole, albo coś z firm Attens lub Hantek, dostępne np. tu:
http://www.atlantec.pl/51mhz100mhz-c-1_31_3.html
Niektóre z tych Attens mają fajny wyświetlacz 7", zaś Hanteki mają
większą rozdzielczość i większą pamięć... A generalnie są jakościowo
podobne do Rigola, wszystko te same Chińczyki składają ;)... Nie wiem
natomiast, jak z możliwością hackowania ich, co w Rigolu się udawało
(ale gdzieś czytałem, że w nowszych egzemplarzach to jakoś zablokowali)...

  Konop

Re: Jaki oscyloskop wybrać
Oki - a co powiesz/powiecie o oscyloskopach podpinanych do PC?
Czyli takich bez odrębnych wyświetlaczy. Opłaca się je kupować?

Site Timeline