Jaki oscyloskop kupić?

Witam uprzejmie,

Proszę o pomoc w wyborze oscyloskopu cyfrowego.

Pasmo: 200MHz
Próbkowanie: 2GS/s (1GS/s na kanał)
Liczba kanałów analogowych: 2 (ew. więcej)
Ekran o możliwie dużej rozdzielczości.
Analizator stanów logicznych -- co najmniej 4 kanały.
Kwota, jaką mamy do wydania: 5000 zł brutto (+/- 500 zł).
Im dłuższy przebieg o dużej częstotliwości będzie mógł zapamiętać
oscyloskop, tym lepiej.
Dobrze, żeby parametry oscyloskopu były trochę na wyrost, gdyż nie prędko
byłoby nas stać na zakup kolejnego, nowocześniejszego.

Mój ojciec jest automatykiem i energoelektronikiem.
Wykorzystywałby oscyloskop do badania swoich
układów, w tym: przekształtników tyrystorowych
(zgrzewarki 50Hz i 1000Hz), falowników (w tym układy
do kilkuset Hz) i innych układów ze swojej dziedziny
(głównie napędy w przemyśle ciężkim, zgrzewarki, prostowniki
do galwanizerni, wspomniane falowniki i przekształtniki tyrystorowe).

Ja wykorzystywałbym w tym oscyloskopie analizator stanów
logicznych, głównie do badania układów opartych o mikrokontrolery
Atmel AVR oraz Atmel AVR32 (częstotliwość kwarcu 66MHz).

Z góry dziękuję za pomoc.

R.

Re: Jaki oscyloskop kupić?

Na takie parametry to szykuj tak z 10x wiecej kasy (+/- 25% w zaleznosci
od kursu zlotowki). Poza tym przy 1GS te 200MHz bedzie wygladac
nieciekawie - czytaj 200MHz prostokata tam nie zobaczysz.

To potrzebuje wiele roznych trigger mode zeby 'ciekawe' zdarzenia wylapywac.

Nie wierze ze do takich wymagan potrzebne Ci takie parametry oscylka.
Powinien wystarczyc Ci TDS3014 albo cos podobnego (tak naprawde
najtanszy nowy Tek serii 3000 to az nadto). Ja rozumiem doskonale ze
chcialoby sie dobry oscyl (sam wlasnie przeprowadzam batalie w robocie
ze lepiej kupic uzywanego Teka 7000 zamiast nowego 5000), ale naprawde
nie przekonales mnie ze Ci jest cos szybkiego potrzebne.
Analizator? Dzisiaj prosciej printf(), gdb albo diode led wstawic.
Analizator mam i od 3 lat nieruszany sie kurzy.

Piszesz ze chcesz analizator 4 kanaly - szkoda kasy. Taniej wyjdzie
oscyl 4-ro kanalowy bez przystawki analizatora.

Nie ma problemu.

--
Jerry1111

Re: Jaki oscyloskop kupić?
Jeszcze taniej, prościej, i dużo elastyczniej - analizator do komputera
podłączany, który (już po stronie softwarowej na PC, najfajniej to wg
własnych skryptów) analizuje przebiegi, dekoduje magistrale i protokoły
itp.
Ja mam ZeroPlus ale od strony softwarowej jest marny (dodatkowo płatne
pluginy, brak możliwości pisania własnych skryptów).

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Jaki oscyloskop kupić?
Witam,

Ja będę używać analizatora (przy okazji), ale głównie
oscyloskop będzie dla ojca.
Natomiast może i nie głupim rozwiązaniem byłby oscyloskop
4-kanałowy. Poszukam czegoś.

Na razie zastanawiam się nad tym:  Owon MSO8202T

R.

Re: Jaki oscyloskop kupiæ?

i bardzo dobry pomysł :-)

Andrzej Kamieniecki