Jaki oscyloskop do PC?

Powitanko,

Hmm, pasmo 100MHz przy 40 MS/s. Czegos nie wiem? No dobra, pewnie zapomnieli napisac, ze te 100, to przy powtarzalnych przebiegach. Cena nie z naszej Galaktyki jak za te mozliwosci.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Thu, 07 Feb 2008 14:46:42 +0100 "Pawel \"O'Pajak\"" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał:

HP tak samo oszukuje. Np. HP54603B ma na płycie czołowej napisane "60 MHz", podczas gdy jego przetworniki mają tylko 20 MS/s

Reply to
__Maciek
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

__Maciek napisał(a): [ciap]

są i takie co mają 500MHz lub nawet 1GHz pasma, próbkowanie kilka GSa/s w kilku kanałach jednocześnie a przetwornik jeden na to wszystko i w dodatku 20 MSa/s :-) W tym o który autor wątku pyta tego nie ma ale przetwornik A/C sobie a pobieranie próbek sobie, bo to nie jedno i to samo.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Rock pisze:

Tak o ile zadowoli Cię pasmo dla sygnałów sinus do 1MHz i przebiegów prostokątnych tak do 100kHz.

Ja bym na Twoim miejscu kupił analogowy ze te pieniądze i kiedyś kupił lepszy cyfrowy.

Reply to
Dumak

Oscyloskop Bitscope ma jeszcze dwie ważne jak dla mnie cechy:

  1. wielokanałowy analizator stanów logicznych
  2. izolowane USB

Pozdr EM

Reply to
EM

O ile dożyjesz dostawy... Zamówiłem bezpośrednio i nie doczekałem. Ani "przepraszam" ani "pocałuj mnie w dupę" :( Najpierw zwodzenie, że niby wysłane, skan dowodu wysyłki wyśle, jak wróci do domu, bo jest w samochodzie a potem się tłumaczył, że w szpitalu był.

Na stronie parametry bardzo interesujące - przede wszystkim oba wejścia są różnicewe, czyli mogą pracować na różnych potencjałach na ekranie sondy - to bardzo cenna zaleta w wielu przypadkach, szczególnie w technice impulsowej, gdzie autentycznie chwilowy potencjał na ścieżce 5 cm dalej może być znacząco różny...

Chciałem kupić, bo cena i parametry deklarowane zachęcały wyjątkowo. Nie mam pojęcia, dlaczego się wycofał - wystraszył się obiecanego opisu rzeczywistych osiągów na grupie?

EM pisze:

8 kanałów bez zaawansowanego wyzwalania - niedużo tym podziałasz

To jest zaleta jak robisz pomiary na dużym potencjale, ale ja bym się bał podłączyć masę takiego ustrojstwa do np. 230V

Reply to
Dumak

RoMan Mandziejewicz pisze:

Zerknij tutaj:

Ekrany obu sond są połączone przez 2x10nF szeregowo.

Reply to
Dumak

EM pisze:

Przede wszystkim, jesli zamierzasz powaznie korzystac z oscyla, jako podstawowego przyrzadu elektronika, to wybierz zawsze dwukanalowe! To jest zupelnie inna 'zabawa' i efektywniejsza wielokrotnie! Kristo

Reply to
HaMMeR

Raczej przez 10 nF do masy analogowej - drobna ale istotna różnica.

Jasne - natrzaskałem ich tyle... Połfalowy * współczynnik skrócenia (2/3 dla typowego koncentryka) odcinek w pętlę i heja :) Potem pojawiły się symetryzatory do montażu w puszce i już nie trzeba było się męczyć.

RoMan Mandziejewicz pisze:

Zauważyłeś to:

AGND |---[0R]---| GND AGND |---[0R]---| AGNDA AGND |---[0R]---| AGNDB

Reply to
Dumak

HaMMeR pisze:

2 kanały zamiast ilu? Proponowany ma w sumie 4. Ogólnie chodzi o wyposażenie stanowisk pracy. Alternatywa dla większych, stacjonarnych sprzętów. Każde stanowisko i tak ma komputer, a oscyloskop nie będzie zbyt często niezbędny. Czasem się przyda też analizator wielokanałowy. Pracowałem już z wieloma sprzętami. Obecnie mam 2 cyfrowe do dyspozycji.
Reply to
EM
Reply to
Greg(G.Kasprowicz