Jaki oscyloskop 200MHz+ ?

Witam,

Chodzi mi o dwukanałowy (przynajmniej), najtańszy, który nie będzie zmieniał próbkowania w zależności od ilości używanych kanałów. Do tego chciałbym uniknąć wkurzającego lagowania podczas operowania nastawami. Przykładowo w obecnym oscyloskopie gdy ustawiam poziom wyzwalania, muszę chwilę zaczekać na reakcję. W wielu innych aspektach tak się właśnie dzieje. CPU się nie wyrabia. Męczące jak cholera...

Bufor pamięci też sensowny: nie definiuję go lecz zdaję się na Waszą praktykę.

Reply to
Marek S

Patrzyłeś na Rigole? Ich interface ma "feel" Tektroniksa a nie HP/Agiler, więc mi nie bardzo pasują, ale może Tobie podejdą...

Reply to
Pszemol

W dniu 2019-01-06 o 23:02, Pszemol pisze:

Czytałem wiele dobrego na ich temat ale nie mam żadnych doświadczeń. W parametrach nie napiszą przecież "nie interesuj się tym bo jest do bani". Nie wiem zatem co znaczy fizycznie patrzeć na dany model. Wypożyczyć się nie da.

Reply to
Marek S

W dniu 2019-01-06 o 23:22, Marek S pisze:

Rigole są całkiem responsywne, wiem bo mam, mają dość sporo pamięci i są modele 200Mhz, ale jak z próbkowaniem to nie wiem, musisz poczytać.

Reply to
Janusz

Są dziwne... niby to samo jak w tek-u (jak Przemol pisze), ale potrafią lekko wkurzyć precyzją regulacji na ten przykład. Kręcisz kursor w lewo... jeszcze troszkę... jeszcze troszkę, kurde, nagle przeskoczył o wiele za daleko. :)

W każdym razie ja gorąco polecam. Jak masz szansę, to wpadnij jutro, pożyczę Ci z serii 2000 o paśmie

300MHz, to się pobawisz i sprawdzisz czy Ci pasuje.

Moim zdaniem, rewelacyjny stosunek jakości do ceny. A Tek... umarł, wydojony przez "inwestora" :(

Miłego. Irek.N. ps. pamięć 56M... daje radę, czasami mega pomocna, ale czasami trzeba i tak ostro ją przyciąć.

Reply to
Irek.N.

W dniu 07-01-2019 o 10:58, Janusz pisze:

Nie wiem czy jest sens kupować 200MHz, jak można kupić np. 70MHz i podkręcić do 300. W dodatku odblokować inne funkcje. To te same oscyloskopy tylko programowo zablokowane. Instrukcje można znaleźć w sieci.

Reply to
szod

W dniu 2019-01-07 o 21:52, Irek.N. pisze:

Zamieszkujesz w 3mieście?

Reply to
Marek S

W dniu 2019-01-07 o 22:40, szod pisze:

Czy możesz zapodać link?

Reply to
Marek S

W dniu 11-01-2019 o 23:33, Marek S pisze:

Temat zgłębiałem dawno, ponad rok temu. Dotyczył oscyloskopu DS2072A. Nie mam linku, natomiast mam info na dysku ;) Ściągnij sobie plik zip stąd:

Tam jest też plik tekstowy z instrukcjami. Pierwsza część instrukcji jest sprawdzona, drugiej nie sprawdzałem. Ale to sprawa wyjątkowa, mogąca się wydarzyć po aktualizacji. Od razu mówię, że te programy mogą być stare. Ale można sobie pobrać nowsze. Nie wiem jak z obecnie produkowanymi oscyloskopami, czy tego dodatkowo nie zabezpieczyli jakoś. Ale w każdym razie najpierw trzeba by zaktualizować oprogramowanie oscyloskopu, a potem robić te instrukcje, bo po aktualizacji trzeba będzie kombinować od nowa.

Reply to
szod

W dniu 2019-01-11 o 23:33, Marek S pisze:

Artykuł

Link do właściwego forum
Ogólnie na tym forum są jeszcze inne sztuczki i porady dla sprzętów innych firm (np. własne poprawione fw), warto poszperać.

Dla szukających porady przed zakupem nowego oscyloskopu:

Piotr Dmochowski

W generatorach sygnałowych Siglenta zabezpieczyli. Ale nie zabezpieczyli firmware przed opcją downgrade, która jest hackowalna. A upgrade oczywiście respektuje możliwości poprzednich wersji firmware, więc zawsze to jest jakaś ścieżka do spróbowania.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 06.01.2019 o 21:52, Marek S pisze:

Od kiedy w elektronice zaczęły dominować osc. cyfrowe i elementy SMD, staram się ją - elektronikę - omijać. ;) Serio: na analogu 100 MHz zobaczysz wiele więcej, niż na cyfrze 500 MHz.

Reply to
rry

Jasne. Masz szybki przebieg jednorazowy - co zobaczysz na analogu?

Ile tak czysto praktycznie trzeba? Wiadomo, że przy normalnym próbkowaniu typu DAQ to 5x próbkowania da watpliwy efekt, ale może w oscyloskopach coś, gdzieś, jakies interpolacje robi? Dla jasności, nie mądrzę się, tylko jestem ciekaw jak to działa.

Reply to
Marcin Debowski

rry wrote on 12.01.2019 22:01:

30 lat już jesteś emerytem? Czas szybko leci :-)
Reply to
Zbych

W dniu 13.01.2019 o 13:41, Zbych pisze:

Spojrzałem na skierowanie do specjalisty lekarza - 52 lata. Tak, czas szybko leci. :)

Reply to
rry

W dniu 2019-01-12 o 22:01, rry pisze:

Jakieś ponad 15 lat temu bawiłem się takim analogowo-cyfrowym

2-kanałowym HP'kiem 100MHz. Ale fajny był. Przebiegi analogowo ale z pamięcią i kursorami itp. Chciałem zaadoptować pilot od SAT na podczerwień do swojego projektu. Wysyłałem z pilota kod klawisza do odbiornika i z tego odbiornika na wejście oscyla dałem sygnał (trigger tym impulsem i zapamiętanie). Piękną całą ramkę miałem którą moglem zoomować, przesuwać, odczytać szerokości impulsów itp. To nie był RC5, były szerokie impulsy startowe, potem kod przycisku i zanegowany kod przycisku. Nie pamiętam modelu tego HP'ka ale fajnie by było go mieć :)
Reply to
Irokez

Yyyy... byłem do tej pory przekonany, że Marek S. to Marek z Rybnika, który był już u mnie... Patrz jak się można pomylić. O ile oferta pożyczenia nieważna, o tyle moja opinia o nim nadal jak najbardziej. :)

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek.N.

Użytkownik "rry" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q1ga1b$k98$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

W dniu 13.01.2019 o 13:41, Zbych pisze:

52 lata na emeryturze? Fju-fju pogratulować wieku!