Jaki operator do transmisji GPRS ? - Page 2

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

W tym przypadku owszem, kazal, ale nie daje, tylko sprzedaje, i
okresla z gory co kaze.
Potem co prawda ustawa sie zmienia i cos tam nakazuje, ale to z reguly
drobiazgi sa .. choc roamingi Unia nakazala przyciac :-)

Bo wtedy zarobi na LTE w Plusie :-)

Ale tez kosztuja klienta jednorazowo. Poklnie, poklnie, ale zalatwi.
I bedzie uzywal, za darmo, a firma ma zarabiac :-)

To sie odwola, pojdzie do sadu, wyrok zapadnie za rok, a wtedy bedzie
juz sam chcial ulatwic :-)

Przynosi, przez platny dostep, szczegolnie jak sie ma drugiego
operatora,  :-)

Mysle ze bez problemu mozna wysycic ... a moze sie myle, to jest 50MHz
pasma, gdyby z tego wycisneli 100Mb/s, to moze byc jakis limit
klientow na BTS .. ale tu ze 400 wychodzi ... i tylko 80 bezplatnie ..

Ale firma powinna poodatek od darowizny zaplacic :-)
A Aero2 chyba VAT :-)

J.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Nie sprzedaje, tylko daje, a potem każe płacić.

Przycinała, przycinała, aż przedwczoraj przycięła do zera. I bardzo dobrze.

A jak się zablokuje torrenty, to zarobi Kazik i ci z Holywood.

Jak nie będzie mógł uzywać, to będzie skarżył do UKE.

A w międzyczasie może zostać pominięty w jakimś przetargu na nowe
częstotliwości.

Na rynku z dużym nadmiarem podaży nad popytem tego tak liczyć się nie da.
Ja na przykład mam, a BTSów nie zapycham. Podobnie jest z ofertami na
telefonię -- wreszcie można dawać za małe pieniądze abonamenty bez limitu
na rozmowy, bo wiadomo, że takich gadatliwych, co do nich trzeba dokładać
są promile. A na pozostałych sie zarabia.

Ludzie biora na firmy, ich trzeba pytać, czy jakiś urząd się czepił.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

No nie wiem czy od strony formalnej masz racje, ale mniejsza o to

No coz, mam mieszane uczucia.
1) co bys powiedzial gdyby tak ustawa okreslono ci zarobki. Na
mniejsze. Albo ustalono ceny produktow/uslug, czy co tam robisz we
wlasnej dzialalnosci.

2) te stare roamingi byly zdrowo zawyzone, wiec tu unie popieralem,

3) ale z Estonii do Gibraltaru jest ze 4000 km, a swiatlowody nie sa
za darmo. No chyba ze UE do lacz doplaci :-)

i Cyfrowy Polsat na MTV :-)

Alez moze uzywac. Wpisze kod z obrazka i moze :-)

W dodatku nie wiadomo czemu UKE samo napisalo ze sesja ma trwac
godzine, wiec o co chodzi ? :-)

po pierwsze - jako zwyciazca poprzedniego i tak ma mniejsze szanse, po
drugie - wzrastaja wtedy szanse plusa na wygranie, po trzecie ...
skoro decyzja nieprawomocna, to podstaw do pominiecia nie ma,
zaprostestuje i zadnego przetargu nie bedzie.
A Solorz sie tylko ucieszy - on juz swoje LTE ma, spowolnienie
konkurencji o rok to czysty prezent :-)

Ty nie zapychasz, ale inni uzywaja. Jak nie facebook, to youtube czy
inne filmy. A nawet voip moze dociazyc.
IMO nie bedzie problemu ze znalezieniem osiedla/szkoly/osrodka
wczasowego, a nawet i wiekszej wsi, zeby sie setka uzytkownikow
znalazla.

Poczekamy, zobaczymy. Moze sie okazac ze gadatliwi gadaja, a mniej
gadatliwi ... szukaja tanszej oferty :-)

Ewentualnie bedzie tak jak na u siebie Pszemol - 10GB internetu
kosztuje 50$, a inne uslugi sa za darmo. Jak sie przeliczy na
transmisje, to sie nie ma co dziwic - on juz zaplacil za wszystko.
Ale komputera podlaczyc nie moze, za to dodatkowa oplata :-)

Bo z 20zl/mc operatorzy nie wyzyja ... a moze jednak ?

Urzad ma 5 lat :-)

J.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Przecież moje rozmowy (do tego samego miasta) też często idą przez
całą Europę, a może nawet czasem Amerykę lub Azję. W praktyce, to ten
światłowód jest już za darmo. A w dodatku cały czas stoi pusty, nie ma
go czym zapchać. Dopłaciła do niego nie UE, tylko my z własnej kieszeni.
Kiedyś telefonia kosztowała dużo, bo trzeba było inwestować. Ale teraz
już w zasadzie wszystko zbudowane i kasy aż tyle nie potrzeba.

Telekomunikacja to taka dziedzina, o której zwykli ludzie nie mają pojęcia.
A już zwłaszcza nie wiedzą ile co może kosztować (i dlaczego przeważnie
nic). Dlatego skłonni są potulnie płacić sto razy więcej niż coś jest warte.
Z drugiej strony, ze względu na tzw. dobra ograniczone (częstotliwości,
numeracja), potrzebny jest regulator, a czasem ograniczenie liczby podmiotów
działających na rynku. No i -- niestety -- ten regulator czasem musi przejąć
rolę rynku i ustalić ceny. Tu akurat to działa.

Pisze różne pierepały ze znakowego terminala do Usenetu. Więc nie może.

Pewnie o to, żeby nie ciągnąć godzinami jednej wielkiej rzeczy. Wiem,
że to nie jest znacząca przeszkoda, ale takie złudzenie pewnie było.
Tak jak złudzenie, że zrywanie sesji w neostradzie co 24 godziny
(robią to jeszcze?) to dobry ruch w walce z P.T. klientami T.P.

Skoro w takim Red Bullu każdemu dają nielimitowany dostęp do youtube
i faceboka (do tych Stanów, to panie przeszło dziesięć tysięcy kilometrów,
a światłowód nie za darmo), to znaczy, że nie ma problemu z zapychaniem.

Te nielimitowane, to chyba w ogóle najtańsze są teraz (słabo się do
szukania przykładam).

Ustaliła się stawka około trzech dych. Chyba będą musieli za to wyżyć.

"Jestem Wojtek i też mam 5 lat".

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Ale to chyba voip.
Krajowe, owszem, moze sie zdarzyc ze z Wroclawia do Opola idzie przez
Warszawe, a moze nawet z Opola do Opola przez stolice, ale to wybor
operatorow - widac tak taniej, niz pare km interfejsu zrobic ..

Ale splacac kredyty trzeba :-)
Czy nie trzeba inwestowac ... no nie wiem, w swiatlowody moze i juz
nie. Ale czy zapotrzebowanie nie rosnie ?
Fakt, ostatnio sprawdzalem speedtestem, 95Mb/s z Wrocka do Warszawy
mnie zaskoczylo.

Tak znow nic to nie. Swiatlowod najtanszy moze i kosztuje grosze za
metr, ale najtanszego sie klasc nie oplaca. Swiatlowod wielowloknowy,
rura "kanalizacyjna", ulozenie - i 350km robi sie dosc drogie. A
przeciez trzeba studzienki, stacje wzmacniajace, urzadzenia ..

W sytuacji gdy minuta w kraju kosztuje np 40gr, minuta w Niemczech
podobnie, rozmowa MN w dobrej ofercie tez 40 gr, a za roaming chca
5zl/min - to oczywiscie tez uwazam ze dziala.
W sytuacji gdy mowia ze transmisja przez cala Europe ma byc za darmo,
to juz niekoniecznie uwazam to za sluszne.

Robia. Dla lepszych klientow TP ma lepsze oferty - ostatnio to mnie
chyba co tydzien namawiaja na Internet DSL.
A ja zlosliwie pytam, "lepszy internet ? To neostrada jest gorsza ? A
w czym ?" :-)

No, ale za darmowe sms chca 10 zl. Rozmowy za darmo, a za sms trzeba
placic, czyz to nie paranoja ?

A swoja droga to co piszesz to ciekawe. Fejs, NK, youtube ... czyzby
te serwisy placily operatorom, albo oferowaly np lacza za darmo, czy
podstawianie wlasnych reklam ? Bo nawet jesli z USA jest za darmo, to
transmija zasoby sieci operatora pochlania.
Mozliwe ze YT na ekraniku telefonu znacznie mniej.

A, i jeszcze drobiazg
"11. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej zakazane jest
wykorzystanie telefonu komórkowego jako modem podłączony do komputera
(tzw. tethering). W przypadku wykrycia takiego działania przez
Operatora, Operator zastrzega sobie prawo do nieodwołalnego wyłączenia
Abonentowi pakietu danych ?Smartfon?."

Mniej wiecej tak, ale jak ktos ma za 29 no limit, a gada z natury
malo, to szuka oferty za 15 z limitem :-)

No fakt - Plus sie chwali ARPU 39zl ostatnio, to 29 bez telefonu moze
byc calkiem normalne. Albo utrzymaja 39 sprzedajac telefony na raty.

Jak przyjda kiedys z kontrola, to nie bedzie ci do smiechu :-)

J.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Takie złośliwe działania stosują prawie wszystkie urzędy w Polsce :)

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Nie tylko złośliwe, ale autozłośliwe i idiotyczne same w sobie. Kilka
miesięcy temu musiałem coś załatwić w urzędzie dzielnicowym. Odesłali
mnie do okienka obok po jakieś zaświadczenie. Poszło sprawnie, bo tam
komputery mają, więc od razu wydrukowali. Wracam, a urzędniczka spisuje
coś z tego papierka do swojego komputera (w tej samej sieci przecież),
po czym drukuje nowy kwit, spina razem z tamtym i wkłada do archiwum.
A dla mnie drukuje kolejną kartkę (która przecież nie mnie potrzebna
ku ozdobie, tylko dla zadowolenia innego biurokraty). Ech, co byśmy
zrobili bez Ministerstwa Głupich Kroków.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

ZTCW to w KPA jest przepis mówiący, że w tej sytuacji to oni sami
powinni ruszyć tyłek i sami powinni ten dokument sobie przynieść.

--
Pozdr.
Michał

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Może i jest. Ale obawiam się, że mogliby wpaść na pomysł, że oni to
prześlą poleconym. A ja będę czekał dwa tygodnie.

Podwładny powinien przed obliczem przełożonego mieć wygląd lichy
i durnowaty tak, by swoim pojmowaniem istoty sprawy nie peszył
Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Nawet mój modem sam wznawia, fakt, trochę się ślimaczy, ale popychać nie
muszę.

Coś mi się zdaje, że jakby to weszło, to by się chryja zrobiła, jak z
NC+...

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

To kolejny dobry powód żeby tego nie robić. W tej chwili wszyscy już
zdążyli zapomnieć, że istnieje coś takiego jak Aero2, że mają kartę,
a nawet czasem z niej korzystają. Ale niech no tylko coś się przy tym
pozmienia, to zaraz zrobi się głośno i nowi przyjdą do darmodajni.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

A dlaczego by mieli wprowadzić i po co?

Z kronikarskiego obowiązku przypomnę, że kiedyś coś takiego było
w neostradzie. Może nie captcha, ale wymyslili sobie, że trzeba
za każdym razem po połączeniu modemu wejść na intranetową stronę
(o adresie IP w rodzaju 10.0.0.1) i tam wpisać login i hasło.
Dopiero wtedy otwierał się dostęp do internetu.

To było w czasach, gdy wszystkich abonentów neostrady w Polsce
mieli może kilkudziesięciu. Ja im wtedy zrobiłem dziką awanturę,
że sobie takich durnot nie życzę (mówiłem im nawet, że nie mam
przeglądarki, więc nie mam gdzie tych głupot wpisywać). Trwało
to kilka dni, wydzwaniał do mnie zam pan dyrektor od wdrażania
neostrady, parę razy prosił o kilka godzin cierpliwośći, bo musi
to skonsultować "z Francją". No i w końcu odpuścili i zrobili tak,
jak jest do tej pory. I niech mi ktoś teraz powie, że z awantur
nikt nie ma zadnego pożytku.

--
Jarek (dowody wdzięczności proszę kłaść na parapecie)

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Klasyczny przykład czegoś pośredniego między więziennym "pucowaniem się", a
powiedzeniem "gdy wół pierdzi, stodoła słucha". :)

Może zajarzyli, że nie Ty jeden będziesz taki uparty? Ale w sumie i tak
ciesz się, że nie musiałeś tego robić przez każdą zmianą protokołu, przed
łączeniem z każdą nową stroną, itd :)
Jak wprowadzili Neo, w jednej z opcji były chyba nawet podobne ceny i sporo
większa prędkość. Ale to, co wyczyniali z Neo spowodowało, że do prawie
końca 2005 roku zostałem przy swoim SDI, które w ostatnich latach działania
było u mnie absolutnie niezawodne. Od razu przeskoczyłem do UPC, przez ok.
chyba miesiąc miałem i SDI i UPC, co pozwoliło mi na kilka ciekawych prób :)
Jak zdawałem swój numer i SDI, pani szczerze się dziwiła, oj, dziwiła, że
miałem i SDI, i plan socjalny :) Nie wiedziała pewnego szczegółu, z jakim to
SDI pozyskałem... :)

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Może też odwrotnie -- zakładają, że klienci nie wiedzą i nie rozumieją co
jest w umowie, więc można ich dowolnie wykolegować. Większość kilentów, a
mozna nawet założyć, że wszystkich. Ja miałem wpisany w umowie (długopisem)
numer IP łącza, a oni nagle bez aneksu chcieli go zmienic na dynamiczy
i jakieś logowanie. Podejrzewam (oni chyba też tak mysleli), że nikt
z abonentów nie wiedział dokładnie o co w tych numerkach chodzi. Ale pech
chciał, że jeden taki im się trafił. Teraz podobnie było z Netią -- też
jakiś mądry inaczej popsuł wszystkim kientom łącza, też była awantura, też
oparła się o prezesów zarządu, też dopiero wtedy dało się sprawę odkręcić.
I też się dziwowali, ze "nikomu nie przeszkadzało, tylko panu jednemu".

W ogóle nie musiałem. Przetrzymałem te kilka dni aż nie przywrócą stanu
do zgornego z umową, a następnie kazałem wypłacić odszkodowanie za okres
braku dostępu.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
http://www.spidersweb.pl/2013/05/darmowy-internet-aero2.html

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

"Poprosiliśmy Biuro Prasowe Aero2 o komentarz w tej sprawie, czekamy
na odpowiedź." -- to było równo miesiąc temu. I chyba długo se jeszcze
poczekają. Ja będąc na miejscu rzecznika, na coś takiego (żródło wł.)
bym wcale nie reagował.

Aż jej doniosły żołędzie
Że koncert się nie odbędzie
Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

GPRS to jest mniej więcej w całej Polsce, LTE to trzeba ze świecą szukać
i to bardzo uważnie, dodatkowo BDI nie schodzi na wolniejsze standardy,
jest LTE albo nie ma nic.

Andrzej

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Mój modem jest WCDMA900, roaming w Plusie. Ani śladu LTE (droższe mają), a
chodzi.

Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
Hello Andrzej,

Myślę, że się mylisz - jak przełączę modem z LTE na UMTS, to mam
dostęp z Aero 2 właśnie:
http://www.speedtest.net/result/2524584295.png
LTE zawsze jako Polkomtel się melduje.

 RoMan
Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?

Jak to zrobiłeś, że masz więcej, niż 512kbps DL ? "Przyspieszony" internet?

A to nie jest po prostu roaming tamże, skoro nie wszędzie (Aero2) mają sieć?
Jak ustawiałem profil, to mi zameldowało, że jest połączenie, ale w roamingu
Plusa. Ale po chwilowej krępacji puściłem to dalej (Huawei E3131, WCDMA900,
no tak, to nie LTE) i pięknie załapało, stworzenie profilu było formalnością
(bez tego odmawiało łaczenia), nic nie zmieniałem, zapisałem wartości
domyślne i poszło.