Jaki multimetr - Page 3

Re: Jaki multimetr

KrĂłtkofalowcom i innym radiowcom, anteniarzom.

Artur(m)

Re: Jaki multimetr
Hello Mario,

Dla zakresu 100ÂľF

Dla zakresu 100H

Dla kogoś, kto mierzy w podanych zakresach takie rozdzielczości nie są
niczym dziwnym. Są nawet podejrzanie za dobre.

Re: Jaki multimetr

Co z tego, że rozdzielczość jest duża jak dokładność mała?
dla pojemności ±3,0%rdg + 5dgt
dla indukcyjności 3%rdg + 5dgt (do 20H)
        5%rdg + 5dgt (do 50H)
        10%rdg+5dgt (do 100H)

Mam wrażenie, że producent wcisnął pomiary tych wielkości na sztukę,
żeby były.

Re: Jaki multimetr

Zerknąłem do manuala u producenta. Jest tylko zakres 100uF i 100H.
A szkoda bo miernik wydaje się ciekawy, ale przydałby mi się pomiar np z
rozdzielczością 1uH i 1pF bo w najbliższym czasie będę musiał coś kupić.

Re: Jaki multimetr
kupić.

Wspominałem wcześniej o tym mierniku, mam go, istotnie pomiar C i L jest
raczej bezużyteczny (dlatego go nie polecałem wątkotwórcy), ale gdybym
tego potrzebował to i tak kupiłbym mostek RLC, tego nie mierzy się w
polu (w moim przypadku), żebym musiał mieć to w multimetrze.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Mam sfatygowany AX-588 pomiarem L i C. Rozdzielczość 1uH przydaje się
przy pracach z drobnymi dławikami albo do sprawdzenia transformatorków w
przetwornicach. Pomiar pojemności  z rozdzielczością 10pF trochę za
słaby ale i tak się przydaje gdyż mam coraz częściej do czynienia z SMD
i nie ma na nich napisów a miernik mierzy dość poprawnie kondensatorki
wlutowane w układ. Przyzwyczaiłem się, że mam to w multimetrze. Nie
bardzo chcę zastawiać sobie biurko stacjonarnymi miernikami, mostkami itp.

Re: Jaki multimetr

wiesz, może komuś się przydaje, ja poddaję pod rozwagę dla autora wątku
alternatywę,
dla kogoś minusem może być brak pomiaru hfe tranzystorów,

brat

Site Timeline