Jaki grot do lutownicy transformatorowej ?

Jakie groty sa lepsze dla zwyklych lutownic transformatorowych ? Miedziane CU czy srebrzone AG ?

Fantom

Reply to
Fantom

Dnia Mon, 9 Jan 2012 20:08:29 +0100, Fantom napisał(a):

Miedziane CU

Reply to
Jacek Maciejewski

W dniu 2012-01-09 20:08, Fantom pisze:

Wszystko jedno. Warstwa srebra rozpuści się po dwóch lutowaniach.

Tester

Reply to
Tester

[...]

Tester pisze:

Jak lutujesz złocone kable audiofilskie to wymieniasz grot. Ale wtedy to i tak lepiej jest mieć z czystego srebra (na pewno lut się nie przegrzeje).

Reply to
bratsiostry

Fantom snipped-for-privacy@skasujto.poczta.onet.pl> napisał(a):

miedziany rdzen + zelazna powloka ale takich nie produkuja dla tych lutownic:(

jesli ten uzytkownik

by powloke zelazna na taki miedziany rdzen to zywotnosc takiego grota wzrosnie ponad 100 krotnie, ale ze transformatorowka jest przeznaczona do pracy dorywczej to nikt sie takimi rzeczami nie zajmuje

Reply to
nenik

W dniu 2012-01-09 22:56, nenik pisze:

Produkują, przejdź się do Castoramy.

Pozdrawiam, P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Fantom snipped-for-privacy@skasujto.poczta.onet.pl> napisał(a):

Kupione dawno temu na Wolumenie: Końcówka "U" wygięta z 1cm stalowego drutu z dospawanymi czołowo dwoma kawałkami po ok 5cm mosiężnego drutu przeżyła już z 1000 miedzianych grotów i wciąż ma się dobrze.

Reply to
Wmak

Użytkownik nenik napisał:

A po cholerę miedziany rdzeń? Przecież ten grot nie przenosi centymetrami ciepła, on je wytwarza na miejscu - zatem spokojnie drut może być po prostu żelazny bez cudowania z żelazowaną miedzią jak to trzeba w klasycznych lutownicach oporowych robić.

Użytkownik Tester napisał:

A rdzeń miedziany po kilkunastu kolejnych.

identifikator: 20110701

W dniu 2012-01-10 12:52, J.F pisze:

Trzeba tuningować :)

Reply to
PeJot
Reply to
identifikator: 20110701

Fantom snipped-for-privacy@skasujto.poczta.onet.pl> napisał(a):

Jak kupowałem ostatnio marketową lutownicę transformatorową za naście złotych ( bliżej dziesięciu niż dwudziestu) to patrzyłem czy jak przetrzyma grota co do niej dali da się zainstalować zrobiony z drutu miedzianego. Bo 6 sztuk grotów do niej kosztuje połowę jej ceny. Groty nie są z miedzi ani z możliwego do zidentyfikowania metalu. Są bardzo twarde ( nie miedz ani mosiądz), doskonale się pobielają ( nie nierdzewka ani kwasówka). Generalnie chgw co to jest. Nie lutowałem zbyt dużo nową lutownicą. Ale ze dwa miedziane groty musiałbym wymienić. A oryginalny jak nowy. Pisali o problemie z grotem w pionie. Też mi to przeszkadzało. Zgiąłem tak jednego chińskiego że mam w poziomie. marketowe groty mają jeszcze jedną zaletę. Są twarde i można w czasie lutowanie docisnąć i się nie krzywią. Tam lutowania. W tworzywie dziury nim wytapiałem. Warto spróbować czy do innej lutownicy niż ta co mam da się założyć i będzie grzało. W starej polskiej może być problem bo gówniane przykręcanie śrubkami może nie zadziałać.

Reply to
kogutek