Jaki dekoder do starego telewizora? - Page 2

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Matko boska...
To juz lepiej idz w strone swiatla, znaczy do zrodla:
http://forum.emitel.pl/

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Przeczytam to uważnie.

Czy dobrze mi się wydaje, że korzystając z telewizji
kablowej nie muszę się martwić tym czy dekoder
jest odpowiedni do odbioru w mieście czy poza?

Rozumiem także, że w przypadku starego telewizora
dekoder trzeba kupić niezależnie od tego czy odbiera
się TV z kabla czy z anteny.

Zdaję sobie sprawę z tego, że powyższe "stwierdzenia"
mogą śmieszyć fachowców, ale ja naprawdę się na  tym
nie znam. :-(

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Mi się wydaje, że korzystając z TV kablowej można w ogóle nie kupować
dekodera. To chyba oni dekodują i wrzucają w formie standardowej. Ale ja nie
mam kablowej więc tylko wydaje mi się.
P.G.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Jest dokładnie tak jak piszesz. Zwykły sygnał TV, analogowy.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Chwileczkę, chciałbym to dobrze zrozumieć.
W budynku jest TV kablowa UPC.
Ja mam stary TV, mój sąsiad (przykładowy) ma najnowszy telewizor.
Mamy taki sam abonament.
Do tej pory, a dokładnie do 18 marca, odbieraliśmy taki sam sygnał
analogowy.
Jaki sygnał będzie nadawany w TV kablowej UPC od 19 marca?
I jeszcze pytania:
Na moim starym telewizorze bez dekodera:
a) nie będzie w ogóle obrazu?
b) będzie obraz "analogowy"?
Na najnowszym telewizorze sąsiada:
a) będzie obraz "analogowy"?
b) będzie obraz "cyfrowy"?

Wiem, że pewnie takie pojęcie jak obraz analogowy lub cyfrowy
w ogóle nie jest stosowane, ale przecież wiecie o co mi chodzi.

Bardzo proszę o wyjaśnienie.
No i jaka konkluzja - czy muszę kupić dekoder czy nie?

Nic nie napisali. Jakoś mnie to nie dziwi.

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Jedyne absolutnie pewne co ja mogę stwierdzić to:
- mając stary telewizor na pewno nie będziesz miał obrazu "cyfrowego" (w
sensie jego zalet), nawet jak kupisz dekoder.

Wady obrazu cyfrowego to już pewnie masz od dawna.

Mniej pewne, ale prawie pewne:
- nadal będziesz mógł oglądać te wszystkie programy (no może jakimś cudem
prawie wszystkie), które oglądasz do tej pory.

Jeśli oprócz programów w formie analogowej UPC wrzuci w kabel multipleksy to
bez dekodera nie będziesz mógł oglądać programów z multipleksów, ale być
może te programy już są w Twoim kablu w formie analogowej i pewnie nadal
będą.

Nie mam UPC to nie wiem. Tylko oni wiedzą, co wrzucą w kabel, kiedy i za
ile.

Moim zdaniem nie musisz.
Zapytałem, bo napisałeś, o dekoderze za 1zł - rozumiałem, że jakąś ofertę Ci
złożyli no i tam musiała być jakaś argumentacja dlaczego masz kupić ten
dekoder.

Oddalam się od komputera do 17.03 więc już nic nie pomogę, ale sądzę, że
inni wiedzą znacznie więcej.
P.G.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
e kupować
Ale ja

Mam też UPC. UPC puszcza kablem sygnał analogowy i cyfrowy.
Do programów puszczanych sygnałem analogowym, nie musisz
mieć żadnego dekodera. Kabel wpinasz do telewizora i cieszysz
się oglądaniem telewizji do momentu aż  UPC nie skończy
nadawania sygnału analogowego.
Bo do oglądania programów z sygnału cyfrowego z kablówki musisz mie
dekoder od UPC.
Tutaj możesz poczytać więcej:
http://forum.mediaswiat.pl/viewforum.php?f=7&sid37%af6366337d730f4a2063
25704a6673

pytajacy
www.e-tronix.eu

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
Dziękuję za odpowiedzi.

Rozumiem, że UPC nie skończy nadawania sygnału analogowego
18 marca, tylko później i z odpowiednim wyprzedzeniem o tym
poinformuje.

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Raczej nie powinni wyłączyć. Najlepiej zadzwoń na infolinie UPC i
zapytaj ich
do kiedy zamierzają nadawać programy sygnałem analogowym.
Albo spytaj na forum w linku który ci podałem, może tam ktoś
bedzie wiedział na ten temat.

pytajacy

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Nie wyłączą. Już niejeden raz widziałem informację.
Zresztą, trąbią o tym w "rządowych" komunikatach - to zależy od danego
operatora.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Czyli nadal będziesz mógł oglądać programy z kablówki na analogowym TV.
Bez dekodera.
Dekoder DVB-T jest Ci potrzebny do odbioru kanałów nadawanych w ramach
tzw. multipleksów naziemnych. Obowiązek wyłączenia nadawania analogowego
dotyczy wyłącznie emisji naziemnej. Kablówek to nie dotyczy, no chyba że
Twoja podjęła taką decyzję np. celem zwiększenia zarobku.
Jeżeli już kablówka nadaje jakieś programy w wersji cyfrowej, to
wymagają dekodera DVB-C lub od razu telewizora z DVB-C. To nie to samo,
co DVB-T.
Najlepiej zapytaj swojego operatora. Tylko nie daj sobie wmówić, że
cyfrowo będzie lepiej, więcej itp. Pytaj wyraźnie - mam to i to, czy
nadal będzie działać?
Maciek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Taki, jak UPC nieraz już pisało/nadmieniało. Bez zmian.
Co dotąd chodziło, nadal chodzić będzie.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Ja na przykład używam Signal HD-507.
Odbiera doskonale (również programy HD),
nagrywa, ma timeshift, wyjścia HDMI i Euro.

JK

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Z telewizorem takim jak mój lub podobnym?

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Rodzaj telewizora nie ma absolutnie żadnego
znaczenia.
Jeśli masz wejście Euro, to będzie działał.

JK

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Kupiłem cabeltecha czy jakoś podobnie. 99 złotych. Później się
okazało ze w innym sklepie wtykany do gniazda euro kosztuje 80 złotych.
 Byłem trochę zawiedziony że dwie dychy przepłaciłem. Obydwa maj
ą euro i hdmi. Obydwa nagrywają i można tyle zaprogramować że prz
estałem ogarniać.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Ogolnie wieszkosc tunerow to tak naprawde to samo.
Ten sam sprzet, bardzo drobne zmiany w sofcie.
Placisz glownie za obudowe.

Fajnie jak tuner ma wejscie na internet (lan, wifi)
a jak mozesz wydac wiecej niz 100zl, to moze to:
https://www.hurt.com.pl/tv-box-measy-a5a,p11243.html

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

A jaki standard DVBT odbiera to urządzonko?
K.

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?
Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie wyjaśnienia
i przepraszam, że od razu nie napisałem o odbieraniu
przez kabel. Wydawało mi się, że TV kablowa należy
do TV naziemnej, w przeciwieństwie do satelitarnej.

Oczywiście na wszelki wypadek zadzwonię w poniedziałek
do UPC.

Dobrze, że przy okazji wyszło, że w przyszłości będę
potrzebował dekoder DVB-C, albo od razu telewizor
DVB-C, bo raczej z TV kablowej nie zrezygnuję. Będę
już wiedział co kupić.

Pozdrawiam
Antek

Re: Jaki dekoder do starego telewizora?

Obecnie sprawa z dekoderami w UPC wyglada tak, że tylko
będzie działał dekoder z UPC. Zaden inny nie zadziała.
No chyba że będą karty CI z UPC. Ale na dzień dzisiejszy
takich kart nie ma i nie ma mozliwości podłączenia innego
dekodera niż z UPC.

pytajacy

Site Timeline