jaki ARM7 + zewnętrzna pamięć

Właśnie zaczynam poszukiwania, zatem jednocześnie proszę o podpowiedź :

Potrzebny niedrogi ARM7, możliwie najszybszy (ale cena ważniejsza) , z obsługą LCD i możliwością podłączenia "jakiejś" zewnętrznej pamięci (program będzie mieć dużo grafiki, cholerycznie pamięciożernej).

Niby można by to dać na jakiejś karcie SD - ale wolałbym coś "lutowalnego" na stałe... jakiś flash dodatkowy czy coś takiego...

Mogę prosić o jakieś sugestie ?

Aha, no i dostępny "jednostkowo" co by był :)

Reply to
sundayman

A ta choleryczna grafika to multum obrazkow wymagajacych zapamietania czy szybki RAM na potrzeby przetwarzania ?

Moze sie jednak z SD przeprosic ? Przylutowac mozesz na stale :-)

multum obrazków, fragmentów GUI. Nie jakieś tam animacje, bo to przecież nie wyrobi... Po prostu GUI ma być pienkne, panie, kolorowe, no cacy :)

No tak, też o tym pomyślałem...ale bo ja wiem...

Jak tak patrze, to pasuje niby NXP LPC 2478 na przykład... No, bo może i dobrze by było coby obudowa nie BGA (tfu)...

Ale to jednakowoż krowa olbrzymia, a ja potrzebuję tylko ten LCD (też śliczny musi być, czyli TFT 7-8", graficzny rzecz jasna), do tego dotykowy, i w sumie to wszystko :) Jak będzie USB to już cud-miód (o ethernecie nie marzę nawet),

Na razie nie dotarłem do Atmeli...

Reply to
sundayman

W dniu 2010-08-17 20:11, sundayman pisze:

Seria LPC23xx ma na pokładzie USB i Eth. Można podpiąć pamięć ram równoległy. Z flaszką nie ma problemu bo podpinasz szeregowo. Oprócz BGA masz też też obudowy LQFP. Możesz na to wrzucić Freertosa z obsługą http. Chodzi na tym też ucLinux jeśli dasz odpowiednio duży Ram.

Reply to
Mario

Ale LPC23 nie mają drivera LCD... A tak jakoś mi się widzi, że lepiej co by był...

Znaczy pewnie z jakimś szeregowym, to ok, tylko się boję raz - o szybkość (nie chciałbym żeby mi się obrazek ładował pół roku) a dwa - coś nie widzę paneli LCD 5-7 cali z szeregowym wejście.

Bo to wszystko jeszcze musi być, wiecie, dostępne (u nas albo w UE) jakoś przewidywalnie...

hmmmm

Reply to
sundayman

W dniu 2010-08-17 19:20 sundayman napisał(a):

Flash? No to panie standardowo obecnie modny NAND Flash. Taniocha w przeliczeniu za GB, gadanie z kostką bardzo prostym interfejsem równoległym (8 lub 16 bitów i stroby), trzeba tylko łyknąć jakiś gotowy system plików pod NANDy równoważący zużycie pamięci i z ECC.

Prawie każda kość NAND Flash działa tak samo (dobra standaryzacja, jak za czasów starych NOR Flashy - CFI), można podłączyć nawet do AVRa tak że z ARMem też poradzisz sobie. Jedyny czasochłonny element to algorytm ECC, można go mieć w sofcie (tak robi np. Linux na ARM9) ale lepiej gdy procek ma wsparcie NAND Flashy i obliczania/korekcji ECC w sprzęcie.

Ile potrzebujesz tego MB / GB? Spojrzyj jakie NAND Flashe montuje Propox w modułach z AT91xxx - pewnie te kostki można łatwo kupić.

Reply to
Adam Dybkowski

hmmm, to warte przemyślenia... Muszem się zorientować.

Ile, to jeszcze sam nie wiem... Ale że GB to przesada :) Myślę, że parę MB wystarczy.

A tak w ogóle, to czy Atmel ma gdzieś na stronie taki fajny selektor jak NXP ? Bo jakby nie widzę...

Reply to
sundayman

W dniu 2010-08-18 00:11 sundayman napisał(a):

[...]

Dlaczego? Jakieśtam kolorowe animacje wstawisz bez kompresji i już lecą grube megabajty. Ile kosztuje karta pamięci 1GB? 10zł? No to samą kostkę NAND policz nawet za 2x tyle i tak wychodzi taanioo.

:-o A co to jest fajny selektor?

Reply to
Adam Dybkowski

no na przykład to :

|pp=[t=pfp,i=45994] chociaż ten, w którym grzebałem ostatnio był nawet fajniejszy, bo bardziej "skompresowany"

Reply to
sundayman

A nie lepiej kupić jakąś gotową tabliczkę 7" z WinCE na pokładzie? Chinczyki pewnie zrobią coś takiego dla Ciebie za $40-50/sztukę.

Reply to
Pszemol

W dniu 2010-08-23 15:36 Pszemol napisał(a):

A jak potrzeba w mniejszej ilości to i pierwsza z brzegu nawigacja z Biedronki po 199 zł wystarczy. Dotykowy, 7", Windows CE. A że ma odbiornik GPS? Trudno.

BTW: A Ty nie potrzebujesz po prostu gotowego urządzenia Chumby One?

Adam Dybkowski