Jaki akumulatorek siedzi w golarce Brauna?

Siadl mi akumulatorek w trymerze Brauna, chcialbym go wymienic, ale nie bardzo wiem na jaki.

Siedzi tam akumulatorek o rozmiarach paluszka opisany (na accu) jako "AFH", na obudowie golarki "NH-".

Zmierzylem napiecie - ladowany jest napieciem okolo 1.45V pradem <> 400mA. Akumulator luzem daje okolo 1.4V.

Podlaczylem tytulem eksperymentu paluszka NiMH

- golarka kreci sie ladnie, ale niestety prad ladowania skoczyl na okolo 1.2A. Czyby mniejszy opor wewnetrzy NiMH?

Poszperalem troche i widze, ze akumulatorow NH, cokolwiek to znaczy, jest sporo na rynku - chyba zbyt "sporo" bo nie znalazlem po prostu "paluszka".

Pytanko - wie ktos moze jaki to dokladnie typ akumulatorka (numer katalogowy czy cos)?

A moze moje obawy sa bezpodstawne i moge tam wsadzic NiMH bez obaw, ze cos zadymi?

Z gory dziekuje za pomoc.

Jakub Jewuła

Hmmm szperam dalej i widze, ze niektore akumulatory NiMH opisywane sa w katalogach jako NH-costam.

Bylby to zwykly NiMH? Co z pradem? Niech mnie ktos oswieci :)

Jakub Jewuła

Hehe widze, ze to problem ogolnoswiatowy:

Jakub Jewuła

ja do swojego starego Brauna (po 4 latach sluzby) wsadzilem zwykly NiCd, pochodzil nastepne 3 lata, po czym zmienilem golarke na nowszy model.Stara nadal dziala..

7 lat codziennego uzywania to i tak duzo
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Jak raz NiCD nie mam pod reka ;)

Ostatnia watpliwosc jest taka, czy wiekszy prad ladowania wynika z roznej charakterystyki akumulatorow NH (cokolwiek to jest) i NiMH, czy tez z tego, ze stary akumulator jest juz zajechany i wzrosl mu opor wewnetrzny???

Nie chcialbym mimo wszystko spalic ladowarki w golarce...

Jakub Jewuła

Greg(G.Kasprowicz) napisał(a):

ale powiedz, ze wymieniales elementy golace (typu: siateczka, nozytki, itp.), prawda?

Reply to
Psychik

sama siatke, 3 lub 4 x

Reply to