Jaka przetwornica

Bry,

Jaką przetwornicę zastosować (konieczna galwaniczna separacja) : Uwej = 330 - 370 V DC , Uwyj = 270 V DC, Imax = 0,5 A (zakładam ok 0,12 A ale zapas mile widziany).

Pozdrawiam G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Żadna, transformator, mostek i kondensator, a jak chcesz stabilizację to na BU.

Pozdrawiam Sebastian Tomczyk

Sebastian Tomczyk

Tylko gdzie kupic tranformator DC-DC?

Tomek

Reply to
Tom

Kurcze - obawiałem się takiej odpowiedzi.

No dobra - jakieś trafa mam, ale po wyprostowaniu jedno daje daje właśnie 360 V a drugie ze 400 V, więc przy pradzie 0,12 A - w ciepło pójdzie aż 12 W. Szkoda trochę bo przewijanie jest upierdliwe.

A jak się zapatrujecie na pomysł sterowania tranzystorem za pomocą jakiegoś PWM-a. Zda to egzamin jako zasilacz do prostego (SE) wzmacniacza na lampach ?

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz nabazgrał(a):

Idea jest taka:

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

I te 330-370 V DC!!! przejdzie przez transformator?

Pozdrawiam.

Reply to
Stasiek_T

Dwutranzystorowy forward sterowany UC3845 + IR2101. A transformator i dławik policzysz sobie tutaj:

Dzięki za pomoc :-)

Ale jeszcze jedno pytanie : Czy dławik na rdzeniu ze szczeliną ?

G.B.

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Przedwcześnie. Dwutranzystorowy forward się nie nadaje - za wysokie napięcia na wtórnym. Flyback daje za wysokie na pierwotnym. Użyj półmostka.

Albo proszkowym.

Na elektrodzie znalazłem wzór:

n = (U * 10^8)/(4*f*Bm*Qr) i to dość dokładnie zgadza się z parametrami transformatorów z zasilaczy do PC

Na podane przez RoMan'a stronie przy tym samym rdzeniu (przynajmniej jeżeli chodzi o wymiary) ilości zwojów są zdecydowanie większe i obawiam się czy zmieszczę uzwojenie. Czego się lepiej trzymać.

G.B.

na obliczanie ilości zwojów transformatora do Push Pull'a

Reply to
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Na podanej przez RoMana stronie, dotyczącej dwutranzystorowego forwarda, ilości zwojów są poprawne. Natomiast na stronie dotyczącej półmostka, liczby zwojów są zawyżone dwukrotnie. Nie mam pojęcia dlaczego. Ten błąd ma lata i przez lata nie został poprawiony.

Rozsądku.

RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

Jeszcze raz dzięki