Jaka przetwornica

Bry,

Jaką przetwornicę zastosować (konieczna galwaniczna separacja) :
Uwej = 330 - 370 V DC ,
Uwyj = 270 V DC,
Imax = 0,5 A (zakładam ok  0,12 A ale zapas mile widziany).

Pozdrawiam
G.B.

Re: Jaka przetwornica

AF%adna, transformator, mostek i kondensator, a jak chcesz stabilizacjEA%
to na BU.

Pozdrawiam
Sebastian Tomczyk
http://www.stelektronik.pl /

Re: Jaka przetwornica

Tylko gdzie kupic tranformator DC-DC?

Tomek

Re: Jaka przetwornica

Kurcze - obawiałem się takiej odpowiedzi.

No dobra - jakieś trafa mam, ale po wyprostowaniu jedno daje daje
właśnie 360 V a drugie ze 400 V, więc przy pradzie 0,12 A - w ciepło
pójdzie aż 12 W. Szkoda trochę bo przewijanie jest upierdliwe.

A jak się zapatrujecie na pomysł sterowania tranzystorem za pomocą
jakiegoś PWM-a. Zda to egzamin jako zasilacz do prostego (SE)
wzmacniacza na lampach ?

G.B.

Re: Jaka przetwornica
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz nabazgrał(a):

Idea jest taka:

http://tiny.pl/hqldt

G.B.

Re: Jaka przetwornica

I te 330-370 V DC!!! przejdzie przez transformator?

Pozdrawiam.

--
Stasiek_T

Re: Jaka przetwornica
Hello Grzegorz,

Dwutranzystorowy forward sterowany UC3845 + IR2101. A transformator i
dławik policzysz sobie tutaj:
http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/hdw_smps_e.html

Re: Jaka przetwornica
http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/hdw_smps_e.html

Dzięki za pomoc :-)

Ale jeszcze jedno pytanie :
Czy dławik na rdzeniu ze szczeliną ?

G.B.

Re: Jaka przetwornica
Hello Grzegorz,

http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/hdw_smps_e.html

Przedwcześnie. Dwutranzystorowy forward się nie nadaje - za wysokie
napięcia na wtórnym. Flyback daje za wysokie na pierwotnym. Użyj
półmostka.

Albo proszkowym.

Re: Jaka przetwornica

Na elektrodzie znalazłem wzór:

n = (U * 10^8)/(4*f*Bm*Qr) i to dość dokładnie zgadza się z parametrami
transformatorów z zasilaczy do PC

Na podane przez RoMan'a stronie przy tym samym rdzeniu (przynajmniej
jeżeli chodzi o wymiary) ilości zwojów są zdecydowanie większe i obawiam
się czy zmieszczę uzwojenie.
Czego się lepiej trzymać.

G.B.

  na obliczanie ilości zwojów transformatora do Push Pull'a

Re: Jaka przetwornica
Hello Grzegorz,

Na podanej przez RoMana stronie, dotyczącej dwutranzystorowego
forwarda, ilości zwojów są poprawne. Natomiast na stronie dotyczącej
półmostka, liczby zwojów są zawyżone dwukrotnie. Nie mam pojęcia
dlaczego. Ten błąd ma lata i przez lata nie został poprawiony.

Rozsądku.

Re: Jaka przetwornica
RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

Jeszcze raz dzięki