jaka płyta z arm

Witam!
Poszukuję _taniej_ płyty z ARMem, który ma MMU (chcę Linuxa na tym
postawić) i USB host. Mile widziany także ethernet, ale ewentualnie mogę
podłączyć zewnętrzny. Z powodu MMU nie mogę zejść poniżej ARM9, prawda?
Z tego co patrzyłem, takie płyty chodzą po 500zł minimum. Znacie jakieś
tańsze alternatywy?
A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem,
do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

Pozdrawiam!

Re: jaka płyta z arm

ja sie dolaczam do p.w. pytania i dodam drugie, jakie zasilanie awaryjne
tzn jaki UPS do takiego ARM, ktory pobiera kilka watow? przeciez nie
bede instalowal UPS APC, ktorego sam uklad przelaczajacy zuzywac cos
okolo 4W

Re: jaka płyta z arm

Zdefiniuj co to znaczy tanie (100zł, 1000zł?).

mmnet1001/1002
http://www.propox.com/products/t_232.html
http://www.propox.com/products/t_231.html

SAM9-L9260
http://www.olimex.com/dev/sam9-L9260.html

http://bryndza.boff.pl/index.php?dz=proj&id=armputer210

PCB chyba nie jest opublikowane

Re: jaka płyta z arm

Tu jest płyta z LCD 3.5":
http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath86%&products_id24%8
bez LCD pewnie będzie taniej.

Dwie warstwy przy takim projekcie nie mają sensu.

Re: jaka płyta z arm

http://tinyurl.com/yghtsq8

:D

Re: jaka płyta z arm

A co tam za ARM siedzi?

Re: jaka płyta z arm

Tutaj jest info
http://ar7-firmware.berlios.de /

Re: jaka płyta z arm

Polecam mmNet1002 z Propoxu. Ma domyślnie wgranego Linuxa (OpenWRT).

BTW: A gdybyś wymagał nieco wyższej wydajności (procek 600MHz zamiast
200MHz a do tego sprzętowe dekodowanie video) - to BeagleBoard. Za $150
ta płytka wyciąga niesamowite rzeczy (w tym wyjście DVI na monitor).
Linux też jest.

Re: jaka płyta z arm

w EP 02/2009 publikowany był mój projekt oparty na AT91RM9200: host USB,
karta SD, ethernet na STE100P, wyprowadzenia I/O. Schematy , BRD i soft
dostępne są za darmo na:

http://www.blackmesaeast.com.pl/projects/electronics/sarge-single-board-computer /

dołączone były także do płyt w EP 02/2009.
Przy montażu samodzielnym pewnie wyszło by w okolicy 200-300PLN zależnie
od tego skąd weźmiesz części.

Oczywiście pytanie jakiej mocy potrzebujesz, ten ARM to około 200MIPS.

Pozdrawiam,
McGregor

Re: jaka płyta z arm

http://www.blackmesaeast.com.pl/projects/electronics/sarge-single-board-computer /

Coś drogo. W Propoxie gotowiec mmNet1002 (podobnie wyposażony, też
200MHz, ma 1GB Flasha i 64MB RAMu) kosztuje 289 zł, podejrzewałem że
samoróbka powinna wyjść chociaż ze 100 zł taniej.

Re: jaka płyta z arm

Prezentowane ceny są cenami NETTO, 289 x 1.22 = 352 zl brutto

Re: jaka płyta z arm

U, to mocno zdrożało. W zeszłym roku kupowaliśmy do firmy mmNet1002 i
wychodziło poniżej 300 zł. :-o

Re: jaka płyta z arm

moze maja blad na stronie, albo ja cos zle wyczytalem? ale jak byk na
dole strony pisze, ze ceny netto ...

Re: jaka płyta z arm

Tak, w Propoxie od zawsze pokazywali w internecie ceny netto.
Zdrożało widocznie (zapłaciliśmy 200 coś brutto za mmNet1002 w 2009 roku).

Re: jaka płyta z arm

No , cóż tak to wygląda detal w polskich realiach gdy sciągasz części z
kilku sklepów i dochodzą do tego koszty przesyłek. Zmontowałem 3 takie
maszynki w trakcie prac nad projektem - tak się złożyło że za każdą
sztukę zabierałem się osobno i nie mogłem połączyć kosztów przesyłek.
Nie twierdze, że się nie da taniej - jeśli ktoś ma dobre źródło części i
jest w stanie kupić je wszystkie w jednym miejscu (mi się nie udało). Po
za tym nie wspomniałem ale ostatni model zmontowałem rok temu, więc
dzisiaj może wyjdzie taniej. Ja ze swojej strony mogę zaoferować pomoc
przy odpalaniu, do niczego nie zmuszam :)

Pozdrawiam,
McGregor

Re: jaka płyta z arm
Dzięki za wszystkie propozycje. Waham się pomiędzy MMnet1002 a projektem
MCGregora.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - JTAG. Widziałem schemat prostego
programatora na LPT. Jest jakaś wersja na USB do samodzielnego montażu?

Pozdrawiam!

Re: jaka płyta z arm
ColdFire przemówił ludzkim głosem:

Jak już będziesz miał linuksa na tej płycie, to jtag średnio ci się
przyda. Rzuć okiem na to:

http://www.ethernut.de/en/hardware/turtelizer/index.html

Re: jaka płyta z arm

Kup dowolny gotowiec oparty o FT2232 - będzie działać bezproblemowo
m.in. z OpenOCD a cenowo wyjdzie podobnie do samoróbki. Ale jeżeli
chcesz w tej płytce (mmNet1002) zostawić Linuxa, właściwie to JTAG nie
jest do niczego potrzebny.

Re: jaka płyta z arm
Dzięki! :)

Re: jaka płyta z arm

akurat przyszedł do mnie dzisiaj prezent TI w postaci płytki Stelaris
EKK-LM3S9B96. Wygląda, że wszystko ma, tylko jeszcze nie wiem, czy linux
na tym będzie chodził. Toto ma SafeRTOS na burcie w ROMie i chyba się
tego wywalić nie da. Ale darowanemu koniowi... . Za to ma Ethernet, CAN,
USB master/slave, 2xI2C, 2xI2S, 3xUART i parę niezłych rzeczy.
Aha, dwuwarstwową PCB możesz zapomnieć. 4 warstwy minimum.