jaka płyta z arm

Witam! Poszukuję _taniej_ płyty z ARMem, który ma MMU (chcę Linuxa na tym postawić) i USB host. Mile widziany także ethernet, ale ewentualnie mogę podłączyć zewnętrzny. Z powodu MMU nie mogę zejść poniżej ARM9, prawda? Z tego co patrzyłem, takie płyty chodzą po 500zł minimum. Znacie jakieś tańsze alternatywy? A może istnieje w sieci jakiś sprawdzony, ciekawy projekt z takim ARMem, do tego z opublikowanym, maksymalnie dwuwarstwowym PCB? :)

Pozdrawiam!

Reply to
ColdFire

ja sie dolaczam do p.w. pytania i dodam drugie, jakie zasilanie awaryjne tzn jaki UPS do takiego ARM, ktory pobiera kilka watow? przeciez nie bede instalowal UPS APC, ktorego sam uklad przelaczajacy zuzywac cos okolo 4W

Reply to
R.M.

ColdFire pisze:

Zdefiniuj co to znaczy tanie (100zł, 1000zł?).

mmnet1001/1002

SAM9-L9260

PCB chyba nie jest opublikowane

Reply to
Zbych

ColdFire pisze:

Tu jest płyta z LCD 3.5":

LCD pewnie będzie taniej.

Dwie warstwy przy takim projekcie nie mają sensu.

Reply to
Elektrolot

:D

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2010-03-03 15:36, ColdFire pisze:

Polecam mmNet1002 z Propoxu. Ma domyślnie wgranego Linuxa (OpenWRT).

BTW: A gdybyś wymagał nieco wyższej wydajności (procek 600MHz zamiast

200MHz a do tego sprzętowe dekodowanie video) - to BeagleBoard. Za $150 ta płytka wyciąga niesamowite rzeczy (w tym wyjście DVI na monitor). Linux też jest.
Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-03-03 15:36, ColdFire pisze:

Witam,

w EP 02/2009 publikowany był mój projekt oparty na AT91RM9200: host USB, karta SD, ethernet na STE100P, wyprowadzenia I/O. Schematy , BRD i soft dostępne są za darmo na:

dołączone były także do płyt w EP 02/2009. Przy montażu samodzielnym pewnie wyszło by w okolicy 200-300PLN zależnie od tego skąd weźmiesz części.

Oczywiście pytanie jakiej mocy potrzebujesz, ten ARM to około 200MIPS.

Pozdrawiam, McGregor

Reply to
McGregor

A co tam za ARM siedzi?

Reply to
Kris_gor

W dniu 2010-03-04 15:43, Kris_gor pisze:

Tutaj jest info

McGregor

W dniu 2010-03-04 10:04, McGregor pisze:

Coś drogo. W Propoxie gotowiec mmNet1002 (podobnie wyposażony, też

200MHz, ma 1GB Flasha i 64MB RAMu) kosztuje 289 zł, podejrzewałem że samoróbka powinna wyjść chociaż ze 100 zł taniej.
Reply to
Adam Dybkowski

Prezentowane ceny są cenami NETTO, 289 x 1.22 = 352 zl brutto

Reply to
R.M.

W dniu 2010-03-04 21:52, Adam Dybkowski pisze:

No , cóż tak to wygląda detal w polskich realiach gdy sciągasz części z kilku sklepów i dochodzą do tego koszty przesyłek. Zmontowałem 3 takie maszynki w trakcie prac nad projektem - tak się złożyło że za każdą sztukę zabierałem się osobno i nie mogłem połączyć kosztów przesyłek. Nie twierdze, że się nie da taniej - jeśli ktoś ma dobre źródło części i jest w stanie kupić je wszystkie w jednym miejscu (mi się nie udało). Po za tym nie wspomniałem ale ostatni model zmontowałem rok temu, więc dzisiaj może wyjdzie taniej. Ja ze swojej strony mogę zaoferować pomoc przy odpalaniu, do niczego nie zmuszam :)

Pozdrawiam, McGregor

Reply to
McGregor

W dniu 2010-03-05 08:22, R.M. pisze:

U, to mocno zdrożało. W zeszłym roku kupowaliśmy do firmy mmNet1002 i wychodziło poniżej 300 zł. :-o

Reply to
Adam Dybkowski

moze maja blad na stronie, albo ja cos zle wyczytalem? ale jak byk na dole strony pisze, ze ceny netto ...

Reply to
R.M.

W dniu 2010-03-06 08:27, R.M. pisze:

Tak, w Propoxie od zawsze pokazywali w internecie ceny netto. Zdrożało widocznie (zapłaciliśmy 200 coś brutto za mmNet1002 w 2009 roku).

Reply to
Adam Dybkowski

Dzięki za wszystkie propozycje. Waham się pomiędzy MMnet1002 a projektem MCGregora. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - JTAG. Widziałem schemat prostego programatora na LPT. Jest jakaś wersja na USB do samodzielnego montażu?

Pozdrawiam!

Reply to
ColdFire

ColdFire przemówił ludzkim głosem:

Jak już będziesz miał linuksa na tej płycie, to jtag średnio ci się przyda. Rzuć okiem na to:

Zbych

W dniu 2010-03-07 12:04, ColdFire pisze:

Kup dowolny gotowiec oparty o FT2232 - będzie działać bezproblemowo m.in. z OpenOCD a cenowo wyjdzie podobnie do samoróbki. Ale jeżeli chcesz w tej płytce (mmNet1002) zostawić Linuxa, właściwie to JTAG nie jest do niczego potrzebny.

Reply to
Adam Dybkowski

Am 03.03.2010 15:36, schrieb ColdFire:

akurat przyszedł do mnie dzisiaj prezent TI w postaci płytki Stelaris EKK-LM3S9B96. Wygląda, że wszystko ma, tylko jeszcze nie wiem, czy linux na tym będzie chodził. Toto ma SafeRTOS na burcie w ROMie i chyba się tego wywalić nie da. Ale darowanemu koniowi... . Za to ma Ethernet, CAN, USB master/slave, 2xI2C, 2xI2S, 3xUART i parę niezłych rzeczy. Aha, dwuwarstwową PCB możesz zapomnieć. 4 warstwy minimum.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok