Jaka pamięć RAM do ATMEGI

Czy jakaś dobra dusza mogła by wskazać oznaczenia pamięci SRAM współpracującej bezproblemowo z ATMEGA128 o wielkości 32K lub 64K (lepiej

64K). Jest to moje pierwsze podejście w temacie "żenienia" ATMEGI z zewnętrznym RAM-em i nie chciałbym się sparzyć na tym, że zakupiona pamięć nie będzie chciała poprawnie współpracować z prockiem. Aha zegar 16MHz.

6264LP-70 się sprawdzi w tym zastosowaniu?

Reply to
Marcin Wasilewski

W dniu 2010-03-23 01:41, Marcin Wasilewski pisze:

Najbezpieczniej posiłkować się sprawdzonymi projektami. Ot taki np. Ethernut 1.3 (i wersja 2 chyba też) ma SRAM dołożony do ATmegi 128 - sprawdź co tam konkretnie zastosowali:

Adam Dybkowski

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:ho93mr$n43$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Zastosowali takie coś:

pech polega na tym, że ani w TME, ani na allegro o tym nie "słyszeli". :(

Reply to
Marcin Wasilewski

Użytkownik "Marcin Wasilewski" snipped-for-privacy@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:ho9gr2$m35$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

Ja na obrazku widzę Samsung K6X0808C1D.

to 32kB SRAM zasilanej z 5V.

Jeżeli nie jesteś pewien to poszukaj pamięci o nie mniejszym czasie dostępu, ale generalnie chyba większość będzie wystarczająco szybka. Paweł

Reply to
pawel

In the darkest hour on Tue, 23 Mar 2010 01:41:05 +0100, Marcin Wasilewski snipped-for-privacy@adres.pewnie.je.st> screamed:

Podepnij i zrób klasyczny test pamięci.

Reply to
Artur M. Piwko

Użytkownik "pawel" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ho9jm4$brb$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Z tego co pamiętam można programowo skonfigurować cykle oczekiwania i dostosowac procesor do szybkości pamięci.

Reply to
William Bonawentura

Marcin Wasilewski pisze:

Każdy RAM statyczny się sprawdzi, najwyżej będziesz musiał dodać wait-state'ty przy dostępie (trzeba porównać przebiegi z datasheetów). Jak to nie jest jakaś produkcja, tylko zabawa na własne potrzeby, to na allegro jest trochę SRAMów z wylutu za grosze.

Zbych

Użytkownik "Marcin Wasilewski" snipped-for-privacy@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:ho92mt$45v$ snipped-for-privacy@news.task.gda.pl...

O ile dobrze pamiętam do mojej płytki szukałem pamięci o czasie dostępu krótszym niż 70ns. Za niewielkie pieniądze kupiłem coś o oznaczeniu zawierającym liczbę 62256 (32kBx8) i 55ns. Było to dawno więc mogłem coś tu przekręcić. Wydaje mi się, że te 55ns wystarczy, żeby nie dawać opóźnień (konfigurowalne poprzez reejstry).

Michał

Tak jak koledzy napisali, większość sram będzie działać, co najwyżej dokonfigurujesz sobie waitstaty. Z dodatkowych źródeł taniego ramu, to możesz poszukać drukarek igłowych (miałem 24 igłówkę co miała 32KB sramu, który właśnie podpiąłem pod atmela), jak również stare płyty 386/486 z cache w układach na podstawkach.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski

W dniu 2010-03-25 21:03, Marek Wodzinski pisze:

Bez przesady - to już nie te czasy. I łatwiej przez net kupić kostkę pamięci za kilka[naście] zł, niż wygrzebać skądś drukarkę igłową tudzież płytę pod i486.

Pierwsza z brzegu kostka 62256 jest dostępna w Semiconductors Bank za

6,79zł+VAT. Bardziej pojemnych poszukałbym w TME.
Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-03-26 01:35, Adam Dybkowski pisze:

Aha - i jeszcze w Seguro jest tego trochę:

Adam Dybkowski

Ale trzeba czekać, przesyłkę też trzeba doliczyć. Raczej mi chodziło, że jest szansa, że w swoich gratach można czasem coś takiego znaleźć. Trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać.

Co prawda całkiem inaczej się do tematu podchodzi jak coś projektujesz 'na zaś' lub na produkcję, bo trzeba uwzględnić dostępność danej kości w przyszłości, ale w przypadku j.w. to spokojnie może właśnie wystarczyć wygrzebanie czegoś ze złomów.

SB było fajne, ale się zwinęli z Wrocławia:-( Za to pokazali, że smd da się sprzedawać w sklepie, co na szczęście przynajmniej jeden sklep podłapał.

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski